„Ką tik baigėsi derybos ir tam tikrų sąlyčio taškų matome, kurie teikia vilties, kad šalys ras sutarimą dėl iškeltų reikalavimų ir pasirašys kolektyvinę sutartį“, – sako Algirdas Markevičius, pridurdamas, kad konsultacijos tęsis savaitgalį.

„Po šiandien pasibaigusių derybų vertiname, kad postūmis dėl likusių nesuderėtų punktų buvo ženklus. Derybos vyko konstruktyviai, darbus VVT atstovai ir profesinė sąjunga pratęs savaitgalį“, – komentuoja bendrovės „Vilniaus viešasis transportas“ komunikacijos vadovė Giedrė Buivydaitė.

Anot jos, jeigu darbai vyks sklandžiai ir pavyks sudėlioti galutines pozicijas, tikimasi susitarimo iki pirmadienio.

Bendrovė rekomenduoja planuotis keliones

Vis dėlto įmonės atstovė prieš tai „Delfi“ komentavo, jog keleiviams didelio pagerėjimo savaitgalį tikėtis neverta.

„Bendrai patarimas – sumažinti kelionių šiuo metu viešuoju transportu kiek įmanoma, nes tikrai autobusų trūkumas didelis, o su troleibusais kol kas turime šiek tiek geresnę situaciją‟, – „Delfi‟ sakė G. Buivydaitė.

Ji kartu patarė stebėti tvarkaraščius.

„Rekomenduojame žiūrėti tvarkaraščius, nes yra rytinė ir popietinė pamainos, kada keičiasi. Tai ryte dažniausiai būna atnaujintas visos dienos tvarkaraštis, pagal turimus duomenis, bet iki pietų, jeigu atsiranda papildomų darbuotojų, – dar kartą atnaujiname tvarkaraščius‟, – sako VVT atstovė.

G. Buivydaitės teigimu, nesinori keleiviams suteikti nepagrįstų lūkesčių, kad situacija šiomis dienomis pagerės.

„Savaitgalį, kadangi bendrai truputį mažiau transporto kursuoja, tai tą streiko tvarkaraštį gal ir pavyks įgyvendinti (…). Keleiviams nenorime suteikti kažkokių lūkesčių, kad tikrai bus geriau. Bus taip, kaip yra dabar, gal šiek tiek geriau, nes savaitgalis, mažesni srautai. Bet prieš šventes tie srautai ir taip dideli‟, – sakė ji.

Vilniaus savivaldybė anksčiau pavakarę socialiniame tinkle paragino miesto gyventojus tikrintis tvarkaraščius svetainėje www.stops.lt ir tik tuomet eiti pro duris, nes autobusai važiuoja rečiau. Patariama keliones planuoti su laiko atsarga.

„Vilniaus viešojo transporto“ streikuojančiai profsąjungai nevykdant teismo nustatytos pareigos užtikrinti 50 proc. reisų, trečdalis autobusų neišvažiavo į vakarinę pamainą, todėl vakarinio piko metu daugelio autobusų išvykimai bus itin reti‟, – teigiama įraše.

A. Markevičius: tai – netiesa

VVT profesinės sąjungos vadovas A. Markevičius sako, jog „bendrovė viešai meluoja, kad profesinė sąjunga buvo teismo įpareigota užtikrinti minimalias paslaugas‟.

Apeliuodamas į teismo sprendimą ir Darbo kodeksą jis aiškina, kad tiek profesinė sąjunga, tiek darbdavys turi pareigą užtikrinti minimalių paslaugų teikimą taikydami nuo jų priklausančias priemones.

„Pažymėtina, kad Darbo kodekso 250 str. 7 d. nustato, kad streiko metu darbdavys į streikuotojų vietas turi priimti naujus darbuotojus, kai būtina užtikrinti minimalių paslaugų teikimą. Tačiau bendrovė kategoriškai atsisako vykdyti šią savo pareigą minimalių paslaugų užtikrinimui.

Kadangi darbą organizuoja bendrovė, o ne profesinė sąjunga, tai pati bendrovė specialiai darbą organizuoja ir sudaro taip išleidimo grafikus, kad atsirastų maršrutai, kuriuose neužtikrinamas 50 proc. transporto priemonių išleidimas‟, – sako A. Markevičius.

Anot jo, tai paaiškinama tik tuo, kad bendrovė nesiruošia bendradarbiauti su profesine sąjunga užtikrinant minimalias paslaugas „siekiant apkaltinti profesinę sąjunga, kuri net neturi teisės priimti į darbą darbuotojų, sudaryti transporto priemonių išleidimo grafikų ir organizuoti darbo, minimalių paslaugų neužtikrinimu‟.

Jis priduria, kad profesinė sąjunga neturi jokio teisinio pagrindo nurodyti darbuotojams nestreikuoti ar laikinai uždrausti streikuoti, ar prievarta atvesdinti streikuojančius darbuotojus į darbą. Tokio teisinio pagrindo nenurodanti ir bendrovė.

„Tai reiškia, kad vienintelė nuo profesinės sąjungos priklausanti priemonė minimalių paslaugų užtikrinimui yra galimybė prašyti, kad streike dalyvaujantis darbuotojas savanoriškai laikinai nutrauktų streiką ir atitinkamą dieną atvyktų į darbą.

Šią pareigą profesinė sąjunga aktyviai ir vykdo, bet jei streikuojantis darbuotojas neatvyksta į darbą, jo atvesdinti profesinė sąjunga negali, o bendrovė specialiai nepriima naujų darbuotojų minimalių paslaugų užtikrinimui‟, – aiškina VVT profesinės sąjungos vadovas.

VVT Vairuotojų streikas

A. Markevičius „Delfi“ penktadienio vakarą sakė, kad toliau tęsis pokalbiai dėl kolektyvinės sutarties.

„Konsultacijos derybiniais klausimais tęsis per savaitgalį, šalys priėmė tokį sprendimą“, – teigė jis.

Streikuoja dvi savaites

Streikuojantys sostinės viešojo transporto vairuotojai prašo kolektyvinėje sutartyje užtikrinti „teisę pailsėti“, numatyti penkių darbo dienų savaitę, tuo metu „Vilniaus viešojo transporto“ vadovybė dalį reikalavimų vadina nepagrįstais, šią savaitę skelbė BNS.

„Negalime sutarti dėl darbuotojų teisės po penkių darbo valandų turėti minimalią pertraukėlę pavalgyti ir pailsėti – 30 minučių pertraukos“, – žurnalistams pirmadienį spaudos konferencijoje sakė A. Markevičius.

Pasak jo, kai kurie darbuotojai priversti dirbti ir išvis be pertraukų.

VVT pirmadienį išplatintame pranešime nurodo, kad dalis profsąjungos keliamų reikalavimų yra nepagrįsti.

VVT sostinėje aptarnauja 76 iš 105 maršrutų: penkis greituosius, 17 troleibusų ir 54 autobusų. Keleivių vežimo paslaugas vykdo dar du vežėjai – „Transrevis“, ir „Kautra“, jos keleivius veža įprastu grafiku.

Šaltinis
Temos
Griežtai draudžiama Delfi paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti Delfi kaip šaltinį.
www.DELFI.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją (8)