Politikas nesistebėtų, jei panašus pasiūlymas ateityje bus teikiamas pačių valdančiųjų, esą atmesti opozicijos siūlymus pirmosiomis įstatymų svarstymo stadijomis yra „opozicijos istorija“.

Tačiau, jo teigimu, nesvarbu, kas pateiks pasiūlymą – svarbu, kad akcizai būtų mažinami kuo greičiau.

„Jei to nebuvo valdančiųjų planuose, tai yra atmetama, geriausiu atveju praleidžiama po pateikimo. Čia tokia opozicijos istorija, kai bent pateikimo fazėje būna praleidžiamas projektas, bet tada po svarstymo arba priėmime (atmetamas – ELTA)“, – penktadienį „Žinių radijui“ sakė S. Skvernelis.

„Nieko nepadarysi, tai toks politinis žanras ir kartais tie pasiūlymai sugrįžta iš valdančiųjų šiek tiek patobulinti ir pakoreguoti. Bet svarbu, kad tie sprendimai būtų padaryti geriau anksčiau“, – tęsė jis.

Anot parlamentaro, sumažinus dabartinį 0,466 Eur/l akcizo tarifą dyzeliui ir 0,372 Eur/l – benzinui iki ES leistinų minimalių 0,359 Eur/l ir 0,330 Eur/l tarifų, to naudą pajustų tiek gyventojai, tiek transporto verslas, sudarantis reikšmingą Lietuvos ekonomikos dalį.

S. Skvernelio teigimu, akcizą sumažinus, dyzelinas vidutiniškai pigtų 7 ct, benzinas – 12. Be to, brangstantis kuras yra ir likusių prekių bei paslaugų kainų sudedamoji dalis, pabrėžė Seimo narys.

„Tai tikrai branginam, ir tą pabrangimą mokame visi patys“, – pažymėjo jis.

S. Skvernelis dar pabrėžė, kad dėl skirtingos akcizų politikos Lietuvoje ir Lenkijoje didelė dalis vežėjų kurą pilasi būtent kaimyninėje valstybėje.

„Jie šiandien kurą tiesiog pilasi kaimyninėse valstybėse, toje pačioje Lenkijoje, kur akcizų politika yra šiek tiek kitokia“, – teigė politikas.

„Pilnas kuro bakas, kelis šimtai litrų degalų vienam automobiliui yra reikšmingi skaičiai“, – sakė jis.

Apibendrindamas S. Skvernelis neabejojo, jog panašių į jo frakcijos teiktą, tačiau Seimo atmestą, pasiūlymų vis vien reikės ieškoti.

„Didelio skirtumo nėra kas būtų autoriai, svarbu, kad būtų daromi sprendimai“, – kalbėjo S. Skvernelis.

ELTA primena, kad ketvirtadienį Seimas atmetė Akcizų įstatymo pataisas, siūlančias sumažinti akcizus degalams – benzinui ir dyzelinui.

Šis Seimo Biudžeto ir finansų komiteto pirmininko pavaduotojo, Demokratų frakcijos „Vardan Lietuvos“ nario Algirdo Butkevičiaus pateiktas projektas nesulaukė Seimo pritarimo po pateikimo, už jį balsavo 34 Seimo nariai, prieš buvo 33, susilaikė 20 parlamentarų. Seimas nesutiko grąžinti įstatymo pataisų iniciatoriui tobulinti ir nutarė jas atmesti.

Jeigu Seimas būtų pritaręs, akcizas 1 tūkst. litrų benzino sumažėtų nuo 466 iki 359 eurų, o 1 tūkst. litrų dyzelino – nuo 372 iki 330 eurų ir siektų ES minimalų tarifą.

Projektą parengęs ekspremjeras A. Butkevičius sako, kad akcizo mažinimas stabdytų kainų kilimą, didintų šalies gyventojų perkamąją galią. Jo teigimu, akcizo sumažinimas degalams sumažintų gyventojų paskatas įsigyti kurą kaimyninėse šalyse, pavyzdžiui, Lenkijoje.

Galiojančiame Akcizų įstatyme bešviniam benzinui taikomas 466 eurų už 1 000 litrų produkto, gazoliams – 372 eurų už 1 000 litrų produkto akcizų tarifas.

Šaltinis
Temos
Be raštiško ELTA sutikimo šios naujienos tekstą kopijuoti draudžiama.
ELTA
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją