Visą pokalbį su G. Staniene pateikiame publikacijos pabaigoje. Tuo metu V. Šliažas darbuotojų kaltinimus neigė. „Jokiu būdu, kiekvienas vairuotojas yra brangus“, – sakė jis.

Vis dėlto, V. Šliažas taip pat svarstė, kad „Ridvijos“ darbuotojai galbūt „nori sugudrauti“: žinodami, kad turi garantuotas darbo sutartis „Transrevyje“ taip pat nori gauti išeitines išmokas.

Tačiau darbuotojams tai priklauso pagal galiojančius įstatymus. Darbo kodekse numatyta, kad atleidžiant darbuotoją darbdavio iniciatyva be darbuotojo kaltės, apie tai reikia įspėti prieš 1 mėnesį ir išmokėti 2 mėnesių išeitinę išmoką.

Užsitęsęs viešasis pirkimas

Panevėžio rajono savivaldybės administracijos keleivių vežimo vietinio (priemiestinio) reguliaraus susisiekimo maršrutais paslaugų pirkimas paskelbtas dar 2020 metais, tačiau užsitęsė daugiau nei 2 metus.

Kaip skelbė naujienų agentūra BNS, iš pradžių jį laimėjo „Kautra“, tačiau tuomet sprendimą apskundė antrąją vietą užėmęs „Transrevis“. Po daugiau nei metus trukusio teismų maratono, kai net Aukščiausiasis Teismas pripažino, kad konkursą teisėtai laimėjo kauniečiai, savivaldybė paprašė „Kautros“ pratęsti pasiūlymo garantijos terminą, nes pasikeitė ekonominės sąlygos, tačiau įmonė atsisakė tą padaryti.

Todėl savivaldybė šiemet kovą konkurso nugalėtoja paskelbė „Transrevį“ ir pasirašė sutartį.

Tiesa, reikia pastebėti, kad pirkimas buvo suskaidytas į keturias dalis: (1) Jotainių–Maženių ir Ramygalos krypčių, (2) Pavašuokių ir Raguvos–Troškūnų krypčių, (3) Pasvalio, Vabalninko–Subačiaus ir Pušaloto krypčių ir (4) Naujamiesčio, Upytės ir Smilgių krypčių.

Dėl pirmosios dalies 2021 metais sutartis pasirašyta su dar viena įmone „Transporto centras“.

Portalas JP.lt skelbė, kad sutartis su „Transrevis“ įsigaliojo šiemet rugsėjo 28 dieną. Vis dėlto, centriniame viešųjų pirkimų portale nei jos, nei viešojo pirkimo ataskaitos dėl 2–4 dalių penktadienį dar nebuvo. Vykstant ginčams ši informacija neviešinama, tačiau turėtų būti paskelbta per 15 kalendorinių dienų nuo sutarties įsigaliojimo.

Anksčiau skelbta, kad Panevėžio rajone keleivius veža įmonės „Autovelda“, „Ridvija“, „Panevėžio autobusų parkas“ ir „Transporto centras“. Buvo nurodyta, kad kol vyksta „Kautros“ ir „Transrevis“ teismai, jos užtikrina paslaugų teikimą.

Šias detales „Delfi“ norėjo pasitikslinti su G. Staniene, tačiau ji tik kartojo, kad nieko nekomentuos.

Panevėžys

Brigadininkas atnešė blankus

Tai, kad 2020 metais paskelbtame konkurse dalyvavo, tačiau jo nelaimėjo „Delfi“ patvirtino V. Šliažas.

„Kol vyko teismai, teikėme paslaugas keliais maršrutais ir dabar dar teikiame, iki spalio 31 dienos“, – taip pat patvirtino jis.

Savo ruožtu „Ridvijos“ vairuotojas Vilmantas (pavardė redakcijai žinoma) pasakojo, kad prieš kurį laiką į jį ir dar penkis įmonės darbuotojus kreipėsi jų „brigadininkas“.

„Padavė blankus su pareiškimais, kad išeiname iš darbo savo noru. Pas mus iš viso 6 darbuotojai yra. Dar nepasirašė nė vienas“, – sakė jis.

Svarbu, pastebėti, kad „Ridvija“ pati registruota Šiauliuose ir veikia keliuose miestuose. „Sodros“ duomenimis, spalio 18 dieną turėjo 44 darbuotojus.

Vilmantas sakė, kad pats įmonėje dirba 2,5 metų, kiti darbuotojai – ir ilgiau, ir trumpiau už jį.

„Dabar gąsdinimai, sako, kad jei nepasirašysite, pamatysite, kas bus. Kas čia? Devyniasdešimtieji?

Tiesioginio grasinimo dar nebuvo iš valdžios, o iš to mūsų vadinamojo brigadininko – jis irgi vairuotojas. Bet jis kažkodėl labai suinteresuotas, kad mes patys pasirašytume. Gal ten jam pažadėjo pamokėti, kas jį žino“, – svarstė vairuotojas.

Vilmantas neslėpė, kad yra sulaukęs pasiūlymo dirbti maršrutus perimančiame „Transrevyje“, tačiau pabrėžė, kad nori jam pagal įstatymus priklausančių išmokų.

„Jeigu tokia situacija – lapkričio 1 dieną latviai turėtų pradėti dirbti vietoje visų šitų. O jiems ir taip, kiek žinau, trūksta vairuotojų. Tai jeigu manęs neatleidžia, aš negaliu dirbti kitoje įmonėje. Gausis chaosas. Mes pagal latvių sąlygas sutiktume eiti pas juos, bet norime, kad atleistų. Buvome darbo inspekcijoje paklausti. Turėtų įspėti iš anksto ir išeitines, atostoginius išmokėti“, – sakė jis.

Vilmantas „Transrevį“ vadina latviais dėl to, kad šios įmonės akcininkas yra Latvijos bendrovė „B-Bus“.

Asociatyvi nuotrauka

Gal nori sugudrauti

„Ridvijos“ akcininkai yra G. Stanienė (16 proc.), Mantas (17 proc.), Vidmantas (34 proc.) ir Gražina (33 proc.) Šliažai. Įmonė įsteigta 1995 metais ir registruota Šiauliuose.

Juridinių asmenų registro duomenimis, 2021 m. „Ridvija“ gavo 1,5 mln. eurų pajamų, patyrė -26,3 tūkst. eurų nuostolį. „Sodros“ duomenimis, rugpjūtį darbuotojams mokėtų atlyginimų vidurkis joje siekė 1138,17 euro (apie 769 eurai „į rankas“).

Pats su „Delfi“ susisiekęs akcininkas V. Šliažas sakė, kad Vilmantui ir kitiems penkiems darbuotojams darbo rastų.

„Jeigu jie nepasididžiuos ir neišeis iš mūsų, mes jiems suteiksime darbo. Jeigu jie išeis, aš nesulaikysiu. Kitos įmonės vadovas skambino man, klausė, ar neužlaikysime vairuotojų. Sakiau, kad ne.

Dėl vertimo išeiti savo noru – netiesa. Norėčiau žinoti, kas kalbėjo, bet jūs nesakysite“, – sakė jis.

Pastebėjus, kad „Ridvijoje“ liepos pradžioje buvo užfiksuotas staigus darbuotojų sumažėjimas (nuo 52 iki 44), V. Šliažas tai pakomentavo taip:

„Dėl to, kad mes pralaimėjome konkursą Klaipėdos rajone, pasibaigė 3 metų sutartis su Telšių rajonu. Ten buvo mokinių pavėžėjimas. Darbuotojai ten išėjo į kitą įmonę. Aš negalėjau jų užlaikyti, jie pasirinko naują vežėją. Lygiai kaip ir dabar“, – sakė jis.

Pašnekovas pastebėjo, kad darbuotojai žino, jog turi neterminuotą sutartį ir galbūt nori sugudrauti.

„Mes ten 3 ar 4 metus draugavome. Aš nė vienam iš tų vairuotojų neturiu pretenzijų. Tokių vairuotojų surasti yra sunku. Aš 20 metų buvau tos įmonės direktorius, per rankas praėjo tūkstantis vairuotojų“, – be kita ko pasakojo V. Šliažas.

Tuo metu pokalbis su G. Staniene atrodė taip:

– Buvo konkursas dėl keleivių vežimo priemiestiniais Panevėžio rajono maršrutais prieš kelis metus. Ar Jūs dalyvavote jame?

– Žinokit, aš nieko ta tema nekomentuosiu. Kaip sakant, nieko nedetalizuosiu.

– Ta prasme?

– Kaip sakant, atsisakysiu išvis komentarų. Dalyvavome, nedalyvavome ir t. t. Jeigu pačiam įdomu, tai kaip nors, kaip sakant.

– Vis tiek turiu paklausti, ar nuo lapkričio 1 dienos nebevykdysite ten vežimų?

– Jūs geriau žinote.

– Iš kur aš galiu žinoti? Aš jūsų klausiu.

– Aš sakau, nekomentuosiu situacijos, nei taip, nei ne, nei dar kažko. Vadovaukitės ta informacija, kurią turite.

– Į redakciją kreipėsi 6 jūsų darbuotojai Panevėžio rajone. Jie teigia, kad verčiate juos išeiti iš darbo savo noru.

– Sakau – nekomentuosiu visiškai šitos situacijos. Susilaikysiu nuo bet kokių atsakymų. Tai tiek.

– Jūs patvirtinkite arba paneikite šią informaciją.

– Aš nieko nei patvirtinu, nei paneigsiu. Sakau, vadovaukitės ta informacija, kurią jūs turite. Taip sakant, jeigu norite informaciją turėti, vadovaukitės ta, kurią turite. Ir tiek. Aš nieko nei patvirtinu, nei paneigsiu. Tai va ir tiek. Viešieji pirkimai yra viskas, kaip sakant, viešai.

– Dabar klausiu ne apie viešuosius pirkimus, o apie tai, kad norite atleisti darbuotojus ne pagal įstatymus.

– Aš nekomentuosiu šitos situacijos visiškai.

– Gal darbo inspekcijai pakomentuosite?

– Jeigu man duos užklausą, tuomet, kaip sakant, turėsime ir pakomentuoti. Dabar nieko neturime, kaip sakant, gal nėra klausimų.

– Žinote prieš kiek laiko reikia įspėti darbuotojus, kad norite atleisti iš darbo juos?

– Jūs dirbkite savo darbą, aš dirbsiu savo darbą. Sakau, susilaikysiu nuo komentarų.

– Žinokite, aš ir dirbu...

Numeta ragelį.

V. Šliažas „Delfi“ sakė, kad G. Stanienė nieko nekomentavo, nes nedaug težino.

„Viską tvarkau aš. Direktorė dabar yra Klaipėdoje, o už tą padalinį atsakingas esu aš. Viską tvarkau. Ji kaip įmonės direktorė priima į darbą, atleidžia iš darbo. Tiek ir težino“, – ketvirtadienį prieš atsakydamas į klausimas sakė jis.

Savo ruožtu vairuotojas Vilmantas „Delfi“ penktadienį nurodė, kad pirmadienį kartu kolegomis planuoja apie situaciją informuoti Valstybinę darbo inspekciją.

Šaltinis
Temos
Griežtai draudžiama Delfi paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti Delfi kaip šaltinį.
www.DELFI.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją