Dalyvauti žygyje vilniečius kviečia Lietuvos dviratininkų bendrija ir Vilniaus riedutininkų klubas „Ketvirtadienio nakties karštis“ (KNK), žygio dalyvius lydės Viešosios policijos Apsaugos skyriaus ekipažai.

„Šį kartą masinį dviratininkų ir riedutininkų žygį nusprendėme suorganizuoti balandžio 22 dieną, kuri daugelyje pasaulio šalių vadinama „Žemės diena“, - sakė Lietuvos dviratininkų bendrijos atstovas Frankas Wurftas. Anot jo, žygio dalyviai nori priminti valdininkams dar praėjusiais metais duotus pažadą – skatinti ekologišką transportą sostinėje.

Žygio rengėjai siekia dar kartą atkreipti dėmesį, kad automobiliais užkimštomis miesto gatvėmis dviratininkams važinėti yra nesaugu. Vilniuje vis dar per mažai sužymėtų dviračių takų, o žemos kultūros automobilių vairuotojai, pamatę dviratininką, tyčiomis atlieka pavojingus manevrus, rodo nepadorius ženklus ir kitaip reiškia savo nepasitenkinimą. Apie tai, kad dviračių sportas yra nesaugus, kiekvienais metais įspėja augantis gatvėse sužalojamų dviratininkų skaičius.

Po pirmojo žygio kartu su dviratininkais ir riedutininkais sostinės gatvėmis važiavęs miesto meras Artūras Zuokas pažadėjo dviračių takų planavimui 2006 metų biudžete numatyti 2 milijonus litų. Žygyje, vykusiame praėjusių metų rugsėjo 22-ąją, kuri yra žinoma kaip „Diena be automobilio“, dalyvavo daugiau kaip 200 riedutininkų ir dviratininkų.

„Į mūsų žygį taip pat kviečiame ir visus tuos, kuriems rūpi klimato atšilimo grėsmė. Nors apie šią problemą jau seniai perspėja daugybė žinomų pasaulio mokslininkų, imtis priemonių ragina daugelio valstybių vadovai, mūsų politikai ir valdininkai elgiasi taip, lyg Lietuva būtų kitoje planetoje ir mums šios problemos negrėstų“, – sakė KNK atstovas Elijus Čivilis. Pasak jo, jei gatvės taptų bent kiek saugesnės, o miesto gyvenamuosius rajonus sujungtų kokybiški dviračių takai, vis daugiau miestiečių atsisakytų automobilių ir rinktųsi ekologiškas transporto priemones. Taip į aplinką būtų išmetama mažiau anglies dvideginio, kuris ir lemia globalinį klimato atšilimą.

Taikus dviratininkų ir riedutininkų žygis tradiciškai užsibaigs Vingio parke, kuris vakarais ir poilsio dienomis daugiau primena judrią gatve, o ne poilsio zoną, kurioje miesto gyventojai galėtų išvengti susidūrimo su motorinėmis transporto priemonėmis. Protesto ženklan žygio dalyviai ketina simboliškai „gyvąja siena“ 15 minučių užtverti automobiliams į Vingio parko vidurį vedantį kelią.

Šaltinis
Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
www.DELFI.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją