Aplinkos viceministrė Raminta Radavičienė teigia, jog užfiksavus taršos normų viršijimą, pažeidimas būtų pripažintas esminiu ir tuomet transporto priemonės savininkui būtų panaikinamas techninės apžiūros galiojimas.

„Tokiu būdu būtų automobilis nukreipiamas į pakartotinę techninę apžiūrą arba tiesiog atsirastų prievolė pasitikrinti automobilio techninę būklę ir susitvarkyti tuo aspektu, kad nebūtų teršiama aplinka‟, – sakė viceministrė.

Anot jos, pasitaiko atvejų, kai vairuotojai sugeba išsisukti nuo objektyvaus patikrinimo.

„Girdėti tų dalykų, kur kartais tiesiog pakeičiant kurą, vietoj dyzelio panaudojus žibalą ir nuvažiavus į techninę apžiūrą pavyksta išvengti taršos normų viršijimo parodymo ir vėliau, išvažiavus iš techninės apžiūros ir prisipylus pirmąjį kuro baką akivaizdžiai pradeda automobilis spjaudyti juodais dūmais ir teršti aplinką‟, – sakė R. Radavičienė.

Šiuo atveju kalbama apie taršos tikrinimą keliuose specialia įranga, kuria matuojama išmetamųjų dujų koncentracija.

„Keičiame reglamentavimą ta linkme, kad suteiksime įgaliojimus Aplinkos apsaugos departamentui savarankiškai vykdyti: nedalyvaujant policijai ir kartu, turint tą specialią įrangą, be Aplinkos apsaugos agentūros specialistų išmatuoti taršą‟, – aiškino viceministrė.
Raminta Radavičienė
Kalbant apie galimybę gyventojams – remiantis vizualine tarša – pranešti apie pažeidimus, čia reikia papildomų sprendimų, sako viceministrė.

„Kai kalbame apie techninės apžiūros galiojimo panaikinimą, kalbame apie pamatavimą specialia įranga, įtaisais, bet – taip, diskusija vyksta ir dėl vizualios taršos, kaip reikėtų pagal dūmą ir jo spalvą identifikuoti bei kokias poveikio priemones taikyti. Sprendimai kol kas nepriimti‟, – teigė ji.

Anot pašnekovės dėl to jau diskutuota su Policijos departamentu.

„Kaip žinoma, visuomenės informavimo sistema yra per „ePolicijos“ sistemą ir pamačius keliuose tas dūmijančias transporto priemones yra galimybė informuoti. Bet ta sistema tobulintina‟, – kalbėjo R. Radavičienė.

Konkretizuodama, kada griežtės taršių automobilių savininkų kontrolė ji teigė, kad planuojama tai reglamentuoti kitų metų pradžioje.

„Sprendimai apie tai, kad išmatavus specialia įranga taršos viršijimus būtų naikinamas techninės apžiūros galiojimas, – tai sutarta ir tą planuojama įteisinti per kitų metų pirmąjį ketvirtį.

Lygiai taip pat, kaip mano paminėti įgaliojimai Aplinkos apsaugos departamentui savarankiškai vykdyti kontrolę keliuose – jie irgi bus įteisinti per pirmą kitų metų ketvirtį‟, – aiškina viceministrė.

Ji tikisi, kad pakeitimai padės sudrausminti transporto priemonių vairuotojus.
Automobiliai

Aplinkos ministras Simonas Gentvilas antradienį Seime sakė, kad sprendimus žadama priimti vėliausiai kitų metų pradžioje.

Lietuvos transporto saugos administracija BNS nurodė, jog šiuo metu kartu su Aplinkos ministerijos bei techninių apžiūrų įmonių asociacija „Transeksta“ tariamasi dėl pakeitimų. Pasak įstaigos Komunikacijos ir tarptautinio bendradarbiavimo skyriaus vedėjos Eglės Kučinskaitės, derinama tvarka, diskutuojama dėl aiškių kriterijų.

„Dar vyksta bendri susitikimai ir ieškoma sprendimų, konkrečių šiai dienai dar nėra (...) O terminai – tikrai užtruks priimti sprendimus, ne šie metai“, – agentūrai teigė E. Kučinskaitė.

S. Gentvilas šį rugpjūtį paskelbė, kad galutinai atsisako planų įvesti automobilių taršos mokestį. Seimas šiemet sausį atmetė įstatymą, kuriuo siūlyta atsisakyti automobilių registracijos mokesčio ir palikti tik kasmet mokamą taršos mokestį.

Dabar lengvųjų automobilių techninė patikra atliekama kas dvejus metus.

Dabar lengvųjų automobilių techninė patikra atliekama kas dvejus metus.
Skaityti daugiau: https://www.diena.lt/naujienos/verslas/ekonomika/s-gentvilas-tarsiems-automobiliams-bus-siuloma-pakartotine-technine-apziura-1106350
Dabar lengvųjų automobilių techninė patikra atliekama kas dvejus metus.
Skaityti daugiau: https://www.diena.lt/naujienos/verslas/ekonomika/s-gentvilas-tarsiems-automobiliams-bus-siuloma-pakartotine-technine-apziura-1106350

Čia galite pažiūrėti LNK video: