Pasak keleivius geležinkeliu vežančios „LTG Link“ atstovės Kotrynos Dzikaraitės, bilietus branginti bendrovė buvo priversta dėl augančių sąnaudų – didėjo darbo užmokestis, traukinių priežiūros kaštai, ypač – elektros ir dyzelinio kuro kainos.

„Todėl „LTG Link“ jau nuo birželio 1 dienos tarpmiestinio viešojo susisiekimo geležinkeliu bilietų kainas vidutiniškai padidino apie 11 proc.“, – BNS teigė „LTG Link“ atstovė.

K. Dzikaraitės teigimu, šiemet dar kartą branginti bilietų bendrovė neplanuoja: „Tai vienintelis kainų pokytis šiemet“.

„LTG Link“ sausio-gegužės mėnesiais vietiniais maršrutais pervežė maždaug 1,68 mln. keleivių – 45 proc. daugiau nei prieš metus ir 38 proc. daugiau nei pieš dvejus metus.

„Priešpandeminiais 2019-aisiais keliones traukiniais rinkosi rekordinis skaičius žmonių – net 5,5 mln., o pandeminiais 2020-aisiais jų sumažėjo iki 3,4 mln.“, – sakė „LTG Link“ atstovė.

Pasak K. Dzikaraitės, šiuo metu bendrovės traukinių parke yra 56 traukiniai, iš jų 14 elektrinių, kurie važinėja 15 skirtingų vietinių maršrutų.

Tuo metu vienos didžiausių Lietuvos keleivių vežėjų Kauno bendrovės „Kautra“ vadovas Linas Skardžiukas sako, kad situacija dėl smarkiai brangstančio kuro, kuris vien šią savaitę vidutiniškai pabrango 10 centų, jau išsėmė visus įmonės vidinius rezervus, todėl artimiausiu metu įmonė bilietus vidutiniškai brangins 6-8 proc.

„Nors neturime aiškios datos, tačiau planuojame didinti kainas artimiausiu metu, birželio mėnesį – vidutiniškai 6-8 proc. Konkreti kaina priklausys nuo kilometražo: trumpesnė ar ilgesnė kelionė“, – BNS sakė L. Skardžiukas.

Pasak „Kautros“ vadovo, pabrangimas labiausiai palies tarpmiestinius maršrutus.

„Miesto ir priemiesčio maršrutuose konkreti savivaldybė nustatinėja bilietų kainas, o tarptautiniais maršrutais šiuo metu labai mažai važiuojame“, – sakė L. Skardžiukas.

Asociacijos „Linava“ Inovacijų ir transporto politikos sekretoriaus Andriaus Burbos teigimu, panaši situacija yra ir kitose įmonėse, todėl vežėjai informavo asociaciją, kad netrukus jie turėtų maždaug dešimtadaliu didinti bilietų kainas.

„Pavyzdžiui, jei dabar tarpmiestinio susisiekimo bilietas autobusu iš Vilniaus į Kauną kainuoja apie 8,5 euro, tai greitai jis brangs iki beveik 10 eurų, o bilietas iš Vilniaus į Klaipėdą vietoj 23 kainuos 26 eurus. Tai reiškia, kad kelionės prie jūros vasarą jau kainuos brangiau“, – BNS sakė „Linavos“ atstovas.

Anot A. Burbos, toks autobusų bilietų brangimas greičiausiai šiemet nebus paskutinis – rudenį kelionė autobusu gali atsieiti dar brangiau, todėl „Linava“ kreipėsi į Vyriausybę, kad ši pagalvotų apie kompensacijas už bilietus.

„Dėl išaugusių degalų kainų vis daugiau gyventojų renkasi keliones autobusais miestuose ir tarpmiestiniais maršrutais, o brangstant kelionių bilietams gyventojams vis sunkiau taps prieinama ši paslauga, todėl prašome Vyriausybės pradėti taikyti kompensacijas Lietuvos keleivių vežėjams“, – sakė „Linavos“ atstovas.