Lietuvos apeliacinis teismas lapkričio 13 dieną atmetė bendrovės „Tilsta“ ieškinį ir panaikino Vilniaus apygardos teismo rugsėjį priimtą sprendimą, kuriuo konkurso organizatorė Lietuvos automobilių kelių direkcija (LAKD) buvo įpareigota nutraukti konkursą.

Apeliacinis teismas taip pat panaikino to paties teismo rugpjūtį pritaikytas konkursą stabdžiusias, laikinąsias apsaugos priemones.

Šįkart teismas nutarė, kad, skirtingai nei anksčiau teisme įrodinėjo „Tilsta“, pirkimo sąlygos dėl papildomų darbų yra aiškios.

„Aplinkybė, kad ieškovė („Tilsta“ – BNS) nesutinka prisiimti tokios rizikos, kokią nustato pirkimo sąlygos, nedaro šių sąlygų neaiškių“, – rašoma teismo nutartyje.

Teismas taip pat atkreipė dėmesį į tai, kad pirkime nustatyta fiksuoto įkainio su peržiūra kainodara, o techniniame projekte nurodyti preliminarūs darbų kiekiai, kuriuos potencialus tiekėjas turi pats įkainoti.

„Tokia kainodara nustatoma tada, kai pirkimo vykdytojas iš anksto nežino tikslaus numatomų pirkti prekių ar paslaugų kiekio, tačiau rengdamas pasiūlymą, tiekėjas turi realias galimybes iš anksto numatyti ir įvertinti sutarties vykdymo išlaidas bei prisiimti riziką dėl sutarties vykdymo“, – nurodė teismas.

Konkursą teismui apskundusi „Tilsta“ teigė, jog dėl brėžinių neatitikimų techniniame darbo projekte tiekėjai negali įvertinti darbų kainos ir apimties.

Direkcija teismo dokumentuose nurodė, kad nei sprendime atmesti „Tilstos“ pretenziją, nei sutarties projekte nebuvo nurodyta, kad kainos padidėjimo rizika tenka bendrovei.

Tunelinio viaduko bei kelio trečios eismo juostos statybos konkursą LAKD paskelbė 2020 metų pabaigoje.

Kelių direkcija BNS yra patvirtinusi, kad neįvardijamos vertės konkursas iki jį apskundžiant teisme dar nebuvo pasibaigęs.

Apie 5 tūkst. gyventojų vienijanti Tarandės bendruomenė jau anksčiau prašė valstybės institucijų ir Vilniaus miesto bei rajono savivaldybių skubiai spręsti jų susisiekimo problemą, kuri ypač paaštrėjo nutiesus vakarinį aplinkkelį. Vilniaus-Ukmergės kelio posūkyje į sparčiai augančią gyvenvietę susidaro didelės spūstys, čia didelė avarijų rizika.

Abi savivaldybės bei LAKD dar 2019-aisiais pasirašė trišalę sutartį, pagal kurią numatyta iki 2024-ųjų įrengti dešinįjį posūkį su tuneliu po automagistrale ir gretima gatvele prie magistralės.

Šaltinis
Temos
Naujienų agentūros BNS informaciją skelbti, cituoti ar kitaip atgaminti visuomenės informavimo priemonėse bei interneto tinklalapiuose be raštiško UAB "BNS" sutikimo neleidžiama.
BNS
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją