Žiniasklaidai išplatintame pranešime aiškinama, kad Lietuvos ekonomikai grimztant į recesiją, o vis daugiau verslų susiduriant su finansiniais sunkumais, didelei daliai transporto įmonių nuostoliai dar labiau išaugs. Tad jos turės stabdyti arba mažinti veiklos apimtis ir atleisti dalį darbuotojų, kurie taps bedarbiais, stabdyti veiklą arba bankrutuoti.

Tokias prognozes „Linava“ pateikė Seimo Biudžeto ir finansų, Ekonomikos komitetams, Finansų, Susisiekimo, Ekonomikos ir inovacijų ministerijoms, reaguojant į planus didinti kelių mokestį sunkiasvoriam transportui, važiuojančiam Lietuvos keliais.

Būtent todėl vežėjų atstovai prašo Ekonomikos komiteto, kuris spręs – didinti ar ne – kelių mokestį, nepriimti skubotų sprendimų bei atidžiau įvertinti galimas kelių mokesčio kėlimo pasekmes.

Kaip pabrėžė asociacijos „Linava“ viceprezidentas ir krovininės tarybos pirmininkas Vytas Bučinskas, praktika rodo, kad vienu metu derintis iškart prie keleto naujovių niekam nebūna lengva. Tad natūralu, jog ir vienu metu įvedant ne vieną, o keletą mokesčių pakėlimų, daliai vežėjų mokestinė našta tampa sunkiai pakeliama.

„Išeina taip, jog viename laikotarpyje turėsime keliamą akcizo kurui mokestį, kelio naudotojo mokestį ir minimalią algą. Vien minimalios mėnesinės algos didinimas, turint omenyje, jog vežėjų įmonės ją daugina iš 1,65 koeficiento, vežėjams gerokai padidins išlaidas. Šiuo metu minimali mėnesio alga transporto įmonėse siekia 840 eurų iki mokesčių. O ką jau kalbėti apie brangesnį kurą. Kai dar prisidės ir didesnis kelių mokestis, dalies vežėjų bandymai prisitaikyti prie situacijos taps visiškai nebeįmanomi, ypač mažiesiems, smulkiesiems ir vidutiniams vežėjams“, – sako jis.

Tuo tarpu asociacijos „Linava“ generalinis sekretorius Zenonas Buivydas pastebėjo, kad nemažai transporto ir logistikos įmonių vis dar nėra prisitaikę prie esamos situacijos po iššūkių, kurie kilo dėl prasidėjusio karo Ukrainoje, nes nebeliko galimybių dirbti su dalimi įprastų rinkų, reikėjo greitai persiorientuoti, kas ne visiems pavyko. Tad, pasak jo, gali būti, jog papildomi mokesčiai to padaryti visai neleis.

„Kai dėl karo Ukrainoje užsidarė tam tikros rinkos, vežėjams teko ieškoti išeičių ir persiorientuoti. Tas bandymas išlikti konkurencingais rinkoje tęsiasi iki šiol, įmonės vis dar bando tą daryti. Tad akivaizdu, kad sprendimas pakelti kelių mokestį sunkiasvoriam transportui yra nesavalaikis, nes tik apsunkins ir taip nelengvą vežėjų situaciją. Tai gali priversti dalį mažųjų rinkos dalyvių stabdyti arba mažinti veiklos apimtis ir atleisti dalį darbuotojų, kurie taps bedarbiais, arba stabdyti veiklą, arba bankrutuoti“, – sakė Z. Buivydas.

Be to, pasak jo, norėdama didinti kelių mokestį Lietuva pirmiausia turėtų sukurti tinkamą ir vakarietiškus standartus atitinkančią kelių infrastruktūrą, kad vilkikų vairuotojai turėtų galimybę kaip Vakarų Europoje ir nusiprausti, nusimaudyti dušuose, naudotis laisvai viešaisiais tualetais, ilsėtis tinkamose apgyvendinimo vietose atitinkamose, kaip numato mobilumo paketas.

Siekiant gerinti verslo vystymo sąlygas, gerinti šalies ekonominę situaciją, kuriant Lietuvos, kaip ekonomiškai stiprios valstybės gerovę, asociacija „Linava“ išreiškia profesine patirtimi suformuotą nuomonę, jog šiai dienai kelių naudotojo mokestis neturėtų būti didinamas.

Šaltinis
Temos
Be raštiško ELTA sutikimo šios naujienos tekstą kopijuoti draudžiama.
ELTA
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją