Žygio nugalėtojų ir prizininkų apdovanojimo ceremoniją stebėjęs gausus Klaipėdoje vykusios automobilių parodos lankytojų būrys kraipė galvas iš nuostabos spėliodami kaip galima 100 kilometrų kelio nuvažiuoti su dviem litrais degalų? Būtent tokio kiekio dyzelino prireikė šio žygio absoliutiems nugalėtojams - “Keturių žiedų” komandos nariams Vitoldui Miliui ir Rimantui Kvederavičiui, vairavusiems trijų cilindrų 1,19 1 litro darbo tūrio variklį turinčią “Audi A2”.

Žiūrovų nuostabą lengviau būtų pateisinti, jei ekonominio žygio dalyviai būtų varžęsi neilgoje distancijoje, pučiant palankiam vėjui ar būtų galėję laisvai pasirinkti palankų sau maršrutą. Tačiau šiemet pasirinktas visiems privalomas, neįprastai ilgas net 563,7 kilometro maršrutas, besidriekiantis bendro naudojimo Vilnius – Semeliškės – Marijampolė - Rietavas – Plungė – Mažeikiai – Palanga keliais.

“Nors maršrutas ilgas ir varginantis, ypač galvojant ne apie greitą, bet taupų važiavimą, tačiau manome, jog ilgesnis kelias ryškiau atskleis ir automobilių tikrąsias ekonomiškumo savybes, ir pačių žygio dalyvių gebėjimą važiuoti taupiai,”- prieš žygio startą vylėsi Lietuvos žurnalistų autoklubo prezidentas Valdas Juozas Vilūnas.

Jo lūkesčiai išsipildė su kaupu. Teisėjams miligramų tikslumu išmatavus sunaudoto kuro kiekį, paaiškėjo, kad nugalėtojų ekipažui įveikti visą žygio “Taupiai energetinio savarankiškumo link” 563,7 kilometro ilgio maršrutą prireikė 12.240 litro dyzelino. Taigi, nugalėtojų “Audi A2” 100 kilometrų sudegino tik 2,171 litro dyzelino arba net mažiau, nei minimalias tokio automobilio kuro sąnaudas deklaruoja jo gamintojai.

“Tokių rezultatų įgalina siekti pats automobilis, reikalui esant galįs važiuoti ir labai greitai, ir neįprastai taupiai, - po sėkmingo finišo kalbėjo nugalėtojų ekipažo narys, žurnalo “Auto rinka” atstovas V.Milius. – Kita vertus, kelionėje atsisakėme oro kondicionavimo ir bet kurių kitų patogumų, leidžiančių taupyti bent miligramus kuro. Todėl mūsų vidutinės kuro sąnaudos, pasiektos važiuojant vidutinišku 65 km/val. greičiu, yra realios, atspindinčios šio automobilio tikrąjį ekonomiškumą.”

Taupiausi - dyzeliniai varikliai

Nors žygio dalyviai pagal jo nuostatus varžėsi tiek bendroje, tiek atskirose, automobilio galingumą bei jo vartojamą degalų kiekį atspindinčiose klasėse, bendroje įskaitoje visas tris pirmąsias vietas iškovojo ekipažai, vairavę automobilius, kurių ratus suko dyzelinu varomi varikliai.

Antrąją vietą pelnė TV laidos “Ekipažas” žurnalistas Dainius Leonavičius su Vitoldu Jurkoniu, vairavę “Volkswagen Lupo” 1,2 litro darbinį tūrį turintį TDi variklį. Šiam ekipažui visoje kelionėje prireikė 14,460 litro dyzelino, o 100 km kelio mažasis “VW Lupo” sudegino 2,564 litro degalų.

Trečiąja absoliučios įskaitos ir tokia pačia vieta klasėje džiaugėsi žurnalo “Auto Bild Lietuva” atstovai Jonas ir Tomas Okmanai, vairavę “Citroen C2 1,4 Hdi”. 0,2 litro darbo tūrio didesnis “Citroen C2” variklis buvo truputį ir rajesnis, tačiau visi vairuotojai ko gero pavydėtų trečiųjų prizininkų pasiekto ekonomiško važiavimo rezultato. J. ir T. Okmanams kelionėje prireikė 18,1 litro dyzelino, o vidutinės jų kuro sąnaudos 100 km kelio buvo 3.210 litro.

Ir benzinas netekėjo upėmis

Kad techniškai tvarkingu automobiliu įmanoma važiuoti labai ekonomiškai, įrodė ir E1 klasės nugalėtojai, absoliučioje įskaitoje tenkinęsi ketvirtąja vieta bei taupiausiai iš visų ekipažų, kurių automobiliai turėjo benzininius variklius, važiavęs jungtinis “Žibinto -“Lietuvos žinių” Gintaro Grigučio bei Stasio Grigaliūno ekipažas. Jie vairavo “Metų automobilio’2006” konkurse debiutavusį “Peugeot 1007”, turintį 1.091 litro darbinio tūrio variklį. Šis prancūzų mažylis 100 km sudegino 3,517 litro benzino.

Tik kelis šimtus gramų jiems pralaimėjo dar vienas naujas Lietuvos keliuose 1 litro darbo tūrio “Toyota Aygo” automobilis, kurį žygyje pilotavo “Kauno dienos” žurnalistas Renaldas Gabartas ir “Toyota Tokvila” darbuotoja Violeta Jadzevičienė. Šiam ekipažui 100 km kelio užteko 3.588 litro benzino, o šis rodiklis mišriam duetui garantavo penktąją absoliučios įskaitos vietą bei antrąją klasėje.

Aukštą šeštąją absoliučios įskaitos vietą užėmė grynai moteriškas žurnalo “Laima” ekipažas, kurį sudarė Jurga Čekatauskaitė ir Gitana Rimšaitė. Jų vairuotas dar vienas Lietuvos žurnalistų autoklubo rengiamo konkurso “Metų automobilis’2006” dalyvis “Renault Clio 1,46 1 dCi” 100 km kelio sunaudojo 3,603 dyzelino.

“Ekonominio žygio rezultatai gali tapti tikru orientyru besirenkančiam automobilį. Pragmatiškai mąstantis vairuotojas dabar itin priekabiai vertina vidutines automobilio degalų sąnaudas. Tad neatsitiktinai vis labiau populiarėja automobiliai su dyzeliniais varikliais ir dujinė įranga benzininiams. Tačiau patyrę, nemenkus prioritetus ekonomijai teikiantys vairuotojai su bet kokiu techniškai tvarkingu automobiliu sugeba važiuoti taupiai,”- kalbėjo ekonominio žygio vadovas ir vyriausiasis komisaras, Kelių transporto priemonių valstybinės techninės apžiūros įmonių asociacijos “Transeksta” viceprezidentas Gintautas Šlėderis.

Jo vadovaujama asociacija įsteigė ir puikų pagrindinį šio žygio prizą, kurį išsivežė absoliutūs nugalėtojai.