„Dar niekados lietuviai negyveno taip gerai, kaip dabar!“ Berods, prieš porą metų taip kalbėjo vienas iš Lietuvos ekonomistų, – prisimena tarptautinės įmonių kreditingumą vertinančios bendrovės „Creditreform Lietuva“ direktorius Saulius Žilinskas, – prabangios, šimtus tūkstančių ir milijonus kainuojančios automašinos kaip tik ir yra vienas akivaizdžiausių gero gyvenimo indikatorių, tad mūsų analitikai, naudodamiesi viešais „Regitros“ duomenimis, sudėliojo svarbiausias įžvalgas apie Lietuvos verslo turimą prabangų autoparką.

Visų pirma, iš automobilių savininkių sąrašo pašalinome įmones, užsiimančias automobilių nuoma bei juos parduodančias. Paprastumo dėlei, į prabangių automobilių markių sąrašą įtraukėme vien tik prabangius automobilius gaminančias „Porsche“, „Bentley“, „Roll-Royce“, „Lamborghini“, „Ferrari“, „Aston Martin“, „McLaren“ ir „Bugatti“. Kaip paaiškėjo, pastarųjų dviejų markių lietuviškos ne automobilių nuomos įmonės savo balanse kol kas neturi. Prabangių automobilių aibė dar buvo sumažinta pritaikius reikalavimą, kad pirmosios automobilio registracijos data būtų ne senesnė nei 2000 m. Automobiliai galėjo būti nuosavi arba išperkami iš lizingo kompanijų.“

Kokių superratų Lietuvoje daugiausia

Paaiškėjo, kad iš prabangių transporto priemonių Lietuvos verslo subjektų labiausiai mėgstami „Porsche“ automobiliai, kurių įmonės turi net 1284. Dažniausiai sutinkamas „Porsche“ modelis – „Cayenne“. Nuo „Porsche“ gerokai atsilieka „Bentley“, kurių Lietuvos verslas šiuo metu turi 75. Populiariausias modelis – „Continental GT“. Trečioje vietoje su 50 automobilių turime „Maserati“. Įmonių balansuose dažniausiai sutinkami modeliai „Levante“ ir „Levante Diesel“.

Raudonieji „Ferrari“ – ketvirtoje vietoje, tačiau jų jau tik 11. Dažniausiai sutinkami modeliai – „Portofino“ ir „F12“. Optimistiškai nuteikia, kad itin prabangių „Rolls-Royce“ Lietuvoje jau turime 9. Lietuvių įmonių mėgstamiausias modelis – „Ghost“. Tik vienu vienetu nuo „Ferrari“ atsilieka „Lamborghini“. Įdomu, kad lietuviams labiausiai imponuoja „Lamborghini“ džipas „Urus“, kurių įmonių garažuose daugiausia. Lygiai tiek pat – aštuoni – ir „Aston Martin“ automobiliai, o labiausiai Lietuvos verslo mėgstami šio gamintojo modeliai: „DB11“, „DBX“ ir „Vantage“.

Ką mėgsta bankininkai, o ką prekybininkai

Jei imsime ūkio šakas, prabangūs automobiliai pasiskirstę labai netolygiai. Tik „Porsche“ rasime kone visuose sektoriuose. Štai kasybos ir karjerų eksploatavimo įmonės turi tik vieną „Porsche“ ir jokių kitų prabangių automobilių. Žemės ūkio versluose prabangių automobilių asortimentas taipogi apribotas 19 „Porsche“. Retesnių markių pabarstyta tik kai kuriuose sektoriuose.

Labiausiai prabangiais automobiliais aptekę didmeninės ir mažmeninės prekybos atstovai. Jų parke rekordinis „Porsche“ (343), „Bentley“ (23), „Ferrari“ (2), „Lamborghini“ (5) ir „Aston Martin“ (2) skaičius. Netikėta, kad gausiausias „Aston Martin“ būrelis (4) „ganosi“ elektros, dujų, garo tiekimu ir oro kondicionavimu užsiimančiose įmonėse. O štai „Maserati“ automobilių tirščiausia profesinės, mokslinės ir techninės veiklos sektoriuje – net 30.

Nekilnojamojo turto vystytojai, kaip rodo statistika, po „Porsche“ labiausiai vertina „Rolls-Royce“ (4) ir „Ferrari“ (2). Neprastai šalia NT vystytojų atrodo ir statybininkų garažas, kuriame ir „Lamborghini“ (1), ir „Ferrari“ (1), ir „Maserati“ (3), ir „Bentley“ (1), ir visi 96 „Porsche“.

