Susisiekimo paslaugos“ skelbia, kad šiuo metu Vilniuje susidariusios 15 grūsčių: Olandų g. ir Antakalnio g. link Olandų žiedo, Lukiškių g. link Lukiškių-Gynėjų g. sankryžos, Kareivių g., Ozo g. Šeimyniškių g., Žirnių g., Konstitucijos pr., Švitrigailos g., Eišiškių pl., Pilaitės pr., Jasinskio g. ir Geležinio vilko g.

Delfi TV kiek anksčiau pirmadienį stotelėse laukiantys ir kalbinti žmonės sako, kad viešojo transporto tenka laukti pusvalandį ar net valandą.

„Siaubingai pajaučiau. Valandą vėlavau į banką. Bandžiau laukti autobuso, nes taksi kainos – ne pagal mūsų atlyginimus“, – sako vilnietis.

„Važiavau iš Naujosios Vilnios, ten laukiau valandą, kad čia atvažiuočiau. Dabar sėdžiu jau 20 min., ir mano autobuso tvarkaraščio nėra“, – piktinasi senjorė.

„Dabar autobuso reikia laukti pusvalandį, o ryte – apie 20 min. Buvo labai pilnas autobusas“, – pasakoja kita vilnietė.

„Aišku, ilgiau važiavau, nes su persėdimu. Ir taip būdavo ilgai, nes tvarkaraštis sustatytas dar buvo taip iki streiko. Man reikia į Naująją Vilnią. Manau, kad 40 min. ilgiau važiuosiu“, – piktinasi dar viena vilnietė.

Vidutinio amžiaus moteris nuo prekybos centro „Akropolis“ važiuoja jau pusantros valandos, nors nuo ten – tik keli kilometrai.

VVT Vairuotojų streikas

Kad pirmadienį sostinėje vyks darbuotojų streikas, kai kurie vilniečiai net nežinojo, kiti tam ruošėsi iš anksto.

„Žinojau, kad sus streikas, bet labai reikėjo į paštą“, – sako autobuso laukianti senjorė.

„Aš važinėju su taksi. Man patogiau“, – sako vilnietė.

„Žinojau, ryte važiavau su taksi. Bet nelabai įmanoma taip važinėt, nes kainuoja. Pagalvojau, kad jau geriau pašąlsiu lauke“, – pasakoja kita.

„Vilniaus viešojo transporto“ (VVT) profesinės sąjungos vadovas Algirdas Markevičius teigia, kad
streikas vyks tol, kol nebus susitarta tarp atstovaujamų šalių.

„Streikas gali vykti ir dieną, gali ir tris, savaitę, gali vykti ir pusę metų. Streikas nebus atšauktas“, – Delfi kalbėjo jis.

Anot jo, iš VVT vadovybės profesinė sąjunga nesulaukė kvietimo derėtis.

„Profesinė sąjunga pasiruošusi bet kada, bet kur ir kiek reikia derėtis, kad būtų pasiektas susitarimas. Sąžiningai pasakysiu – tikėjomės, kad į mus kreipsis šeštadienį ar sekmadienį, buvome visada pasiruošę ir darbo vietoje.

Patys girdėjome viešumoje, kad bendrovės vadovybė savaitgalį sieks sutarimo, bet jo ir kvietimo nesulaukėme. Esame pasiryžę derėtis nors ir visą parą, kad užbaigtume daugiau nei dvejus metus trukusias derybas, kad įmonėje grįžtų socialinė darna, visi jaustųsi saugiai ir grįžtų į darbą“, – pabrėžė jis.

„Labai tikiuosi, kad bent jau suderintume pagrindinius principus ir pozicijas, kad tikrai siekiame susitarimo“, – sako VVT vadovas Darius Aleknavičius.

Pirmadienį per pietus vykusioje spaudos konferencijoje jis kalbėjo, kad dalyje maršrutų nepavyko užtikrinti minimalių paslaugų poreikio. Pasak jo, VVT profesinė sąjunga nesilaikė įsipareigojimo dėl minimalių paslaugų užtikrinimo.

„Iš viso išvažiavo 247 transporto priemonės ir dalyje maršrutų deja, bet nepavyko užtikrinti minimalių paslaugų poreikio, kuris buvo nustatytas teismo, kad kiekviename maršrute turėjo būti užtikrinta ne mažiau kaip 50 proc. išleidimo.

Negalėjome to užtikrinti dėl to, nes profsąjunga nesilaikė savo įsipareigojimo, pareigos tiek pagal darbo kodeksą, tiek pagal susitarimus, kad esant darbuotojų trūkumui, tam, jog galėtume užtikrinti minimalius poreikius ir darbuotojų turėtume pakankamai tą dieną“, – pirmadienį žurnalistams teigė D. Aleknavičius.

„Daugiausiai nukentėjo autobusų maršrutai. Visi 50 troleibusų maršrutai buvo užtikrinti, kai kuriuose netgi daugiau išvažiavo (troleibusų – ELTA). Pagrinde tai yra autobusų maršrutai ir greitieji maršrutai“, – pridūrė jis.

VVT generalinis direktorius pažymėjo, kad komunikuoja su profesine sąjunga ir stengsis derybų kelių užtikrinti, jog bent minimalus maršrutų poreikis būtų patenkintas.

„Komunikuojame su profesine sąjunga, tai per praeitą savaitę iki pat penktadienio teikėme informaciją, taip pat penktadienį, šeštadienį ir vakar vakare apie tai, kad reikalingas yra poreikis.

Tačiau profesinė sąjunga siekia išvengti savo atsakomybės ir siekia permesti tą atsakomybę įmonei. Komunikuojame, bendraujame, esame susitarę 13 val. susitikti deryboms ir šį klausimą spręsti derybų metu. Jei to nepavyks padaryti, spręsime klausimą teisiniu keliu“, – aiškino jis.

Šaltinis
Temos
Griežtai draudžiama Delfi paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti Delfi kaip šaltinį.
www.DELFI.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją (18)