„Projektinis lėšų trūkumas Lietuvoje – apie 600 mln. eurų, bet šiuo metu yra analizuojami įvairūs finansavimo šaltiniai, taip pat ir europiniai fondai. Dar didesnis vėlavimas tik dar labiau pabrangins šį projektą“, – BNS sakė viceministrė.

Komentuodamas „Rail Baltic Estonia“ valdybos pirmininko pareiškimą, jog „Rail Baltica“ Estijoje bus baigtas tik šio dešimtmečio pabaigoje, ji tikino, kad Lietuva yra pasirengusi pasiekti tikslą ir nutiesti vėžę iki 2026 metų pabaigos.

„Prioritetas – greitoji linija, kurios atkarpai link Latvijos sienos jau paskelbti viešieji pirkimai, vienas didžiausių projektų – tiltas per Nerį. Tam yra ir dalis finansavimo, vykdomos pirkimų procedūros ir projektavimo darbai, išpirkta ir paruošta reikalinga žemė“, – BNS sakė L. Maskaliovienė.

Anot jos, bendra „Rail Baltica“ projekto vertė Baltijos šalyse – apie 6 mlrd. eurų, tačiau pastaruoju metu brangstant statybinėms medžiagoms ir darbams projekto kaina perskaičiuojama.

Estijos dienraštis „Postimees“ cituoja „Rail Baltica Estonia“ valdybos pirmininką Tonu Grunbergą - anot jo, iki 2026 metų projekto įgyvendinti nepavyks dėl lėšų trūkumo ir pakilusių statybų kainų.

2018 metais parengtame preliminariame projekte Estijos ruožo kaina buvo įvertinta 1,68 mlrd. eurų, tačiau dabar kalbama apie kiek didesnę sumą. Tikėtina, kad papildomo finansavimo bus prašoma iš 2028-2034 metų ES biudžeto.

Šaltinis
Temos
Naujienų agentūros BNS informaciją skelbti, cituoti ar kitaip atgaminti visuomenės informavimo priemonėse bei interneto tinklalapiuose be raštiško UAB "BNS" sutikimo neleidžiama.
BNS
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją (7)