Svarbus švenčių atributas - saldumynai jau užsakomi ne šimtais kilogramų, o tonomis.

Ant dovanų darbuotojams dažniausiai mirga bendrovių, kuriose jie dirba, logotipai.

Vaišėms - dešros

Klaipėdos jūrų krovinių kompanijos „Bega“ personalo vadovė Ditė Vėželienė teigė, kad 5-6 kilogramus sveriantį kalakutą bei dešras dovanoti įprasta dar nuo tų laikų, kai būdavo šių prekių deficitas.

Be viso to, įmonės darbuotojams dar yra dovanojami saldainiai, šampanizuotas vynas su įmonės logotipu bei kalendorius su įmonės gyvenimo vaizdais.

Vienas toks kalendorius įmonei kainuoja apie 30 litų.

Paprastai „Begos“ darbuotojai prieš šventes namo grįžta su dviem maišais dovanų už 200 litų.

Klaipėdos krovinių kompanijos (KLASCO) personalo direktorius Almiras Mockus teigė, kad darbuotojams dovanos apie 900 kalakutų.

Bus įteikiami šaldyti 9-10 kilogramų sveriantys paukščiai. Toks kalakutas kainuoja apie 100 litų.

Tradicija dovanoti kalakutus tęsiasi jau septynetą metų. Vienais metais buvo dovanojamos ir žąsys.

Suvenyras už 200 litų

Šventėms populiaru dovanoti alkoholinių gėrimų butelius - šampaną, vyną. Tačiau šventiškai įpakuoto alaus dovanoms įmonės dar neužsako.

Bendrovės „Švyturys-Utenos alus“ viešųjų ryšių vadovas Dainius Smailys teigė, kad šventinės alaus pakuotės gaminamos tik prekybai.

Specialioms kalėdinėms pakuotėms skiriami keli šimtai tūkstančių litų.

Bendrovės darbuotojams dovanojami rankšluosčiai, megztiniai su kompanijos logotipu. Ką ketinama dovanoti šiemet, D.Smailys laikė paslaptyje, - bus staigmena.

„Švyturio-Utenos alaus“ verslo partneriams užsakomi keli tūkstančiai dovanų. Tai sieniniais, rankiniai laikrodžiai, dokumentų, vizitinių kortelių dėklais, natūralios odos padėkliukai alui. Vienas toks įmonę reprezentuojantis suvenyras kainuoja 200 litų.

Reklama ir politikams

Į kalėdine atributika margintus popierėlius saldainius vynioja ir partijos. Ant saldumynų popierėlių jos nepamiršta išraityti ir savo partijos vardo.

Socialdemokratų partija šokoladinius ir vaflinius saldainius užsakinėjo tonomis.

Bendrovės „Vilniaus pergalė“ vadybininkas Paulius Šunskis teigė, kad Kalėdoms daugiau užsakoma šokoladinių saldainių nei ledinukų.

Bendrovės, kalėdiniams saldainiams pageidaujančios išskirtinių popierėlių ir dėžučių, dizainą suderina su etikečių dizainere arba pakuočių inžiniere. Tada etiketės ir dėžutės užsakomos spaustuvėse, spausdinančiose pagal „Vilniaus pergalės“ standartus.

Rungiasi dėžutėmis

Bendrovės „Apunta“, be- sirūpinančios, kad ant saldainių pakuočių įmonių logotipai puikuotųsi kuo originaliau, komercijos direktorius Andrejus Lukaševičius teigė, kad prieš Kalėdas užsakymų padaugėja penkis kartus.

Jis teigė, kad vis dažniau norima gardžius šokoladinius saldainius įpakuoti kuo originaliau.

Ant saldumynų pakuočių jau yra atsisakoma naujametės atributikos - eglučių, balionų, sniego.

Verslininkai pageidauja, kad pakuojami saldainiai atspindėtų bendrovės veiklą. Gardėsiai pakuojami į lemputės, pašto dėžutės, vilkiko, lagamino formos saldainių dėžutes.

Jis prisiminė, kad Klaipėdos valstybinė jūrų uosto direkcija buvo užsakiusi knechto formos suvenyrinę dėžutę saldainiams.

„O bankų užsakomos saldainių pakuotės turi simbolizuoti solidumą, kad nekeltų abejonių bankais“, - teigė jis.

A.Lukaševičius minėjo, kad originaliai įpakuotų saldainių įmonės užsako nuo kelių šimtų iki tūkstančio vienetų. Prašmatnių pakuočių vynui ir šampanui - nuo 5 iki 1 600 vienetų.

Praktiškiesiems - čekiai

Įvairios telekomunikacijų, farmacijos, krovimo, logistikos, reklamos įmonės darbuotojams parūpina „Maximos“ dovanų čekius.

Bendrovės „VP Market“ atstovė ryšiams su visuomene Viktorija Jakubauskaitė teigė, kad tokių čekių paklausa šiemet išaugo 10 kartų.

Populiariausia kupiūra - 50 litų, prieš Naujuosius metus - 100 litų.