"Tai gerai, nes išliks valstybinė įmonė, ir ji galės užsidirbti - juk Kaliningrado tranzitas itin derlingas maršrutas", - sakė Seimo Ekonomikos komiteto pirmininkas Vytas Navickas.

Jo teigimu, pataisa garantuoja nacionalinį saugumą.

Bendrovės "Lietuvos geležinkeliai" pajamos iš krovinių tranzito sudaro apie trečdalį visų įmonės pajamų. Tai pelningiausia įmonės veiklos sritis.

Europos Sąjungos (ES) direktyvos reikalauja liberalizuoti geležinkelių rinką. Tačiau pernai metų pabaigoje ES buvo parengta pataisa, pagal kurią tranzitiniams vežimams direktyvų nuostatos gali būti netaikomos.

Ši pataisa įsigalios, kai jai pritars Europos Parlamentas. Dėl šios priežasties Susisiekimo ministerija priešinosi Seimo narių siūlymams iš anksto numatyti saugiklį tranzitui į Kaliningradą.

Pasak jos atstovų, priimdama tokią pataisą Lietuva pažeidžia dabar galiojančią ES teisę.

Siūlyta tokią išimtį svarstyti tik tuomet, kai ES baigs direktyvos keitimo procedūras.

Tačiau siūlymui apsaugoti geležinkelių tranzitą pritarė verslas.

Atkreipiamas dėmesys, jog, valstybei netekus galimybės kontroliuoti Kaliningrado tranzitą, tai neigiamai paveiktų visą šalies transporto ir tranzito sistemą, o valstybė prarastų pajamas ir tam tikrus kontrolės svertus. Tai sumažintų jūrų transporto sektoriaus konkurencingumą, neigiamai paveiktų geležinkelių vežimo sistemą.

Šaltinis
Naujienų agentūros BNS informaciją skelbti, cituoti ar kitaip atgaminti visuomenės informavimo priemonėse bei interneto tinklalapiuose be raštiško UAB "BNS" sutikimo neleidžiama.
BNS
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją