Pardavėjai sako, kad prekes taisantys ir be originalios dėžės, esą svarbu, kad šios būtų tinkamai supakuotos, ketvirtadienį rašo dienraštis "Verslo žinios".

Nacionalinės vartotojų teisių apsaugos taryba nurodo, kad įstatymuose nėra numatyta, jog pirkėjas privalo saugoti įsigyto daikto pakuotę.

Civilinio kodekso straipsniuose įtvirtinta nuostata, kad pardavėjas privalo parduoti daiktus pirkėjui tinkamai supakuotus ar taroje, išskyrus atvejus, kai daiktų dėl jų pobūdžio nereikia parduoti taroje ar supakuotų.

Nors dėl reikalavimo saugoti originalią pakuotę tarybos darbuotojai yra sulaukę pirkėjų skundų, bandančiųjų ieškoti teisybės nėra daug.

Nacionalinės vartotojų teisių apsaugos taryba pardavėjus įspėja: jeigu yra kokios nors ypatingos sąlygos ar reikalavimai dėl pakuotės - tai turėtų būti labai aiškiai išdėstyta, o vartotojas tinkamai informuotas, kad galėtų priimti tinkamą sprendimą.

Advokatų kontoros "Švirinas ir partneriai LAWWAY" advokatas Vidas Vilkas sako, kad formuluotė "saugoti originalią pakuotę" yra netiksli.

"Žinoma, prekės dėžės saugoti nereikia. Svarbu yra tai, kad, tarkime, kompiuterio ar kokio kito įrenginio negalima ardyti. Kalbėti reikėtų ne apie pačią pakuotę, o apie prekės ženklinimo lipduką ar pan., kurio negalima pažeisti. Jei specialus prekės ženklinimo lipdukas pažeidžiamas kad ir netyčia, pardavėjas nežinos, ar pirkėjas nebandė prieiti prie įrenginio vidaus sistemų", -tikslina V.Vilkas.

Pasak jo, pasitaiko ir tokių atvejų, kai pirkėjai elgiasi tiesiog neapdairiai ir specialius lipdukus pažeidžia netyčia ir jei tokiu atveju pardavėjas atsisako taisyti prekę, jis yra visiškai teisus.

Įvairia kompiuterių įranga prekiaujančios Kauno bendrovės "Fortakas" Garantinio skyriaus vadovas Paulius Bagdonas sako, kad garantinės priežiūros talone reikalavimas išsaugoti originalią pakuotę įrašytas ne veltui - ji specialiai pritaikyta prekei laikyti, kad ji nebūtų pažeista.

"Svarbiausia, kad kompiuterių monitoriai, projektoriai vežami nesusidaužytų, nes už gabenimo metu atsiradusius pažeidimus niekas neatlygina. Tiesiog prašome, kad kompiuterių komponentai būtų gerai supakuoti. Žinoma, priimame taisyti prekes ir tada, kai klientai jas atgabena ne originalioje pakuotėje. Svarbiausia, kad pirkiniai, kuriuos tenka taisyti, pas mus atkeliautų saugiai supakuoti", - aiškino P. Bagdonas.

Kompiuterių gamybos ir prekybos įmonės BMS direktorius Artūras Afanasenka sako, kad pakuotę vertėtų pasaugoti bent vieną mėnesį: "Priežastis paprasta: jei daiktas sugenda greitai, t. y. per mėnesį, jis dažniausiai keičiamas į naują. Tokiu atveju pardavėjui parankiau gauti originalią pakuotę, nes dažnai nekokybiškos prekės grąžinamos gamintojui su visa pakuote".

Šaltinis
Naujienų agentūros BNS informaciją skelbti, cituoti ar kitaip atgaminti visuomenės informavimo priemonėse bei interneto tinklalapiuose be raštiško UAB "BNS" sutikimo neleidžiama.
BNS
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją