"Lietuvos pusė liko nustekenta", - reziumavo jis trečiadienį diskusijų laidoje "Spaudos klubas", su buvusiu koalicijos partneriu Rolandu Paksu diskutuodamas apie jų koalicijos tvirtumą pajudinusį laivininkystės privatizavimą.

Komentuodamas "Lisco" privatizavimo rezultatą, t.y. dvi po jo įsteigtas bendroves - Danijos laivybos kompanijai "DFDS Tor Line" atitekusią keltų įmonę "Lisco Baltic service" ir valstybei likusią trampinių laivų bendrovę "Lietuvos jūrų laivininkystė", A.Paulauskas kritiškai įvertino pastarosios situaciją.

"Skolos liko Lietuvos pusėje, laivai, kurie niekam nenaudingi", - sakė jis apie dabar privatizavimui ruošiamą įmonę. Anot jo, keltus įsigijusiai Danijos kompanijai atiteko dar ir laivininkystės sąskaitoje buvę 10 mln. litų.

Seimo pirmininkas pareiškė, kad "Lisco" privatizavimas nebuvo atliekamas korektiškai, nes socialliberalams nebuvo sudaryta galimybė susipažinti su laivybos bendrovės privatizavimo sutartimi.

"Mūsų partijos nariai ne kartą prašė: parodykit sutartį, ir grįždavo įsiutę, nes iki pat paskutinio momento nebuvo supažindinti su kai kuriais priedais", - "Spaudos klube" tvirtino Seimo pirmininkas.

R.Paksas pripažino, kad liberalų ir socialliberalų Vyriausybė "labai stipriai subraškėjo", kai buvo privatizuojama "Lisco" bendrovė. Tačiau, jo nuomone, nesusipratimai kilo todėl, kad socialliberalai nebuvo įsigilinę į "Lisco" privatizavimą. "Mums 300 mln. litų pavyko pagerinti privatizavimo sandėrį, palyginti su konservatoriais", - su buvusių bendrapartiečių darbu savąjį palygino R.Paksas.

Privatizavimui ruošiama "Lietuvos jūrų laivininkystė" yra viena iš didžiausių Lietuvos laivininkystės įmonių, užsiimančių krovinių vežimu jūrų transportu. Jos įstatinis kapitalas sudaro 200,901 mln. litų, valstybės dalis jame - 73,24 proc. Jeigu Vyriausybė pritars Valstybės turto fondo pateiktam pasiūlymui, kompensacijoms už žemę, kitą nekilnojamąjį turtą skirti 6,58 proc. šios laivybos bendrovės akcijų, potencialiam investuotojui bus galima parduoti daugiausiai 66,66 proc. akcijų.

Dabar 1 lito nominalios vertės laivininkystės akcijos biržoje kainuoja apie 0,15 lito. Bendrovė dirba pelningai.

Keltų bendrovę "Lisco Baltic service" valdanti "DFDS Tor Line" šiemet žada pradėti įgyvendinti 240 mln. litų dydžio investicinę programą, dėl kurios praėjusiais metais buvo susitarta su Valstybės turto fondu. Nors per pirmąjį ketvirtį keltų įmonė patyrė nuostolių, tikimasi, kad šiuos metus jai pavyks baigti pelningai.

"Lisco Baltic service" akcijos biržoje yra vienos populiariausių, 1 lito nominalo bendrovės vertybinių popierių rinkos kaina - apie 40 centų.

Šaltinis
Kopijuoti, platinti, skelbti agentūros ELTA informacijas ir fotoinformacijas be raštiško agentūros ELTA sutikimo draudžiama.
ELTA
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją