Kaip teigia aplinkos ministras Simonas Gentvilas tikslas yra suvienodinti dyzelino ir benzino kainas, kad nebūtų pilamas taršesnis kuras.

„Na, mes nepersodinsime gyventojų į elektromobilius – tarpinis kuras yra benzinas, dujos. Paskata turėtų būti nenaudoti taršiausio įmanomo kuro, o dyzelinas yra ne tik atmosferai taršus, bet jo suodžiai nuodija ypač miestiečių kvėpavimo takus“, – „Delfi TV“ laidoje „Iš esmės“ aiškino ministras.

Anot jo, nemažinant taršos Lietuvai gresia baudos.

„Tai daroma dabar, nes pavasarį Europos Parlamentas priėmė taip vadinamą Europos klimato įstatymą ir pasaulyje tai yra vienintelis kontinentas, kuris pasakė: nepasieksite ir nesumažinsite taršos, mokėsite visi iš savo valstybių biudžetų nepasiektus taršos parametrus“, – sakė S. Gentvilas.

Jo teigimu, Lietuva iki 2030 metų turi sumažinti savo CO2 emisijas 21 proc. lyginant su 2005 metais.

„Tas nesumažinimas, kiek mes nesumažinsime, bus padaugintas iš aplinkos taršos leidimų kainos. Jau dabar matome, kad jei nekeisime politikos, baudos bus arti milijardinės. Dabar klausimas, kas turi tas baudas mokėti – ar mokės tie, kurie iš tiesų naudoja taršesnį kurą, ar mokėsime visi iš bendro biudžeto“, – kalbėjo aplinkos ministras.

Siūlo eiti kitu keliu

Lietuviškų degalinių sąjungos vykdantysis vadovas Vidas Šukys skaičiuoja, kad pagal pasiūlymą 2023 metais dyzelino litras brangtų tik apie 3–4 centus. Nepaisant to, jo nuomone, skatinti benzino vartojimą reikėtų kitaip.

Šaltinis
Temos
Griežtai draudžiama Delfi paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti Delfi kaip šaltinį.
www.DELFI.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją (19)