Seimo Ekonomikos komitetas antradienį pritarė tokiai Kelių priežiūros ir plėtros programos finansavimo įstatymo pataisai. Ją paruošė komiteto pirmininkas konservatorius Kazys Starkevičius. Už balsavo šeši komiteto nariai, vienas buvo prieš, o susilaikė du.

„Dydžio nenustatome – gali būti ir 1 proc., gali ir daugiau. Jis nebus reguliuojamas“, – komiteto posėdyje teigė K. Starkevičius.

Jeigu Seimas pritars, nauja tvarka galios Birštono, Druskininkų, Palangos ir Neringos savivaldybėms.

Šios savivaldybės tokiu atveju galėtų dalintis 2 proc. Kelių priežiūros ir plėtros programos lėšų. Pusę lėšų joms būtų paskirstoma po lygiai, kita dalis – pagal tai, kiek per 12 mėnesių suteikta nakvynių apgyvendinimo įstaigose.

K. Starkevičius po posėdžio BNS teigė, kad toks įpareigojimas yra teisingas

„Gaus 2 proc. tada, kai bus įsivedę infrastruktūros mokestį. Dabar jie baksnoja, kad keliai blogi, o patys neprisideda. Patys investuotojai turėtų prisidėti“, – BNS teigė parlamentaras.

K. Starkevičiaus teigimu, mokestį būtų galima nustatyti pagal kvartalų vietą: „Prie jūros gali nustatyti didesnį mokestį“.

Tuo metu liberalas Andrius Bagdonas priekaištavo, kad pataisai skubama pritarti, neišdiskutuotas jos poveikis.

„Įstatymai, kuriuos turės vykdyti savivaldybės, nepriiminėjami buldozerio metodu“, – komiteto posėdyje teigė jis.

Seimas jau baigia įteisinti naują Kelių priežiūros ir plėtros programos paskirstymą – numatoma, ka lėšos bus planuojamos trejiems metams į priekį, o sąmatą tvirtins Vyriausybė.

Parlamentarai nesutiko, kad papildomai būtų finansuojami šešių priemiestinių, vadinamųjų žiedinių savivaldybių – Alytaus, Kauno, Klaipėdos, Panevėžio, Šiaulių bei Vilniaus rajonų – vietiniai keliai.