„Niekur teisės aktuose nėra parašyta, kad vartotojas turi turėti originalią pakuotę, o jei neparašyta, tai svarstant logiškai, vadinasi, nereikia jos turėti. Mūsų manymu, tokiu atveju vartotojo interesas yra pažeidžiamas“, – DELFI sakė Valstybinės ne maisto produktų inspekcijos Teisės skyriaus vyriausioji specialistė Giedrė Mickutė.

Teisininkės teigimu, toks pat atvejis yra ir su pirkimo čekiais, pavyzdžiui, pirkėjas jo neišsaugo, tačiau mokėjo kortele ir turi banko patvirtinimą.

Tačiau pardavėjai tai ginčija, nors įstatymai numato, kad pirkėjas turi turėti dokumentą, įrodantį, kad pirko tam tikrą prekę.

Daiktų grąžinimo ir keitimo taisyklėse numatyta, kad vartotojas, grąžindamas prekę, turi pateikti pirkimo/pardavimo čekį, prašymą raštu pardavėjui, jei pardavėjas į jo pageidavimą nereaguoja, tada pirkėjas gali kreiptis į inspekciją.

G.Mickutė sako, kad galutinį sprendimą šiuo ir pakuočių atveju gali pateikti tik teismas.

Nacionalinės vartotojų teisių apsaugos tarybos (NVTAT) Ryšių su visuomene skyriaus vedėjas Vitas Ūsas taip pat DELFI tvirtino, kad Lietuvos įstatymuose ir kituose teisės aktuose nėra numatyta, jog pirkėjas privalo saugoti daikto pakuotę.

Pirkėjams patariama atidžiai skaityti sutartis iki pirkimo, kai dar galima atsisakyti pirkinio arba su pardavėju kalbėtis dėl sutarties sąlygų.

„Norėtume atkreipti ir pačių pardavėjų dėmesį, jei yra kažkokios ypatingos sąlygos ar reikalavimai dėl pakuotės, tai turėtų būti labai aiškiai išdėstyta, o vartotojas apie tai tinkamai informuotas, kad galėtų priimti teisingą sprendimą“, – aiškino NVTAT atstovas.

Pakuotę turėti pageidautina

„Prekė neprivalo turėti savo įpakavimo, nes to nereikalauja garantinis aptarnavimas. Kartais būna, kad paprašom pora dienų palaikyti įpakavimą, žinoma, ne didelį kaip, pavyzdžiui, šaldytuvo, nes būna atvejų, kai žmogus per vieną dieną apsisprendžia pakeisti prekę, pavyzdžiui, fotoaparatą“, – DELFI sakė vienos iš buities prekių mažmeninės prekybos tinklo „Elektromarkt“ parduotuvių vyriausiasis vadybininkas Ruslanas Iljin.

Buities technikos ir elektronikos prekių prekybos tinklo „Topo centras“ Komunikacijos projektų vadovė Janina Sabaitė DELFI sakė, kad išaiškėjus, jog sugedusią prekę tenka pakeisti nauja, „būtų labai gerai, jei pirkėjai turėtų ir pakuotę“.

Nes būtent prekių tiekėjai, dažniausiai kompiuterinės technikos, reikalauja, kad grąžinama prekė būtų su pakuote. Tačiau, anot jos, prekybos tinklas dėl tokių išskirtinų atvejų pats susidera su tiekėjais.

„Garantiniam remontui priimamos visos prekybos tinkle „Topo centras“ pirktos prekės, nesvarbu ar su, ar be pakuotės“, – aiškino J. Sabaitė.

Šaltinis
Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
www.DELFI.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją