"LUKoil" viceprezidentas Leonidas Fedunas antradienį vykusioje investuotojų konferencijoje pareiškė, kad bendrovė pasiūlė per šią savaitę įvyksiantį Rusijos ir JAV prezidentų susitikimą pristatyti projektą, pagal kurį Barenco jūros Murmansko uoste būtų pastatytas naftos terminalas.

Rusija, kuri yra antroji pagal dydį pasaulyje naftos eksportuotoja, didžiąją dalį savo eksportuojamos naftos išgabena į Europą, o JAV rinką pasiekia labai nedidelė Rusijos naftos dalis.

Tačiau per pastaruosius kelis mėnesius Maskva ir Vašingtonas ne kartą prabilo apie būtinybę padidinti Rusijos naftos eksportą į Jungtines Amerikos Valstijas ir taip sumažinti naftos tiekimo iš Artimųjų Rytų sutrikimų riziką.

Tačiau L. Fedunas pabrėžė, jog visos tokios idėjos yra vertos nulio, nebent "jos yra pagrįstos atitinkamos infrastruktūros statyba". "Murmanskas yra vienintelis uostas, kuris dar sovietiniais laikais įrodė esąs tinkamiausias naftos eksporto į Jungtines Amerikos Valstijas punktas", - pareiškė "LUKoil" viceprezidentas.

L.Fedunas pareiškė, jog "LUKoil" pasiūlė valstybinei naftotiekių monopolininkei "Transneft" vadovauti šiam projektui, taip pat siūlo kitoms Rusijos naftos bendrovėms prisidėti prie terminalo statybos.

"LUKoil" viceprezidentas pažymėjo, jog naujasis terminalas per dieną galės perkrauti iki vieno milijono barelių naftos ir pakrauti 300 tūkstančių tonų keliamosios galios tanklaivius. Gabenimo kaštai sudarytų 28 JAV dolerius už toną, o tokia kaina galėtų sėkmingai konkuruoti su naftos pristatymo iš Persijos įlankos kaina.

"Transneft" pripažino nagrinėjanti galimybę nutiesti naftotiekį į Nachodkos uostą Rusijos Ramiojo vandenyno pakrantėje, per kurį būtų gabenama eksportui į JAV skirta nafta. Projektas kainuotų kelis milijardus JAV dolerių ir užtruktų iki 10 metų.

"Transneft" atstovas toje pačioje konferencijoje pareiškė, kad "LUKoil" planai dėl terminalo Murmanske yra įdomūs, tačiau atrodo pernelyg brangūs.

L.Fedunas pareiškė, kad "LUKoil" jau pradėjo dirbti su projektu, pagal kurį Suomijos įlankos Vysocko mieste bus pastatytas naftos produktų terminalas, kurio pajėgumai sudarys iki 10 milijonų tonų per metus.

"Šis projektas gali būti įgyvendintas per dvejus metus, - teigė L.Fedunas. - Mes norime Vysocke krauti 70 tūkstančių keliamosios galios tanklaivius, o tai užtikrins naftos produktų gabenimo į JAV veiksmingumą".

"LUKoil" jau paskelbė konkursą dėl reikalingos uosto infrastruktūros statybos, ir pradėjo derybas su JAV vyriausybės vadovaujama korporacija OPIC (Užsienio privačių investicijų korporacija/Overseas Private Investment Corporation) dėl investicijų pritraukimo.

Tačiau L.Fedunas nenurodė, kokia bus dviejų terminalų kaina. Rusijos valstybinė naftos produktų naftotiekių bendrovė "Transnefteproduct" kiek anksčiau paskelbė ketinanti šalia Primorsko pastatyti naują naftos produktų eksporto terminalą, kurio metiniai pajėgumai sudarys 10 milijonų tonų. Šalia Primorsko, Suomijos įlankoje, 2001 metais buvo pastatytas žalios naftos eksporto terminalas.

Tačiau L.Fedunas aiškina, kad auganti Rusijos naftos gavyba ir eksportas užtikrins pakankamą naftos ir naftos produktų tiekimą abiem terminalams.

"LUKoil" yra vienintelė Rusijos bendrovė, turinti nuosavų eksporto terminalų - vieną Rusijos Baltijos anklave - Kaliningrade, o dar vieną Varandėjuje, Barenco jūros pakrantėje. Bendri šių terminalų pajėgumai sudaro apie 100 tūkstančių barelių naftos per dieną.

Rusijos lyderis Vladimiras Putinas ir JAV prezidentas Džordžas V.Bušas rengiasi susitikti Maskvoje ir Sankt Peterburge gegužės 24-26 dienomis.

Šaltinis
Kopijuoti, platinti, skelbti agentūros ELTA informacijas ir fotoinformacijas be raštiško agentūros ELTA sutikimo draudžiama.
ELTA
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją