Baltijos pr., Šilutės ir Vilniaus plento žiedinėje sankryžoje statoma estakada. Tokį statinį Klaipėdos meras Vytautas Grubliauskas vadino strateginiu objektu.

„Viena vertus, tai 9B koridoriaus etapas, kitas dalykas, tai vienas pagrindinių įvažiavimų į uosto ir kitas teritorijas, terminalus, o trečias aspektas, kad esant tokiai geopolitinei situacijai kada krovinių yra daug, jie gana specifiniai, estakados svarba yra ir valstybinė, ir strateginė“, – aiškino meras.

Estakados statybos prasidėjo prieš metus. Pagal iš pradžių pasirašytą sutartį estakada turėjo kainuoti 30,5 mln. Eur.

„Šiai dienai maždaug prieš mėnesį pasirašėme papildomus susitarimus būtent dėl sutarties indeksavimo, dėl situacijos statybų sektoriuje. Iš esmės, brango medžiagos.

Taip pat papildomai pasirašėme sutartį dėl pėsčiųjų ir dviračių dviejų lygių perėjos, kurios vertė yra 3,7 mln. Eur“, – sakė Klaipėdos savivaldybės administracijos direktoriaus pavaduotojas Andrius Dobranskis.

Požeminė perėja, kaip buvo teigiama, buvo suprojektuota, bet ji nebuvo įtraukta į pirmąjį darbų etapą. Kodėl iškart nepasirūpinta pėsčiaisiais ir dviratininkais, lieka neaišku. Tik dabar priimtas sprendimas šią klaidą ištaisyti.

Taip kaina, anot administracijos direktoriaus pavaduotojo, išaugo iki beveik 38 mln. Eur.

Estakadą statantys „Kauno tiltai“ šiemet gali atlikti darbų už daugiau nei 16 mln. Eur., bet tiek pinigų miesto valdžiai sukaupti nepavyko, nors yra keli finansavimo šaltiniai.

„Kadangi turime 3 m. sutartį su Klaipėdos Valstybinio uosto direkcija, taip pat yra naudojamos jų lėšos, ir, aišku, savivaldybės biudžeto lėšos“, – teigė A. Dobranskis.

Kad darbai šiemet nesustotų, trūksta beveik 5 mln. Eur.

„Tiesiog nėra pasirinkimo, lėšos turi būti rastos, nes darbų atlikimo grafikas yra lenkiamas, darbų sparta ir kokybė nekelia abejonės <…> yra tik du variantai: rasti, arba rasti“, – teigė Klaipėdos meras.

Papildomo finansavimo žada ieškoti ir Susisiekimo ministerija.

Klaipėdos meras įsitikinęs, kad dėl šio projekto viskas turėtų būti atvirkščiai – Vyriausybė turėtų spausti Klaipėdos valdžią, kad planuota estakada būtų pastatyta kuo greičiau.

Iš pradžių darbus planuota baigti pirmąjį kitų metų pusmetį, bet dabar esą sunku pasakyti, kada estakada važiuos mašinos.

„Tai labai priklauso nuo daugelio dalykų – medžiagų stygius, darbuotojų, visa tai daro įtaką“, – teigė administracijos direktoriaus pavaduotojas.

Klaipėdos valdžia tikisi, kad gavus pinigų estakadą pavyks atidaryti kitąmet, o visą projektą baigti dar po metų – 2024 m.