Lietuvoje ieškos 20 darbuotojų

„Wizz Air“ prezidentas Robertas Carey rugpjūčio pradžioje Lietuvos žurnalistams surengtoje spaudos konferencijoje kalbėjo, kad bendrovė sparčiai atsigauna ir jau pasiekė 2019 m. vykdytų skrydžių lygį.

Jis taip pat pristatė ir „Wizz Air“ planus Vilniaus oro uoste. Čia bus laikomas dar vienas bendrovės lėktuvas.

Be to, šią žiemą vengrų oro bendrovė planuoja pasiūlyti dvi naujas kryptis iš Vilniaus. Gruodį iš Vilniaus oro uosto „Wizz Air“ lėktuvai du kartus per savaitę kils į Reikjaviką (Islandija) ir Jerevaną (Armėnija).

Oro bendrovė skelbė turinti ambicingų planų – iki 2030 m. ketinama daugiau nei patrigubinti orlaivių parką iki 500 ir įdarbinti dar 4,6 tūkst. pilotų. Kaip „Wizz Air“ informavo Delfi, iki šių metų gruodžio kompanija ieško apie 20 įgulos narių Lietuvoje ir apie 800 visose savo rinkose.

Vis dėlto spaudos konferencijoje pristatydami savo plėtros planus Vilniuje „Wizz air“ atstovai nieko neužsiminė apie planus uždaryti oro bendrovės bazę Rygos oro uoste, kur šiuo metu laikomi 2 lėktuvai.

Wizz Air
Foto: DELFI / Modesta Meškė

Reikjavikas – trečiasis bandymas

Aviacijos ekspertas S. Bartkus Delfi sako spaudos konferencijoje nieko naujo neišgirdęs, mat „Wizz Air“ Reikjaviko kryptimi jau skraidė du kartus, tačiau nesėkmingai. Kaip prisimena pašnekovas, pirmą kartą „Wizz Air“ iš Vilniaus į Reikjaviką pradėjo skraidyti 2015 m., vėliau skrydžiai buvo trumpam sustabdyti, po kurio laiko atnaujinti, o prieš pandemiją nutraukti antrąkart.

Šią žiemą bus jau trečias oro linijų bandymas atstatyti šią kryptį, tad jo vertinimu, tai – sugrįžimas, o ne naujiena. S. Bartkus pažymi, kad Latvijoje viena uždaromų iš krypčių – Reikjavikas, tad greičiausiai ji iš Rygos oro uosto bus perkelta į Vilnių, ir latviai Islandijos sostinę galės pasiekti iš Vilniaus. Šią informaciją Delfi patvirtino ir pati bendrovė.

„Manau, kad ši kryptis – ant pelningumo ribos, skristi iš Vilniaus – pakankamai toli. Iš esmės tai – brangus skrydis. Galbūt jie svarsto, kad uždarys skrydžius iš Rygos, kažkiek latvių atvyks skristi iš Vilniaus, ir galės pasiekti, kad ta kryptis būtų sėkminga“, – apie trečiąjį bandymą kalba aviacijos ekspertas.

Jis prisimena, kad į Armėnijos sostinę Jerevaną „Wizz Air“ turėjo pradėti skraidyti dar 2020 m. kovo pabaigoje, bet, kaip žinia, anksčiau užklupo pandemija, aviacija sustojo, todėl ši kryptis niekada ir nebuvo paleista.

„Galima sakyti, kad jie skelbia iš naujo, kad planuose atsiranda skrydžiai į Jerevaną“, – sako S. Bartkus.

Simonas Bartkus

Ar pavyks startuoti šią žiemą?

Jo teigimu, sunku prognozuoti, ar vengrų oro linijoms šiemet pavyks atidaryti abi šias kryptis, mat daug klausimų kelia galimi nauji kelionių ribojimai šį rudenį.

„Klausimas – ar rudenį neatsiras naujų ribojimų keliavimui ir apskritai, ar viruso plitimas neskatins keleivių mažiau skraidyti. Vasarą tos baimės yra išnykusios, bet jau JAV su deltos plitimu pastebima ženklų, kad atsigavimas lėtėja. Klausimas, ar rudenį ir žiemą bus tokia paklausa, kad visos kryptis išsipildytų“, – komentuoja S. Bartkus.

Pats bendrovės prezidentas anksčiau taip pat neatmetė tikimybės, kad pandemija gali šiems planams sukliudyti. Tokiu atveju keleiviams, kaip tikino, bus pasiūlytos kelios alternatyvos.

„Nežinome, kas bus su ribojimais, kurie gali turėti įtakos rinkai. Jei ribojimai paveiks rinką, visiems savo klientams suteiksime galimybę pasirinkti: 120 proc. vertės kreditų skrydžiams arba pinigų grąžinimą“, – spaudos konferencijoje kalbėjo R. Carey.

Wizz Air
Foto: Shutterstock

Uždaro bazę Rygoje

Kitą dieną po spaudos konferencijos „Wizz Air“ pranešė spalio 3 d. ketinanti uždaryti savo bazę Rygos oro uoste. Oro vežėjas Delfi informavo, kad vienas orlaivis iš Rygos bus perkeltas į Vilnių, kaip ir Reikjaviko kryptis.

