Automatiniai pavojaus signalai policijos ir greitosios pagalbos tarnyboms jau dabar diegiami į kai kurias satelitinės navigacijos ir valdymo sistemas. Regis, ši funkcija iš tiesų medikams padeda išgelbėti žmonių gyvybes po avarijų – greitosios pagalbos tarnybos reakcijos į pranešimą laikas kaimo vietovėse sumažėja 50 proc., o miestuose – 40 proc.

EK numato, kad Europos Sąjungoje taip būtų galima išgelbėti 2500 gyvybių per metus.

Vadinamieji „eCall“ įrenginiai pasitelkia satelitinius sekimo jutiklius, kurių pagalba perduoda informaciją apie tikslią automobilio buvimo vietą, ir pačiame automobilyje įrengtus jutiklius, reaguojančius į smūgį.

Automobilio valdymo prietaisų skyde įrengtas mygtukas suteikia galimybę telefonu tiesiogiai susisiekti su pagalbos centru.

Kol kas tik Italija, Lietuva, Slovėnija, Suomija, Švedija ir Kipras pasirašė susitarimą dėl „eCall“ įrenginių diegimo, o kitos ES šalys narės, taip pat ir Didžioji Britanija, išlieka skeptiškos – pastarosios Transporto ministeriją neramina kaštai, susiję su infrastruktūros teikimu sistemai, ir asmens privatumo problema, kylanti dėl sekimo įrangos diegimo.

Šiuo metu ministerija šiuo klausimu atlieka tyrimus.