Kadangi bendras ekspozicijų plotas čia tik šiek tiek viršija 100 tūkst. kvadratinių metrų (t.y. beveik penkis kartus mažiau nei Frankfurto tarptautiniame mugių centre) per gerą pusdienį įmanoma pačiupinėti visas svarbiausias po vienu stogu suspaustas naujienas. Juo labiau kad šiemet jų nebuvo ypatingai daug. Tarp maždaug 900 “Palexpo” pristatytų automobilių beveik 80 tituluojami Senojo žemyno rinkos.

Tačiau tokių, kurie galėtų sukelti bent kiek didesnį šurmulį ar rokiruotes rinkoje, galima suskaičiuoti viso labo tuziną.

Pamaina bestseleriui

Labiausiai laukiamų naujienų sąrašą autoverslo specialistai šį kartą buvo linkę pradėti nuo prancūzų stendo.

Nuo 1998-ųjų Europos mažų automobilių segmente karaliavusį “Peugeot 206” keičia šiek tiek erdvesnis modelis “Peugeot 207”. Šis automobiliukas pasipuošęs tais pačiais firminiais stilistiniais elementais kaip ir didesnieji pastaraisiais metais pristatyti “Peugeot” šeimos nariai.

Tačiau atrodo, kad drauge jis paveldėjo ir kai kuriuos tipiškus šios markės trūkumus. Tarkim, pavarų perjungimo svirties eiga čia tokia pat neįtikėtinai ilga, verčianti vairuotoją spėlioti, kuri pavara įjungta, kaip ir 206-ojo modelio.

“Peugeot” šioje parodoje papildė kompanijų, kuriančių hibridinius automobilius, sąrašą. Čia pristatomas modelis “Peugeot 307 CC Hybrid HDi”. Įdomu, kad dar visai neseniai prancūzai skeptiškai vertino elektrinės jėgainės ir dyzelinio motoro dueto galimybes taupyti energiją.

Nepaisant to, šis jų eksperimentinis keturratis žada 100 km kelią įveikti vidutiniškai degindamas 4,1 litro dyzelino. Analogišku jėgos agregatu aprūpintas kitas koncerno PSA produktas - “Citroen C4 Hybrid HDi”.

Beje, alternatyvių degalų ir eksperimentinių jėgos agregatų gausa 76-oji Ženevos paroda gali drąsiai rungtis su tradiciškai daug dėmesio šiems dalykams skiriančiu Tokijo automobilių salonu. Ekologiniais akcentais savo stendus stengėsi papuošti netgi tie gamintojai, kurie nesuskubo pristatyti serijinei gamybai parengtų naujų modelių.

Tarkim, švedai, neištesėję pažado pristatyti naujos kartos modelį “Saab 95”, demonstravo “BioPower” versiją, galinčią naudoti 85 proc. etanoliu skiestą benziną.

Antroji šios kompanijos “kompensacija” - vienas įspūdingiausių parodoje eksponuotų koncepcinių modelių “Saab Aero X”.

Plečia gamą

Ženevoje oficialų gimtadienį šventė ir daug žadantis “Škoda” šeimos narys - “Roomster”. Gana radikaliai pasikeitęs nuo prototipo, pirmą kartą demonstruoto dar prieš bene trejetą metų, šis čekų kūrinys sukelia dviprasmiškų minčių. “Roomster” salonas pavydėtinai erdvus (krovinių skyriaus tūris gali keistis nuo 580 iki 1780 litrų), ergonomiškas, turintis nemažai transformavimo galimybių. Kita vertus, jo išorė gana eklektiška: priekinės durelės atrodo tarsi pasiskolintos iš “aštraus” sportinio bolido, o galinės - iš rubuilio šeimyninio vienatūrio.

Gamintojų teigimu, šis naujokas, sukonstruotas naudojant “Fabia” bei “Octavia” agregatus, turėtų konkuruoti su tokiais modeliais kaip “Opel Meriva”, “Renault “Kangoo”.

“Mazda” Ženevoje daugiausia dėmesio skyrė sportiško modelio “Mazda3 MPS” pristatymui. Šis modelis turi priekinius varančiuosius ratus, yra aprūpintas 2,3 litro varikliu su turbina, išvystančiu 250 AG pajėgumą.

"Hyundai Motor" nuotr.

“Mazda” savo ateities viziją, kaip turi atrodyti prieinamas sportinis automobilis, įkūnijo koncepciniame modelyje “Kabura”. Trečias šios kompanijos stendo akcentas - hibridinis “Mazda5 Hydrogen RE”. Jame montuojamas rotorinis variklis, kuris gali naudoti kaip kurą vandenilį arbą benziną ir elektros baterijos energiją.

Siurprizai ir akibrokštai

Prie malonių šios parodos atradimų specialistai priskyrė visiškai naujo korėjietiško visureigio “Hyundai Santa Fe” pasirodymą.

Siekdami stiprinti savo pozicijas pakankamai prisotintame rinkos segmente jie pristatė visomis krytimis “paaugusį” modelį, galintį pasigirti erdvesniu salonu, didesniu komfortu, lengvąjį automobilį primenančiomis vairavimo savybėmis ir gana patraukliu europiniu stiliumi.

“Santa Fe” bus siūlomas su patobulintu 2,7 litro, V6 tipo benzininiu varikliu ir 2,2 litro kintamos geometrijos turbokompresoriaus (VGT) tiesioginio įpurškimo dyzeliniu varikliu.

Foto: AFP/Scanpix

Gerokai kukliau atrodo kita “Hyundai” premjera - nedidukas “Accent”. Šio modelio kūrėjai taip pat stengėsi įkūnyti “tarptautinį” stilių, tačiau pirmas įspūdis toks, kad automobiliukas galutinai prarado bet kokį savitumą. Belieka tikėtis, kad pilkas eksterjeras bus kompensuojamas geromis važiavimo savybėmis. Gamintojai tikino, kad šis modelis išsiskirs gerokai mažesniu triukšmo bei vibracijos lygiu, kuklesnėmis degalų sąnaudomis ir valdomumu.

Realiausiu pretendentu į nominacijos “Metų nesusipratimas” nugalėtojo titulą šioje parodoje pretenduoja kompaktinės klasės modelis “Dodge Caliber”. Agresyviai atrodančiu automobiliu ketinę įsiveržti į Europos rinką amerikiečiai tiesiog pašiurpino prasta šio modelio surinkimo ir salono apdailos medžiagų kokybe. Šia prasme konkuruoti “Caliber” gali nebent su rusiškais “Lada” modeliais.

Naujos greičio spalvos

BMW Ženevoje pademonstravo tris naujienas - “BMW Z4 M Coupe”, “BMW Z4 M Coupe 3.0si” ir “BMW 320si”. Pirmieji du modeliai skirti sportišką vairavimo stilių mėgstantiems, ambicingiems ir turtingiems vairuotojams. 6 cilindrų, 3,2 litro darbo tūrio variklis išvysto 343 AG pajėgumą ir leidžia su šiuo kupė iki 100 km/val. įsibėgėti per 5 sekundes.

Parodoje pirmą kartą viešai bus pademonstruotas ir naujasis “MINI Cooper S” modelis - MINI GP. Tai bus pats greičiausias ir galingiausias iš visų iki šiol sukurtų MINI modelių, turintis 218 AG variklį, leidžiantį 100 km/val. pasiekti per 6,5 sek. Nors rinkoje šis modelis pasirodys tik liepos mėnesį, didžioji dalis MINI GP automobilių jau užsakyta - kadangi bus pagaminta tik 2000 šio modelio vienetų.

Analogiškas ambicijas nuolat demonstruojančio kito Vokietijos pramonės perlo - “Audi” - stende pristatoma viena labiausiai lauktų naujienų “Audi A6 allroad quattro”. Itin modernių technologijų prifarširuotas padidinto pravažumo modelis, priklausomai nuo važiavimo sąlygų, gali keisti prošvaisą nuo 12,5 iki 18,5 cm.

Foto: AFP/Scanpix

Ketinimus sustiprinti pozicijas nedidelių visureigių segmente pareiškė ir “Volkswagen”. Kompanija pristatė “Touareg” “kūdikį” - “VW Concept A”, kuris jau buvo išbandytas realiomis eismo sąlygomis. Baigus visus tobulinimo darbus serijinė šio modelio gamyba turėtų prasidėti 2008-aisiais.

Japoniškos pranašystės

“Mitsubishi Motors” kompanija drauge su visiškai nauju kupė - kabrioletu “Colt CZC” pristatė koncepcinį automobilį “Concept-EZ MIEV”, atskleidžiantį Tolimųjų Rytų inžinierių požiūrį į ateities automobilių technologijas ir architektūrą. Japonai ir toliau eksperimentuoja su revoliucine MIEV technologija, kurios esmė - visuose keturiuose ratuose sumontuoti elektros varikliai. Tai leidžia pamiršti gremėzdiškus mechanizmus ir maksimaliai išnaudoti nuo jų atsilaisvinusią salono erdvę.

Koncepcinio modelio statusą Ženevoje turėjo ir “Nissan Note”. Tačiau pagal jo išbaigtumo lygį galima drąsiai spėti, kaip atrodys naujas šios kompanijos serijinis modelis, stosiantis į konkurencinę kovą su tokiais rimtais nedidelių vienatūrių rinkos žaidėjais kaip “Opel Meriva”, “Honda Jazz”, “Renault Modus” ar “Peugeot 1007”.