Pirmasis ITA skrydis buvo iš Milano Linatės oro uosto į Barį pietų Italijoje, pranešė bendrovė. Pasak jos, pirmąją dieną ji atliks 191 skrydį.

Naujoji oro transporto bendrovė laikoma „Alitalia“ veiklos perėmėja, tačiau Italijos vyriausybė ir Europos Sąjungos vykdomoji valdžia tikisi, kad paskui ją nesivilks problemiškos „Alitalia“ finansinės praeities šleifas.

„Alitalia“ negavo metinio pelno nuo 2002 metų, o keli bandymai ją pertvarkyti buvo nesėkmingi, taip pat ir pastangos rasti privačių pirkėjų, kurios apėmė derybas su „Delta“ ir „Lufthansa“.

Oro linijų bendrovė buvo privatizuota 2008 metais, tačiau ir po to jai reikėjo didelės valstybės pagalbos. 2017 metais ji bankrutavo ir buvo perduota į specialių administratorių rankas.

Dvi vėlesnės valstybės paskolos pažeidė ES valstybės pagalbos taisykles, kurių tikslas – užtikrinti vienodas sąlygas žemyno aviacijos sektoriuje.
2020 metais su koronavirusu susiję kelionių oro transportu apribojimai vėl smogė bendrovei. Suteikta finansinė pagalba leido „Alitalia“ skraidyti toliau, tačiau taip pat sudarė sąlygas vėl ją nacionalizuoti ir įsteigti naują bendrovę ITA.

ITA pradės veiklą su 52 orlaiviais. Šiais metais joje dirbs iki 2 950 žmonių – gerokai mažiau nei 10 tūkst., kuriuos turėjo „Alitalia“.

Kai kas kritiškai vertina naująją oro linijų bendrovę, o „Cub Trasporti“ profesinė sąjunga planuoja penktadienį surengti demonstraciją Romos Fiumicino oro uoste, ketvirtadienį spaudai sakė profesinės sąjungos sekretorius Antonio Amoroso.

Jis sakė, kad bendrovės planas neturi perspektyvos. Profesinė sąjunga mano, kad per ateinančius dvejus metus bendrovės laukia dideli ekonominiai nuostoliai.