„Techniškai netvarkingoms transporto priemonėms, kurių tarša viršija nustatytas ribas ar neatitinka kitų taršos reikalavimų, būtų privaloma pakartotinai atlikti techninę apžiūrą. Sprendimus galėtų priimti ir aplinkosaugininkai, ir už transporto saugą atsakingi specialistai sustabdę kelyje automobilį ir realiu laiku jį patikrinę.

Taip išvalytume kelius nuo teršėjų. Kai kurie automobiliai galbūt sugedo tarp kas dvejus metus privalomai atliekamų apžiūrų, bet pasitaiko ir sąmoningų teršėjų“, – planuojamus pokyčius komentuoja aplinkos ministras Simonas Gentvilas.

Siūlomais pakeitimais Aplinkos apsaugos departamento ir Lietuvos transporto saugos administracijos pareigūnams bus suteikiami papildomi įgaliojimai riboti taršos reikalavimų neatitinkančių lengvųjų automobilių, autobusų, krovininių automobilių (M1, M2, M3, N1, N2, N3 klasių) dalyvavimą eisme.

Priėmus numatytus įstatymų pakeitimus Aplinkos apsaugos departamento pareigūnai turės teisę savarankiškai, nedalyvaujant Aplinkos apsaugos agentūros specialistams ir policijos pareigūnams, tikrinti, ar nurodytų klasių transporto priemonių į aplinką išmetamų teršalų kiekiai ir kiti taršos parametrai atitinka reikalavimus, o, kai neatitinka, panaikinti privalomosios techninės apžiūros dokumentų galiojimą.

Planuojama, kad Lietuvos transporto saugos administracijos pareigūnai galės papildomai stabdyti M1 ir N1klasių (lengvąsias keleivines ir lengvąsias krovinines) transporto priemones, tikrinti jų į aplinką išmetamų teršalų atitiktį reikalavimams ir, kai neatitinka, panaikinti privalomosios techninės apžiūros dokumentų galiojimą.

Pakeitus Saugaus eismo automobilių keliais įstatymą, bus sudarytos teisinės sąlygos Lietuvos transporto saugos administracijai į sąrašą trūkumų, kuriuos nustačius panaikinamas privalomosios techninės apžiūros dokumentų galiojimas, įrašyti ir transporto priemonių taršos reikalavimų pažeidimus.

Lietuvos techninės apžiūros įmonių asociacijos „Transeksta“ duomenimis, 2022 m. apie 50 proc. keliuose važinėjančių transporto priemonių iš pirmo karto nepraėjo privalomosios techninės apžiūros, o apie 10 proc. jų neatitiko į aplinką išmetamų teršalų reikalavimų – nustatytas per didelis dūmingumas ar anglies monoksido kiekis, eksploatacinių skysčių nuotėkis.

Numatoma, kad minėti pakeitimai įsigalios 2024 m. sausio 1 d. Informuojama, kad įstatymų projektai parengti bendradarbiaujant su Susisiekimo ministerija, Lietuvos transporto saugos administracija ir policija.

Šaltinis
Temos
Griežtai draudžiama Delfi paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti Delfi kaip šaltinį.
www.DELFI.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją (19)