„Įsigyti naujų, ekologiškų, elektra varomų autobusų skatiname tiek visas šalies savivaldybes, tiek ir mūsų pavaldžias įtaigas, kurios veža keleivius, juolab kad Lietuvoje jau yra ir savų elektrinių autobusų gamintojų. Dyzeliniu kuru varomi autobusai šalyje kiek galima sparčiau turėtų būti pakeisti ekologiškomis elektra varomomis viešojo transporto priemonėmis. Tam pasitelkiame ir europines finansavimo priemones“, – sako susisiekimo viceministrė Agnė Vaiciukevičiūtė.

Elektriniams autobusams įsigyti Druskininkams iš ES sanglaudos fondo lėšų papildomai skirta 2,4 mln. eurų. Kaip teigiama Susisiekimo ministerijos pranešime, už šią sumą bus įsigyta 11 elektra varomų autobusų: septyni autobusai bus 54 vietų, kiti keturi – ne mažiau kaip 23 vietų. Iki šiol Druskininkai buvo gavę finansavimą dviem elektriniams autobusams įsigyti.

Tauragei skirtas papildomas 750 tūkst. eurų finansavimas, už šias lėšas bus įsigytos keturios 44 vietų ekologiškos viešojo transporto priemonės. Anksčiau buvo finansuotas 8 elektrinių autobusų įsigijimas.

Jonavai, už skirtą ES finansavimą jau įsigijusiai vieną elektrinį autobusą, skirta papildomai 103,5 tūkst. eurų antram elektra varomam autobusui pirkti.

Vienas iš Susisiekimo ministerijos veiklos prioritetų – energijos efektyvumo didinimas ir atsinaujinančių išteklių naudojimo skatinimas. Neatsiejama to dalis – viešojo transporto priemonių parko atnaujinimas. Lietuvos autobusų parkas yra taršus ir gana senas, vidurkis – apie 14 metų.

Alternatyviųjų degalų įstatyme numatyta, kad nuo 2029 m. visas viešasis transportas Lietuvoje turėtų būti pritaikytas naudoti alternatyviuosius degalus.

Susisiekimo ministerijos duomenimis, Lietuvos viešojo transporto parką sudaro apie 3200 transporto priemonių, iš kurių dabar apie 13 proc. yra elektra varomi autobusai ir troleibusai. Ministerijos plėtros programoje numatyta padidinti atsinaujinančių energijos išteklių dalį, palyginti su bendru energijos suvartojimu transporto sektoriuje, nuo 4,04 proc. iki 15 proc.