Lietuvos vežėjų sąjungos generalinis sekretorius S. Žilius LNK eteryje pabrėžė, kad ES įvedus sankcijas Rusijos ir Baltarusijos krovinių vežėjams, Lietuvos transporto ir logistikos sektorius tikėjosi šių dviejų rytų valstybių atsako, taip pat sankcijomis.

„Manau, kad šios ES sankcijos yra labai stiprios, taiklios <...>, todėl atsakyti į jas yra labai sudėtinga, nepadarant dar didesnės žalos. Yra žingsnių, kurie dar labiau blogina situacija ir manau, kad dabar Rusija ir Baltarusija žengtų būtent juos“, – komentavo pašnekovas.

Iki dar į ES sankcijas sureaguojant Rusijai ir Baltarusijai, S. Žilius pasakojo, kad Lietuvos vežėjai ir taip labai ribotai dirba šioje rinkoje maždaug 8 metus.

„Mes kažkada atlikdavome apie 300 tūkst. pervežimų į Rusija, liko – apie 70 tūkst. per metus, praėjusių metų duomenimis. Tad tai mums yra rinka, iš kurios mes išėjome, dabar dirbame Europoje, su kitais kraštais, kuriuose yra aiškios taisyklės ir galima prognozuoti ateitį“, – pabrėžė pašnekovas.

Kaip jau skelbta anksčiau, Baltarusija nuo balandžio 16 dienos uždraudė Europos Sąjungoje (ES) registruotoms transporto priemonėms įvažiuoti į Baltarusiją. Išimtis taikoma važiuojant per tam tikrus patikros punktus į specialiai tam skirtas vietas, skirtas krovinių operacijoms ir pervežimams atlikti, skelbia Baltarusijos vežėjų asociacija „Bamap“.

Jos teigimu, ES registruotoms transporto priemonėms, kurios į Baltarusijos teritoriją įvažiavo iki balandžio 16 dienos, apribojimas netaikomas iki balandžio 23 dienos.

Sigitas Žilius

Jis tęsia, kad šiandien su Rusija ir Baltarusija, nors ir labai mažai, bet dar dirba ir didesnės, ir mažesnės įmonės. Pastarosioms Rusijos rinka buvo palankesnė, nes joje jie galėjo konkuruoti, kas buvo sunku Europoje.

Tuo tarpu kitą vežėjų asociacija „Linava“ savo pranešimuose yra teigusi, kad jeigu Rytų rinkos užsidarys, nukentėtų 1000 įmonių 10 tūkst. darbuotojų galėtų likti be darbo. Tačiau S. Žilius sako, kad logistika yra karo dalis ir vežėjai dirba įvairiomis sąlygomis.

„Ir per pandemija didžioji dauguma vežėjų, vairuotojų, dirbo savo darbą labai sunkiomis sąlygomis. O dabar yra karo sąlygos, kai Ukraina agresyviai užpulta, mes suprantame, kad tai yra karas, mes esame mobilizuoti ir pasirengę darbui, nes kas, jeigu ne mes, atveš maistą, vaistus, būtiniausias prekes? Tačiau ir Skvernelio vyriausybė, ir dabar Šimonytės vyriausybė, <...> ima „šaudyti“ į mus. Pavyzdžiui, mums trūksta vairuotojų, visoje Europoje trūksta apie puse milijono vairuotojų, bet Vyriausybė sugeba įgyvendinti į Lietuvą atvežamų vairuotojų kvotas“, – LNK kalbėjo S. Žilius.

Baltarusijos pasienis - sunkvežimiai

Susisiekimo ministras M. Skuodis žada paramą vežėjams. S. Žilius sako, kad kiekviena logistikos bendrovė turi savų sunkumų, tačiau dažniausiai tai yra neišmokėtos paskolos, kreditai, tačiau Europos Sąjungos direktyvos neleidžia padėti transporto įmonėms, kompensuoti palūkanų ar pan., už įsigytus automobilius.

„Nepaisant visko, Lietuvos vežėjai ir toliau pasiryžę vežti žmones, bėgančius nuo karo. Mes pasirengę vežti labdarą ir ką tik reikia, bet mums svarbiausia, kad mūsų valdžia, Vyriausybė, į mus „nešaudytų“, tai bus didžiausia pagalba“, – kalbėjo S. Žilius.

Čia galite pažiūrėti LNK video: