Pasak LP generalinio direktoriaus Rolando Zuko, 2023 m. įmonė planuoja palaipsniui įsigyti šimtą elektromobilių, pritaikytų gabenti siuntas didžiųjų Lietuvos miestų centruose.

„Šiandien galvojame, kad kiekis, kurį planuojame įsigyti bus apie šimtas vienetų. Ir jie visų pirmą pradės važinėti Vilniaus, Kauno ir Klaipėdos miestuose ir centruose. Ateityje klausimą spręsime toliau, nes paštas jau šiandien turi elektromobilius, kurie išvežioja krovinius ir didesnius daiktus ir šis parkas turės plėstis. Ir esama kelių šimtų benzinu varomų automobilių parkas, kuriuos reikės keisti“, – ketvirtadienį žurnalistams teigė R. Zukas.

LP tinklo vadovas Jonas Sadauskas teigė, kad pirkimai bus palaipsniui vykdomi šiais metais. Pasak jo, vieno elektromobilio kainos siekia „kaip įprastų automobilių“ – apie 20–30 tūkst. eurų.

Taip pat LP atstovas paminėjo, kad šiuo metu tokios priemonės testuojamos Klaipėdoje ir nuo penktadienio bus testuojamos Vilniuje ir Kaune.

„Tikslas yra, kad šiais metais po truputį vykdyti pirkimus ir kad jie atsirastų mūsų gatvėse. Šiai dienai jau važinėja vienas elektromobilis Klaipėdoje, atsiliepimai yra puikūs. Tai rytoj išvažiuos Vilniuje ir Kaune po vieną automobilį ir žiūrėsime kaip jiems seksis veikti“, – aiškino R. Zukas.

LP tinklo vadovas teigė, kad perkant transporto priemones bus remiamasi Skandinavijos valstybių patirtimi, atsižvelgiant į tai, ar automobiliai pritaikyti Lietuvos klimato sąlygoms.

„Tokie automobiliai nėra naujovė pasaulyje ir yra parodyta, kad šie automobiliai veikia. Ir Švedijoje, ir Norvegijoje tai pilnai normalus pašto darbo įrankis. Kalbame su tų šalių paštais ir žiūrime, kokios galimai reikalingos modifikacijos pagal sąlygas ir ar jos pasiteisina ar nepasiteisino. Tikrai įsigysime produktą ištestuotą tose šalyse“, – tvirtino jis.

Susisiekimo ministras Marius Skuodis sveikina šią LP iniciatyvą ir teigia, kad tai prisideda prie susiekimo srityje iškeltų tikslų skatinti verslą savo veikloje mažinti poveikį aplinkai.

„Būtent dėl tos priežasties įmonėms, kurių susisiekimo srityje tikrai yra daug, esame iškėlę keletą tikslų. Norime indelio ir norime pavyzdžio visam Lietuvos verslui, kaip galime savo veikloje mažinti poveikį aplinkai. Norime, kad mūsų įmonės prisidėtų prie inovacijų diegimo Lietuvoje ir netgi dar teisingiau, paklausos inovacijoms kūrimo“, – aiškino M. Skuodis.

„Tikiuosi, kad šis pavyzdys bus ne tik įgyvendintas ir pasiteisins, bet kartu ir užkrės kitus verslus žengti šia kryptimi. Nes galime kalbėti ką norime, bet tai yra ateitis. Tai yra neišvengiama ateitis, nepriklausomai nuo to, kas vadovaus vyriausybei ar kas bus išrinktas merais. Tai yra neišvengiama, tad geriau žengti anksčiau, nei vėliau“, – tvirtino jis.

Galiausiai ministras paminėjo, kad ši iniciatyva nebus finansuojama Susisiekimo ministerijos, o pačio LP lėšomis.

„Tai yra atsiperkantis pašto projektas. Natūralu, kad įmonės neinvestuoja į projektus, kurie neatneša grąžos ir nepadengia savo kaštų. Tai yra tie sprendimai, kaip visus tikslus pasiekti vienu metu, ir ekonominius, ir aplinkosauginius, ir kitus“, – tikino M. Skuodis.

Siekdamas užtikrinti greitą ir patogų siuntų pristatymą, Lietuvos paštas jau ne pirmus metus investuoja į naujas transporto priemones laiškininkams. 2022 metais buvo sudaryta sutartis dėl 300 naujų lengvųjų automobilių įsigijimo nuomos pagrindu. Jie yra skirti laiškininkų, dirbančių ne trijuose didžiausiuose šalies miestuose, motorizavimui ir galimybei klientus aptarnauti vairuojant automobilius. Pagrindinė laiškininkų motorizavimo priežastis – siekis gerinti darbo sąlygas ir besikeičianti pašto rinka, dėl kurios sparčiai mažėja tradicinių pašto paslaugų apimtys ir vis auga siuntų kiekiai.

Šiuo metu Lietuvos pašto laiškininkai yra aprūpinti daugiau nei 800 transporto priemonių.

Šaltinis
Temos
Be raštiško ELTA sutikimo šios naujienos tekstą kopijuoti draudžiama.
ELTA
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją