Pasak „Lietuvos geležinkelių“ komunikacijos atstovės Kotrynos Dzikaraitės, bendrovė „LTG Cargo“ vertina užsakovų ir krovinių sąsajas su ES sankcionuojamais asmenimis, o nustačius tokius ryšius atsisako ir atsisakys vežti tokius krovinius.

„Kovo mėnesį „LTG Cargo“ uždraudė visų bendrovei priklausančių bendram naudojimui skirtų vagonų teikimą pakrovai ir gabenimą tiek į Baltarusiją ir Rusiją, tiek į kitas valstybes tranzitu per šias šalis. Privačiais vagonais krovinius vežantiems klientams „LTG Cargo“ rekomenduoja įvertinti rizikas ir susilaikyti nuo krovinių gabenimo šiomis kryptimis“, – Eltai teigė K. Dzikaraitė.

„Kovo 2 d. Europos Sąjungai (ES) įvedus papildomas sankcijas Baltarusijos eksportui „LTG Cargo“ sustabdė medienos, metalų ir cemento pervežimus iš šios šalies. Gaunamas paraiškas vežti krovinius „LTG Cargo“ vertina tiek savo iniciatyva, tiek konsultuodamasi su Susisiekimo ir Užsienio reikalų ministerijomis“, – pridūrė ji.

Tranzitu į Kaliningradą gali vykti tik traukinių keleiviai arba privatūs vagonai, gabenantys nesankcionuotus produktus
LTG aiškina, kad traukinių tranzitą per Lietuvą reguliuoja tarpvalstybiniai susitarimai, tarp jų – ES ir Rusijos Bendrasis pareiškimas dėl tranzito tarp Kaliningrado regiono ir likusios Rusijos dalies. Pasak LTG komunikacijos atstovės K. Dzikaraitės, 2021 m. į ir iš Kaliningrado buvo pervežta apie 10 mln. t. krovinių, 2022 m. vasario mėn. buvo pervežta apie 0,9 mln. t., o sausį – beveik 1 mln. t.

„Šiuo metu tranzitas į Kaliningradą vyksta, gabenti galima tik nesankcionuotus produktus privačiais vagonais, į Baltarusiją taip pat galima gabenti tik nesankcionuotus produktus nuomotais arba privačiais vagonais. Per Lietuvą vyksta tik tranzitiniai keleiviniai traukiniai į ir iš Kaliningrado į Rusiją. Vidutiniškai per mėnesį Kaliningrado link ir atgal kartu sudėjus pravažiuoja 100 tranzitinių traukinių“, – sako LTG atstovė.

„Lyginant su ikipandeminiais metais, 2022 m. tranzitu per Lietuvą į ir iš Kaliningrado vyksta apie tris kartus mažiau žmonių“, – pridūrė ji.

Komunikacijos atstovė tvirtino, kad nuo pasaulinės pandemijos pradžios 2020 m. buvo sustabdytas keleivių įlipimas ir išlipimas iš tranzitinių traukinių Lietuvos teritorijoje, taigi žmonės, keliaujantys į Kaliningradą, Lietuvoje išlipti negali.

„Remiantis kovo pradžioje priimtu Vyriausybės sprendimu leisti Lietuvos, ES ir kitų šalių piliečiams, turintiems teisę atvykti į Lietuvą, išlipti iš traukinių, kurie tranzitu kursuoja tarp pagrindinės Rusijos dalies ir Kaliningrado srities – tai padaryti galima tik Kenos arba Kybartų pasienio stotyse“, – teigė K. Dzikaraitė.

Ji taip pat pažymėjo, kad traukinių maršrutas Vilnius–Minskas–Vilnius buvo sustabdytas dar 2020 m. dėl pasaulinės COVID–19 pandemijos ir šiuo metu jo atnaujinti neplanuojama.

„Bendrovė taip pat nevykdo kitų tiesioginių maršrutų tiek į Rusiją, tiek į Baltarusiją“, – sakė LTG komunikacijos atstovė.

„Lietuvos geležinkeliai“ šiuo metu tarptautinių maršrutų nevykdo
LTG teigia, kad bendrovė „LTG Link“ šiuo metu nevykdo tarptautinių maršrutų. Pasak „Lietuvos geležinkelių“ atstovės K. Dzikaraitės, šiuo metu populiariausios kryptys Lietuvoje yra: Vilnius-Kaunas-Vilnius, Vilnius-Klaipėda-Vilnius, Vilnius-Turmantas-Vilnius, Vilnius-Marcinkonys-Vilnius ir Vilnius-Trakai-Vilnius.

Tuo tarpu pagrindinės „LTG Cargo“ krovinių gabenimo kryptys: krovinių gabenimas į ir iš Klaipėdos jūrų uosto, vietiniai pervežimai tarp Lietuvos stočių, krovinių tranzitas į ir iš Kaliningrado, krovinių gabenimas į Vakarus per Lenkijos pasienį siaurąja vėže.