Praėjusią savaitę Vyriausybė pritarė Aplinkos ministerijos parengtam Motorinių transporto priemonių taršos mokesčio įstatymo projektui ir gruodžio 1 dieną pateikė jį Seimui.

Dokumente numatyta, kad Valstybinė mokesčių inspekcija turėtų iki kiekvienų metų balandžio 15 dienos transporto priemonės valdytojui pateikti pažymą apie jam priskaičiuotą mokesčio dydį.

Šį mokestį reikėtų susimokėti iki tų metų liepos 31 dienos. Jei mokestis nebūtų sumokėtas, tada transporto priemonei būtų sustabdytas leidimas dalyvauti viešajame eisme.

Susimokėjus pavėluotai arba su VMI sudarius mokestinės paskolos sutartį, leidimas būtų atnaujintas per 5 darbo dienas.

Kaip jau skelbta, mokestį turėtų mokėti M1 (iki 8 vietų keleiviams) ir N1 (iki 3,5 tonos kroviniams) klasės transporto priemonių valdytojai.

Mokesčio dydis apskaičiuojamas mokesčio tarifą dauginant iš transporto priemonės išmetamo CO2 g/km kiekio, taršos koeficiento ir mokesčio tarifo indeksavimo koeficiento, kuris numatytas siekiant indeksuoti mokesčio tarifus įvertinant infliaciją. Tai reiškia, kad mokestis kasmet didėtų.

Mokesčio dydis priklausytų nuo transporto priemonės dalyvavimo eisme laiko, t. y. mokėti reikėtų už tas dienas metuose, kai ji turėjo teisę dalyvauti eisme.

Taip pat numatytos lengvatos: 50 proc. visiems iki 2025 metų, 50 proc. vyresniems nei 64 metai iki 2030 metų, 50 proc. šeimos kortelės turėtojams iki 2028 metų. Nuolaidos nesumuojamos.

Mokesčio mokėti nereiktų, jei jo apskaičiuotas dydis būtų mažiau nei 5 eurai.

Mokesčio lėšos naudojamos Darnaus judumo fondo priemonėms, t. y. savivaldybių viešajam transportui, dviračių takams, elektromobilių ir paspirtukų skatinimui, visuomenės švietimui ir pan.

Priėmus naujo mokesčio įstatymas, šiuo metu galiojančio automobilių registracijos mokesčio turėtų nebelikti. Numatoma, kad naujasis mokestis įsigaliotų 2023 metais.