Nors uostamiesčio taksi bendrovės taiko tą patį tarifą, pasirinkus važiuoti vienodą atstumą, teko mokėti skirtingai.

Atvažiavo greitai

Mieste važinėja 325 taksi automobiliai. Konkurencija stipri, tačiau paslaugų kokybe neretai tenka nusivilti.

Eksperimentui buvo pasirinktos penkios uostamiesčio taksi bendrovės: „Tavo taupusis taksi“, „Svajonių taksi“, „Uostamiesčio taksi“, „Danės taksi“, „Autopunkto taksi“. Kelionės atstumas - nuo „Vėtrungės“ pasažo iki Klaipėdos apygardos teismo. Važiuojant Minijos gatve, šis atstumas yra daugiau kaip trys kilometrai.

Paskambinus kiekvienos bendrovės dispečerė sakydavo, kad taksi atvažiuos po penkių minučių. Gerokai vėlavo tik vienas taksi. Kitos atvažiavo per žadėtą laiką ar net anksčiau. Visose bendrovėse nustatyta ta pati važiavimo kaina - pusantro lito už vieną kilometrą ir litas už įsėdimą (važiuojant už miesto ribų - 1,20 Lt/km). Už tokio pat atstumo kelionę taksistai paprašė skirtingo užmokesčio - nuo 5 iki 7 litų.

Netoli - brangiau

Iš penkių iškviestų taksi automobilių keturi buvo jau ne pirmos jaunystės. Viename tvyrojo cigarečių kvapas, kitame šleikštulį kėlė tepalų dvokas.

Taksistai elgėsi mandagiai. Tačiau paprašius, kad duotų taksi kelionės kvitą, - nė vienas negalėjo to padaryti. Esą reikėjo iškart perspėti paskambinus taksi dispečerei. Paprastai čekis išrašomas, kai klientą veža toliau už miesto. Tačiau kvitą privalu duoti keleiviui paprašius. Kartais taksistai atsisako teikti paslaugas, jei prireikia nuvežti trumpą atstumą. Jei ir sutinka, tai pareikalauja tokios sumos, kaip ir vežant kelis kilometrus.

Paprašius vieno taksisto pamėtėti kelis šimtus metrų, už kelionę reikėjo pakloti net 5 litus. Paklausus, kodėl taip brangiai, taksistas atsakė, kad už mažesnę sumą niekas nebeveža. Anksčiau mažiausia kaina buvo trys litai.

Tik įspėja

Kainų skirtumus, esant vienodam tarifui, atsisakymą duoti kvitą, reikalavimą už trumpą nuvažiuotą atstumą mokėti 5 litus savivaldybės Transporto tarnybos vedėjas Saulius Gudavičius vadina pažeidimais. Tačiau taksistai baudžiami retai. Esant pažeidimams, pasak S.Gudavičiaus, jų tarnyba pateikia raštą, kad taksi firma „imtųsi priemonių“.

„Arba nepatenkintam klientui reikia kreiptis į pačią firmą“, - teigė savivaldybės atstovas.

Daugėja neprofesionalų

Taksi paslaugų kokybė nukenčia dėl nepatyrusių vairuotojų. Uostamiesčio policijos atstovo spaudai Albino Strumylos teigimu, dabar trūksta profesionalių vairuotojų. „Tai - socialinė problema. Dabar masiškai išvažiuojant mūsų piliečiams į užsienį, trūksta įvairių darbuotojų“, - sakė jis. Anot A.Strumylos, anksčiau taksistai buvo pareigingesni.

„Mažos patirties vairuotojai nelabai išmano kelių eismo taisykles. Daugėja pažeidimų“, - teigė pašnekovas.

Į policijos akiratį patenka ir neblaivūs taksi vairuotojai.

Girtuoklių nebepriima

Bendrovės „Uostamiesčio taksi“ vadovas Artūras Merkurjevas neslėpė, kad tarp Klaipėdos taksistų yra ne tik stikliuko mėgėjų, bet ir narkomanų. Girtuoklių buvo ir jo bendrovėje. Tačiau dabar pastebėjus, kad taksistas vairuoja išgėręs, jis iškart atleidžiamas iš darbo. A.Merkurjevas pasakojo, kad per penkerius jo bendrovės gyvavimo metus buvo sudaužyta 20 taksi mašinų. Avarijos atnešė didžiulių nuostolių, nes viena mašina kainuoja apie 15 tūkst. litų.

Taksi bendrovės vadovas patvirtino, kad pastaruoju metu trūksta naujų gerų vairuotojų.

„Ateina jauni vaikinukai, bet negaliu priimti, nes neturi vairavimo stažo. Be trejų metų vairavimo patirties nepriimu į darbą. Kai kurie, nors ir turi vairuotojo teises, bet kai parodo, kaip vairuoja...“ - numojo ranka A.Merkurjevas.

Pašnekovas neneigė, kad tarp darbuotojų pasitaiko sukčiaujančių. Ypač mėgsta apsukti klientus nuosavomis mašinomis dirbantys taksistai. „Vairuotojas gali „pažaisti“ taksometro skaitikliais. Jeigu bendrovė nėra prietaiso užkodavusi, vairuotojas gali nusistatyti kokią nori kainą“, - sakė A.Merkurjevas.

Taksistai turi prašyti tokios sumos, kokią nurodo taksometras. Tačiau jie nelinkę smulkintis su centais. Kainą apvalina „į didžiąją pusę“.