2021 finansiniais metais, kurie baigėsi kovo 31-ąją, keleivių skaičius dėl koronakrizės, lyginant su ankstesniais metais, sumažėjo 75 proc. iki 10 mln. Įmonės nuostoliai siekė 576 mln. eurų. Per pandemiją „Wizz Air“ atleido apie 1 tūkst. darbuotojų.

Nepaisant to, šiemet „Wizz Air“ atidarė 18 naujų bazių ir pradėjo skraidyti 300 naujų krypčių. Oro bendrovė turi ambicingų planų – dar šią vasarą tikimasi pasiekti 100 proc. iki COVID-19 buvusių skrydžių pajėgumų, o iki 2030 m. bendrovė ketina daugiau nei patrigubinti savo orlaivių parką iki 500 ir įdarbinti dar 4,6 tūkst. pilotų.

„Wizz Air“ prezidentas Robertas Carey antradienį spaudos konferencijoje žurnalistams kalbėjo, kad bendrovė sparčiai atsigauna ir pasiekė 2019 m. lygį. Paklaustas, kaip tikisi įdarbinti tiek daug darbuotojų, kurie dėl pandemijos neteko darbo, jis tikino, kad visi jie tikisi sugrįžti į darbus.

„Turime gerą darbdavio verčių paketą (atlyginimai ir papildomos naudos – Delfi). Matome, kad paraiškos auga. Rinkoje yra daugybė darbuotojų, dirbusių viso pasaulio aviacijos kompanijose, bet dėl pandemijos netekusių darbo. Jie tikriausiai rado laikinus darbus ir laukia, kol galės sugrįžti. Matome daug pilotų ir įgulos narių, kuriuos galime susigrąžinti. Tai – agresyvus samdymo planas, bet kompanija tai galės pasiekti“, – kalbėjo R. Carey.

Foto: DELFI / Josvydas Elinskas

Nuo rudensdvi naujos kryptys

Jis taip pat pristatė ir „Wizz Air“ planus Vilniaus oro uoste. Čia bus laikomas dar vienas bendrovės lėktuvas. Vilniaus oro uoste bazuojami 10 orlaivių, 4 iš jų nuo šiol bus „Wizz air“.

2021 m. žiemą vengrų oro bendrovė planuoja pasiūlyti dvi naujas kryptis iš Vilniaus. Gruodį iš Vilniaus oro uosto „Wizz Air“ lėktuvai kils į Reikjaviką (Islandija) ir Jerevaną (Armėnija).

Iš Vilniau į Reikjaviką nuo gruodžio 17 d. lėktuvai skraidys du kartus per savaitę – pirmadieniais ir penktadieniais. Bilietų kainos, kaip tikina, prasidės nuo 39,99 Eur.

Iš Vilniaus į Jerevaną skrydžiai prasidės gruodžio 16 d. Skrydžiai bus vykdomi ketvirtadieniais ir sekmadieniais. Bilietų kainos prasidės nuo 29,99 Eur.

Vis dėlto R. Carey pripažino, kad pandemija gali šiems planams sukliudyti, tačiau tokiu atveju keleiviams, kaip tikino, bus pasiūlytos kelios alternatyvos.

„Nežinome, kas bus su ribojimais, kurie gali turėti įtakos rinkai. Jei ribojimai paveiks rinką, visiems savo klientams suteiksime galimybę pasirinkti: 120 proc. vertės kreditų skrydžiams arba pinigų grąžinimą“, – komentavo prezidentas.

Foto: DELFI / Dainius Sinkevičius

Bendrovė taip pat planuoja dažniau skraidyti ir įprastomis kryptimis. Iš Vilniaus į Londono Liutono oro uostą lėktuvai kils 10 kartų per savaitę (iki šiol buvo vykdomi 7 skrydžiai). Į Dortmundą (Vokietija) skrydžių padažnės nuo 2 iki 3 kartų, o į Oslo Sandefjordo Torpo oro uostą (Norvegija) – nuo 3 iki 4 kartų.

Naujas „Wizz air“ krypčių žemėlapis dabar atrodys taip: iš Vilniaus oro linijos skraidins 23 kryptimis į 16 šalių.

R. Carey tikino, kad skrydžių bendrovė dėl plėtros planų neketina keisti žemų kainų politikos.

„Esame žemų kaštų oro linijų bendrovė, ir toliau laikysime žemas kainas. Priežastis, kodėl fokusuojamės išlaikyti žemas kainas, – tai suteikia daugiau pasirinkimo keleiviams. Nesitikime keisti žemų kainų strategijos“, – sakė „Wizz air“ prezidentas.

Lietuvoje „Wizz Air“ pradėjo darbą 2011 m. „Wizz Air“ save pristato kaip sparčiausiai augančią oro bendrovę Europoje. Šiuo metu ji siūlo 1000 maršrutų. 2019 m. bendrovė pervežė 41,7 mln. keleivių, o 2020 m. – 16,6 mln.

Marius Gelžinis

Derasi ir dėl daugiau naujų krypčių

Valstybės įmonės Lietuvos oro uostai, valdančios Vilniaus, Kauno ir Palangos oro uostus, vadovas Marius Gelžinis tikino, kad su įvairiomis Europos oro linijomis nuolatos aptarinėjamos naujos kryptys iš Lietuvos. Visgi nerimo kelia ruduo.

„Ant stalo visada turime poreikį tiek regionų, tiek įvairių sektorių. Mažėjimo tikrai nematome, kol kas tik augimą. Kaskart vis atsiras pranešimų tiek iš mūsų pusės, tiek oro vežėjų, kad atsiranda naujų krypčių, jei nieko nenutiks rudenį ir Europa neįpuls į ribojimus. Su nerimu laukiame, kas bus, bet dabar – tik augimas, aviacija greitu tempu grįžta į 2019 m. lygį“, – kalbėjo jis.

Liepą iš trijų Lietuvos oro uostų buvo galima skristi 80 krypčių – tai 83 proc. 2019 m. liepos lygio. Vien rugpjūtį atsirado trys nauji maršrutai.

Nuo rugpjūčio 2 d. iš Vilniaus oro uosto atnaujinti „airBaltic“ skrydžiai į Taliną ir iš Kauno oro uosto į Lvovą skrydžių pasiūlė „Ryanair“.

Nuo rugpjūčio 3 d. tiesioginiu skrydžiu iš Vilniaus oro uosto į Birmingamą (Jungtinė Karalystė) skraidina „Wizzair“.

Keleivių srautas oro uostuose vasarą jau siekė daugiau nei 50 proc. 2019 m. to paties laikotarpio lygio.