Kaip pastebi analitikai, tikriausiai daugiau prabangos tikimasi iš tokių sektorių kaip IT, finansinės ir draudimo veiklos ar sveikatos priežiūra. Deja, aukščiausios klasės automobilių šių sektorių įmonės prisipirkusios gana mažai. IT sektorius turi 55 „Porsche“, tačiau kitais prabangiais automobiliais nelabai blizga. Galbūt įdomesnius automobilius perka asmeniškai, o ne per įmonę, kelia klausimą analizę atlikę „Creditreform Lietuva“.

„Gerai gyvenantys privačių gydyklų savininkai ar gydytojai lyg ir turėtų taipogi važinėtis prabangiomis mašinomis, tačiau be 24 „Porsche“ matome tik 5 „Bentley“ bei „Lamborghini“ ir „Ferrari“ porą.

Pandemija ir krizė kraują gerokai nuleido apgyvendinimo ir maitinimo sektoriui, kurio atstovės gali pasigirti tik 30-čia „Porsche“ ir po vieną „Ferrari“ ir „Bentley“. Švietimas, nors privačių mokyklų daugėja kaip grybų po lietaus, panašu, kad skonio autoprabangai dar nepajuto – tik 7 „Porsche“, – rašoma analizėje.

Ir vargšas gali sau leisti prabangą

Lietuvoje yra daugiau nei 1,2 tūkstančio įmonių, kurių vardu registruotos net 1 446 prabangios transporto priemonės. Tad turime ir tokių kompanijų, kurių garaže ne viena, o kelios autobrangenybės.

Net devyni tokie automobiliai (1 „Aston Martin“, 8 „Bentley“) priklauso nespecializuota didmenine prekyba užsiimančiai bendrovei „Limertus“, aštuonias (1 „Lamborghini“, 6 „Porsche“ ir 1 „Bentley“) naudoja autodalių didmenine prekyba užsiimanti „Skuba“, net šešiomis „Porsche“ gali pasigirti automobilių klubas „Carrera“. Po penkis prabangius automobilius turi 3, po 4 – devynios, po tris – 21 ūkio subjektas.

Tačiau dėti lygybės ženklą tarp „pelninga“ ir „turi prabangų automobilį“ ne visuomet galima. Kaip parodė tyrimas, iš 2021 m. pajamas deklaravusių įmonių 16,2 proc. buvo nuostolingos Be to, 13 proc. kompanijų apyvarta (ne pelnas) buvo netgi mažesnė nei 100 tūkst. Eur, tad šių pinigų net nepakaktų įsigyti paprastesniam automobiliui.

Prabangios mašinos ir neprabangios algos

„Dar įdomesni dalykai pradėjo lįsti „Creditreform Lietuva“ ekspertams pasižiūrėjus, kokius atlyginimus savo darbuotojams moka prabangių automobilių turėtojos, – sako Saulius Žilinskas, – kaip palyginimo matą paėmėme vidutinio 2022 m. mokėto atlyginimo vidurkį. Sudėliojome mažiausias algas pernai mokėjusių prabangių auto savininkių antireitingą.“

Pačiais mažiausiais atlyginimais išsiskyrė įmonės, turinčios „Porsche“ automobilių. Tik 27,79 euro dydžio vidutinę algą pernai mokėjo draudimo agentų ir brokerių veikla užsiimanti bendrovė „Bergas“. 31,25 eurų per mėnesį mokėjo muitinės tarpininkė „Imeura“. Abi kompanijos turi „Porsche Cayenne Diesel“.

„Bentley“ savininkų mokama minimali alga buvo kiek didesnė. Kaip rašoma pranešime, „Bentley Continental GTC“ besivažinėjanti ir duomenų apdorojimo, interneto serverių paslaugų veiklą vykdanti bendrovė „Muzita“ dviems savo darbuotojams pernai mokėjo vidutiniškai po 49,44 euro.

Palyginus su „Bentley“, „Maserati“ savininkai kur kas turtingesni.

„Mažiausiai minimali alga, kurios pernai nepašykštėjo nuosavo nekilnojamojo turto nuomos ir eksploatavimo bendrovė „Ginvest“ („Maserati Levante Diesel“) – 453,18 euro. Ta pačia veikla užsiimanti UAB „Masada“ („Lamborghini Urus“) mokėjo vidutiniškai 684,46 EUR, o krovinių kelių transporto UAB „Forsera“ („Ferrari F430 Spider“) – 742,32 EUR“, – rašoma pranešime.

Šaltinis
Temos
Griežtai draudžiama Delfi paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti Delfi kaip šaltinį.
www.DELFI.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją (6)