„Kaip įprasta aviacijos sektoriuje, skrydžių dažnumas keičiasi, priklausomai nuo kelionių sezono ir maršruto rezultatų. „Wizz Air“ nuolat stebi maršrutus, kad populiariausioms paslaugoms būtų taikomos mažiausios kainos. Nusprendėme pakoreguoti savo Latvijos tinklo planą ir uždaryti savo Rygos bazę ir pasinaudoti augimo galimybėmis – perskirstyti savo pajėgumus kitiems didesnės paklausos maršrutams, kurie prasidės nuo šių metų spalio 30 d.“, – komentuoja „Wizz air“ atstovas Andras Rado.

Paklausus, ar neplanuojama uždaryti dar daugiau bazių, jis atsako atsargiai: „Wizz Air“ nuolat stebi savo maršrutų ir bazių veiklą, tačiau nenorime spekuliuoti, atsakydami į visus klausimus apie galimus bazių uždarymus. Priešingai, oro linijų bendrovė yra suinteresuota išplėsti savo maršrutų tinklą. Daugiau nei 300 maršrutų, kurie per pastaruosius 18 mėnesių buvo įtraukti į mūsų tinklą, yra puikus įrodymas.“

Kaip anksčiau skelbė bendrovė, šiemet „Wizz Air“ atidarė 18 naujų bazių ir pradėjo skraidyti 300 naujų krypčių.

Nerado sau vietos

Vis dėlto, aviacijos eksperto vertinimu, Rygos bazės uždarymas nereiškia, kad vengrų oro linijos šiuo metu patiria sunkumų, tačiau tai rodo, kad „Wizz Air“ ne visose šalyse vienodai sekasi.

„Sunku pasakyti, kodėl uždaro. Galbūt nerado sau vietos. Kaip žinia, Rygoje labai stipriai yra įsikūrusi bendrovė „airBaltic“, ir tikriausiai iš jos patiria didelę konkurenciją. „Ryanair“, priešingai nei Vilniuje, Rygoje – didesnis už „Wizz air“, todėl kompanija nelabai ir mato sau gerų perspektyvų“, – komentuoja S. Bartkus.

„Vertinčiau „Wizz Air“ kaip agresyviai ir greitai sprendimus priimančią kompaniją. Jei mato, kad Rygoje nelabai sekasi, tai uždaro bazę ir pajėgumus permeta kitur – ar tai būtų Italija, ar Lietuva. Ten, kur jiems atrodo, kad tuo metu geriau“, – priduria jis.

Foto: DELFI (D.Sinkevičiaus nuotr.)

Plėtra Vilniuje pritempta

Tačiau pašnekovas nesiryžta sakyti, kad Rygos bazės uždarymas yra priežastis „Wizz Air“ plėstis Vilniuje.

„Labiau atsispirčiau nuo to, kad plėtra, kurią paskelbė, – pritempta. Kažkada Vilniaus bazėje „Wizz Air“ turėjo 4 lėktuvus, vėliau liko 3, per pandemiją sumažėjo iki dviejų, o dabar grįžta trečias. Galima sakyti, kad tai – grįžimas į priešpandeminį lygį ir net ne tą, kuriame kažkada „Wizz air“ jau buvo. Tai vienas dalykas, kuris nuteikia, kad tai nėra labai didelė plėtra“, – sako S. Bartkus.

Jis patvirtina, kad oro bendrovė jau pasiekė priešpandeminį lygį – atstatė skrydžių skaičių: „Vertinant kompanijas, kurios daugiausiai skraido, Europoje „Wizz Air“ – vienintelė kompanija, kuri skraido lygiai tiek pat, kiek skraidydavo 2019 m. vasarą tuo pačiu metu. Tai nereiškia, kad visur vienodai yra atstatę skrydžius – kai kur yra jų sumažinę, kai kur naujai išsiplėtę. Tačiau pagal tempą, tai – viena sparčiausiai augančių oro bendrovių Europoje.“

Vilniuje dar neatstatė visų krypčių

Bendrovės atstovas A. Rado Delfi sako, kad „Wizz Air“ dar neatstatė visų dėl pandemijos uždarytų maršrutų iš Vilniaus: „Tačiau mes labai stengiamės pasiūlyti kuo daugiau maršrutų kuo daugiau keleivių. Deja, yra daugybė su COVID-19 susijusių apribojimų, kurių mes negalime kontroliuoti ir kurie neleidžia mums iš naujo paleisti sustabdytų ir naujų maršrutų mūsų skrydžių tinkle.“

Vertinant keleivių srautus, „Wizz Air“ dar nesugrįžo į 2019 m. lygį. „Vidutinis lėktuvų užpildymas liepą buvo apie 80 proc. Sakyčiau, kad tai – labai geras rodiklis, vertinant pandeminę situaciją. Tačiau lyginant su priešpandeminiais laikais, būdavo ir 92-93 proc. užpildymas, tai keleivių skaičius yra šiek tiek mažesnis nei 2019 m.“, – sako S. Bartkus.

„Wizz Air“ rinkos dalis Rygos oro uoste liepą siekė 6 proc. Pašnekovo teigimu, dalį rinkos užims kita pigių skrydžių bendrovė. „Ryanair“ jau skelbė, kad Rygoje planuoja įkurti dviejų orlaivių bazę.