Pastebima, kad beveik visoje šalyje oficialiai naudojami metriniai matavimo vienetai, o dabartiniai kelio ženklai yra „paini“ išimtis. Ženklų pakeitimas suteiktų galimybę lengviau apskaičiuoti degalų suvartojimą ir darniau sureguliuoti greičio apribojimus.

Tačiau vyriausybė atkakliai tvirtina neketinanti keisti kelio ženklų, nes tai būsią „mokesčių mokėtojų pinigų švaistymas“.

UKMA teigimu, kelio ženklų pakeitimas iš pradžių buvo numatytas kaip perėjimo prie metrinės matų sistemos dalis. Šis perėjimas buvo pradėtas 1965 m. ir turėjo būti užbaigtas 1973 m., tačiau 1970 m. buvo sustabdytas ir nuo to laiko neatnaujintas.

UKMA pirmininkas Robinas Paice’as teigė: „Airiai parodė, kaip lengvai, saugiai ir ekonomiškai tai galima atlikti. Britų vyriausybė tiesiog turėtų paskubėti.“

Buvusio leiboristų lyderio lordo Kinnocko, kuris palaiko UKMA ataskaitą, įsitikinimu, senieji kelio ženklai prieštarauja moderniam Didžiosios Britanijos įvaizdžiui.

Ataskaitos įžangoje jis tvirtina: „Senieji kelio ženklai, ko gero, yra pats akivaizdžiausias Jungtinės Karalystės matavimo vienetų painiavos pavyzdys. Jie neatitinka mūsų šalies, kaip modernios, daugiakultūrinės, dinamiškos valstybės, įvaizdžio ir realybės, kur praeitis vertinama ir gerbiama, o į ateitį žvelgiama kūrybiškai ir su pasitikėjimu.“

Lordo Kinnocko įsitikinimu, kelio ženklai galėtų būti pakeisti iki 2012 metų olimpinių žaidynių, jeigu būtų laikomasi ataskaitoje pateiktų rekomendacijų.

Tačiau anot automobilistų asociacijos „Motoring Trust“, pagrindinis planuojamo kelio ženklų pakeitimo trūkumas tas, kad Jungtinėje Karalystėje važinėjančių automobilių spidometrai dažniausiai sukurti mylioms per valandą.

Kelių ir transporto strategijos vadovo Paulo Watterso įsitikinimu, „žingsnis link metrinės kelių ženklų sistemos užtruks gerokai daugiau negu penkerius metus“.

„Bet kokie skuboti pokyčiai sukels sąmyšį, pavojų ir pyktį, ypač tokiose situacijose, kur nesusipratimai sukels atsakomybę už tokius kelių eismo taisyklių pažeidimus kaip greičio viršijimas.“

Anot P. Watterso, galimas sprendimas būtų abiejų matavimo vienetų pateikimas pereinamuoju laikotarpiu, kuris truktų kelerius metus.

Transporto ministerijos atstovė teigė, kad ministerija neturinti „absoliučiai jokių planų“ pakeisti kelio ženklus – šis žingsnis, anot atstovės, kainuotų kelis milijonus svarų sterlingų.

Šaltinis
Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
www.DELFI.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją