„Didžioji dalis tranzitinių kelių eina per Baltarusiją. Jeigu būtų uždraustas tranzitas, tai reikštų, kad ilgėtų keliai iki užsakovų, stipriai brangtų prekių pristatymai, mažėtų vežėjų konkurencingumas Europoje. Tokiu atveju kiltų grėsmė, kad transporto sektorius susitrauks, nes gali mažėti Lietuvos vežėjų paslaugų poreikis užsienio šalių rinkose – juk svarbu ne tik nuvežti, bet ir ekonomiškai nuvežti“, – Eltai atsiųstame komentare teigė Z. Buivydas.

„Linavos“ generalinis sekretorius pabrėžia didelę Lietuvos priklausomybę nuo Baltarusijos reeksporto. Pasak jo, 2021 m. sausio-spalio mėnesiais reeksporto apimtys iš Lietuvos į Baltarusiją siekė 729 mln. eurų, o Baltarusija užėmė 5 vietą didžiausių Lietuvos prekių reeksporto rinkų sąraše.

„Per Lietuvą į Baltarusiją keliauja nemažai prekių, kurių mūsų šalies verslas negamina, bet kurios iš ES keliauja tranzitu, pervežant mūsų šalies vežėjams per Lietuvą į Baltarusiją“, – tikino Z. Buivydas.

„Girtekos“ marketingo ir komunikacijos vadovas Simonas Bartkus tuo tarpu teigė, kad įmonė nuolat stebi situaciją šalių pasieniuose, tačiau, bent jau šiuo metu, pervežimų veikla yra vykdoma įprastai.

„Renkamės efektyviausius maršrutus, kaip nugabenti mūsų klientams svarbias prekes. Maršrutai planuojami atsižvelgiant į įvairias aplinkybes, įskaitant ribojimus bei eiles pasieniuose, taip pat įvertinamos galimybės naudotis keltais ir kitomis intermodalinėmis transporto priemonėmis“, – Eltai sakė S. Bartkus.

ELTA primena, kad Baltarusijos valdžia įvedė draudimą kai kurių prekių tranzitui geležinkeliu iš Lietuvos. Tai trečiadienį pranešė Baltarusijos užsienio reikalų ministerijos (URM) spaudos sekretorius Anatolijus Glazas, jo žodžius cituoja naujienų agentūra BelTA.

„Mes priėmėme sprendimą uždrausti pervežimus iš Lietuvos geležinkelio transportu“, – pareiškė jis.
Pasak Baltarusijos URM atstovo, Lietuva uždraudė baltarusiškų prekių tranzitą per Klaipėdos uostą, ir nors Baltarusija ne kartą siūlė surengti konsultacijas, kad iškilę klausimai būtų teisiškai sureguliuoti, Lietuva nesutiko pradėti dialogo.

Šaltinis
Temos
Be raštiško ELTA sutikimo šios naujienos tekstą kopijuoti draudžiama.
ELTA
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją (3)