Susiekimo ministerija šiemet planuoja visų pirma peržiūrėti ir atnaujinti 2014 metų e-bilieto diegimo koncepciją. Ją peržiūrėjus pateikti papildomų pasiūlymų, dažniausiai savivaldybėms, kurios planuoja diegti savo e-bilietų sistemas. Skatiname savivaldybes diegti savo e-bilietų sistemas ne pavieniu, o regioniniu mastu. Esame atviri diskusijoms taip pat, dėl optimalaus modelio, kokį galutinį rezultatą turime turėti Lietuvoje”, – pirmadienį Seimo Ekonomikos komiteto Aukštųjų technologijų, inovacijų ir skaitmeninės ekonomikos pakomitečio posėdžio metu teigė N. Abukauskas.

„Mūsų tikslas, kad tai turėtų būti vieningo bilieto sistema, kuri apimtų kelias transporto modas ir suteiktų galimybes už jas atsiskaityti patogiu būdu”, – pridūrė jis.

N. Abukauskas tvirtina, kad visą Lietuvą jungianti e-bilietų sistema būtų „labai graži ir įdomi“, tačiau klausimų kelia tokios idėjos įgyvendinimo kaštai ir poreikis.

„Visą Lietuvą jungianti e-bilietų sistema būtų labai graži ir įdomi, bet pagrindinis klausimas – kaštai ir poreikis. Jeigu turime Vilnių su Kaunu integruoti, tai labai logiškas sprendimas, bet jeigu kalbame, sakykime, apie Zarasų ir Skuodo gyventojus, ir kiek Zarasų gyventojui gali būti per metus naudinga tokia integracinė sistema, kad jis galėtų susiplanuoti kelionę iki Skuodo. Tai kartais tos sistemos įdiegimo kaštai ir mastai gali būti labai dideli”, – sakė Susisiekimo ministerijos atstovas.

„Mūsų manymu, valstybės funkcija turi būti pakankamų ir gerų optimalių duomenų surinkimo šaltinis ir atidavimas į rinką, kas leistų rinkos dalyviams pasiūlyti patogius ir ganėtinai optimalius sprendinius visuomenei. Valstybė neturėtų diegti galutinio produkto vartotojui, t.y. kaip dabar rodo patirtis, „Traffi“ ir kiti subjektai gali pasiūlyti pakankamai gerus sprendinius bei nereikia kurti nuo nulio”, – akcentavo jis.

Galiausiai Susisiekimo ministerijos atstovas kalbėdamas apie sėkmės atvejus Lietuvoje paminėjo ir jungtinį bilietą esantį Vilniaus mieste – vienas bilietas leidžia naudotis ir traukinio, ir sostinės viešojo transporto paslaugomis. Jo manymu, optimalus sprendimas sistemoje būtų 5 ar 6 didieji Lietuvos miestai, ir „Lietuvos geležinkeliai“ (LTG) kaip stuburas.

„Mūsų manymu, jeigu reiktų optimizuoti sistemos pasiekiamumą vartotojui, planuojant ir organizuojant jam vieningą atsiskaitymą už keliones, tai turbūt optimalus sprendimas būtų „Lietuvos geležinkeliai“, kaip stuburas ir 5 ar 6 didieji Lietuvos miestai. Turint tokią sistemą galėtume užtikrinti tai, kad galėtume naudotis jau turima „Lietuvos geležinkelių“ sistema, kuri turi šiuos funkcionalumus“, – tikino N. Abukauskas.

LTG Link“ vadovas: Vilniaus jungtinis bilietas tik pradžia, judame į kitus miestus

Tęsdamas temą apie Vilniuje esantį jungtinį bilietą, „LTG Link“ vadovas Linas Baužys aiškina, kad tai nėra vienetinis projektas ir tokio pobūdžio bilietai bus ir kituose miestuose. Jis pabrėžė, kad sostinėje tokių bilietų parduota daugiau nei 24 tūkst.

„Vilnius yra tik pirmoji veiklos pradžia, toliau judame į kitus miestus. Vilniuje tokių bilietų parduota daugiau nei 24 tūkst. Sostinė buvo kaip pradžia, pilotas. Šiais metais kalbame su Kaunu, Klaipėda, šiais metais norime tokiu pačiu būdu, kad atsirastų galimybė sujungti ir kitų miestų savivaldybių transportus. Ir etapas po etapo judėti su kitais, autobusų vežėjais, ne tik miestų, bet ir atsirastų galimybė autobusubilietai.lt, kad tai būtų integrali kelionė nuo vieno miesto rajono iki kito miesto atskirą mikrorajoną”, – teigė L. Baužys.

Jis taip pat tvirtino, kad šiuo metu esanti nauja traukinių bilietų pardavimo sistema yra labai populiari ir matomas didelis atsiskaitymo elektroniniu būdu augimas.

„Mes paleidome mobiliąją sistemą, naują bilietų pardavimo sistemą. Ją pirkome iš egzistuojančios rinkos ir jos tikslas buvo, kad būtų galima dirbti su kitais miestais, integruotis. Uždara sistema kuri buvo įdiegta, ji su niekuo nesiintegravo. Dabar turime naują bilietų pardavimo sistemą, kuri yra ir labai populiari, labai auga atsiskaitymas elektroniniu būdu, šiemet daugiau nei 50 proc. pardavimų vyksta naujoje bilietų pardavimo sistemoje”, – sakė „LTG Link“ vadovas.

ELTA primena, kad keleivių vežimo bendrovė „LTG Link“ ir JUDU vilniečiams ir sostinės svečiams siūlo jungtinį viešojo transporto bilietą. Jį įsigyti gali visi keliones traukiniu planuojantys keleiviai, kai jų pasirinkto maršruto pradinė ir galutinė stotelė yra Vilniaus geležinkelio stotis, teigiama pranešime žiniasklaidai.

Įsigyti vieną – traukinio ir Vilniaus miesto viešojo transporto – bilietą siūloma žmonėms, kurie per „LTG Link“ interneto svetainę arba mobiliąja programėle perka traukinio bilietus į arba iš Vilniaus geležinkelio stoties. Pasirinkti vieną bilietą sistemoje galima kaip papildomą paslaugą.