„Kai kurios keleivių pervežimu užsiimančios įmonės dalį darbo užmokesčio autobusų vairuotojams išmoka kaip tariamų kelionės išlaidų kompensaciją, taip išvengdamos dalies mokesčių valstybei ir įgydamos pranašumą kitų, sąžiningai dirbančių, dažniausiai savivaldybių valdomų vežėjų atžvilgiu“, – pažymi Darbo kodekso pataisą pateikęs Seimo vicepirmininkas socialdemokratas Julius Sabatauskas.

Socialdemokrato siūlymu, kompensacijas būtų draudžiama mokėti, kai vairuotojai keleivius veža miestuose arba tarpmiestiniais maršrutais Lietuvos teritorijoje.

„Toks piktnaudžiavimas, deja, yra labai paplitęs tarp Lietuvos verslininkų. Miesto ar tarpmiestiniais maršrutais keleivius vežančių įmonių vadovai ciniškai išsisukinėja aiškindami, esą jų vairuotojai patiria papildomų išlaidų kelionėje. Kai dalis atlygio mokama ne kaip alga, nukenčia ir vairuotojų socialinės garantijos“, – pabrėžia J. Sabatauskas.

Jis pažymi, kad darbuotojas yra silpnesnioji darbo santykių pusė, todėl jo derybinės galios yra gerokai suvaržytos. „Norintys turėti pragyvenimo šaltinį darbuotojai dažniausiai neturi realios galimybės reikalauti, kad visas atlygis už jų darbą būtų mokamas kaip darbo užmokestis ir yra priversti taikytis su nesąžiningų darbdavių siūlomomis atlyginimo išmokėjimo schemomis“, – pažymi J. Sabatauskas.

Anot jo, privatūs vežėjai, dalį atlyginimų išmokėdami kaip kompensacijas, sutaupo pinigų ir gali pasiūlyti mažesnę keleivių pervežimo kainą viešuosiuose konkursuose. „Jie dažnai ir laimi tuose konkursuose. Tai absoliučiai nepriimtina“, – piktinasi parlamentaras.

Už Darbo kodekso pakeitimo projektą antradienį po pateikimo balsavo 99 Seimo nariai, niekas nebuvo prieš, susilaikė 19 parlamentarų. Projektas, sulaukęs Vyriausybės išvados, į Seimo salę sugrįš gegužės 24 d.

Šaltinis
Temos
Be raštiško ELTA sutikimo šios naujienos tekstą kopijuoti draudžiama.
ELTA
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją