Psichologai aiškina, kad vaikščiojimas po prekybos centrus ir pramogavimas juose yra puikus iškrovos būdas. Juolab, kad dažnai tokia pramoga beveik nekainuoja.

Pasak psichologo Olego Lapino, prekybos centrai patrauklūs, nes čia šilta, daug vietos, be to, visos pramogos po vienu stogu. Viskas gerai apgalvota - įrengiamos vaikų žaidimų aikštelės, kad ateitų visa šeima.

Kol vaikai žaidžia - tėvai atsikvepia kavinėje ar apsipirkinėja. Vis dėlto, anot O.Lapino, tokios pramogos įdomios ne visiems. Jo manymu, dažniausiai taip leisti laiką mėgsta "vidutinybės".

Etnologė Gražina Kadžytė teigė, jog prekybos centruose siūlomų paslaugų įvairovė kiek primena kažkada lietuvių mėgtus "jomarkus". Tiek prekybos centruose, tiek mugėse žmonės renkasi tam, kad ką nors nusipirktų ir papramogautų.

Tačiau prekybos centruose nėra tokio glaudaus bendravimo tarp pirkėjų ir pardavėjų. "Nors ir siūlantys daugiau pramogų, prekybos centrai pirmiausia rūpinasi kuo daugiau parduoti. O "jomarkuose" svarbiausia būdavo susitikti su pažįstamais, pabendrauti", - teigė G.Kadžytė.

Vieno didžiausių Kaune prekybos centro "Mega" rinkodaros direktorius Dainius Kalina pasakojo, jog kai kurios pramogos, pavyzdžiui, vaikų žaidimų kambarys "Megiukas", įkurtas sulaukus pačių pirkėjų pageidavimo. Kitos atsirado siekiant išsiskirti iš kitų prekybos centrų.

Šiuo metu "Megoje" be įprastų tokioms vietoms paslaugų - kino teatrų, boulingo ir bilijardo klubų, lankytojai gali pramogauti specialioje lazerių erdvėje "Q-zar". Į menamą labirintą patekę azartiški pramogautojai gali kovoti tarpusavyje specialiais lazeriniais ginklais.

"Man nepatinka, kai ir restoranas, ir kino teatras yra po vienu stogu. Tačiau kitiems gal tai patrauklu. Manau, tokios pramogos įdomios tik tiems, kurie neturi specifinių poreikių - nesidomi sportu, menu", - teigė psichoterapeutas O.Lapinas.

Populiarumo iki šiol neprarado ir "Megos" akvariumas. Kasdien 17 val. prie jo būriuojasi po keliasdešimt smalsuolių, stebinčių, kaip narai maitina akvariume plaukiojančias egzotiškas žuvis ir ryklius. Pamatyti tokio reginio atvyksta žmonės ir iš kitų Lietuvos miestų.

"Anksčiau "Megoje" ties akvariumu rengdavome ir Lietuvos muzikos žvaigždžių koncertus, tačiau dėl garsios muzikos didžiulį stresą patirdavo akvariume esančios žuvys ir rykliai, todėl tokių renginių buvome priversti atsisakyti", - teigė "Megos" atstovas.

DIENA BE PIRKINIŲ

Penktadienį visas pasaulis minės Pasipriešinimo pirkiniams dieną. Tradicija kasmet paskutinį lapkričio penktadienį minėti Pasipriešinimo pirkiniams dieną ("Buy Nothing Day") gimė JAV.

Šią dieną žmonės skatinami susimąstyti apie priklausomybę nuo prekių ir visą parą visai nieko nepirkti. Ši diena ypač aktuali, prasidedant "karštajam" kalėdinių pirkinių sezonui. Žmonės skatinami susimąstyti, ar tikrai verta pirkti tiek daiktų.

"Mums ši diena "nedraugiška", todėl specialių renginių nesame numatę", - prisipažino "Megos" rinkodaros vadovas D.Kalina. Šią dieną jokios masinės akcijos nevyks ir kituose Kauno prekybos centruose. Nebus renginių ir mieste.