Kautros“ rinkodaros vadovas Gintautas Pakusas Žinių radijo laidoje „Verslo pulsas“ sakė, kad įmonėje daugiau nei 80 proc. darbuotojų yra pasiskiepiję arba kitokiu būdų apsisaugoję nuo didelės tikimybės užsikrėsti. Visgi jis nemano, kad viešajame transporte pavyktų įgyvendinti GP idėją.

„Pritariame visoms priemonėms, kurios taikomos šalyje, kad būtų užkirstas kelias pandemijai, tačiau ne visose sferose ir situacijose galima tai įgyvendinti.

Labai nesinorėtų kaip piliečiui, kad šalyje gimtų koks nors teisės aktas, kurio įgyvendinimui nebūtų fizinių galimybių. Ilgainiui tai gali virsti anarchija“, – kalbėjo jis.

„Galima suprasti tikrinimus, kai žmonės eina į koncertą ar renginį, – tam skirtas laikas, yra aibė techninių galimybių. Bet pabandykime suvokti, kaip reikėtų patikrinti žmones, kai į miesto autobusą per kelias atvertas duris įlipa 30 žmonių per 2 min., o po 3 min. jie išlipa atgal. Tokių galimybių tikrinti nėra. Turbūt nereikia būti dideliu mokslininku, kad tai suvoktum“, – sako G. Pakusas.

Jis pateikia ir kitą pavyzdį: „Ankstyvas rytas – 6:30 val. Iš priemiesčio tamsoje į autobusą lipa 12-15 keleivių, patikrinti jų pasus tiesiog nėra jokių fizinių galimybių. Jei kažkas teigia, kad yra, tai taip nėra. (...) Tarpmiestiniame ar priemiestiniame autobuse laipinti 10 ar 15 keleivių nustatytu laiku ir juos nustatytu laiku nuvežti į mokyklą ar darbą kartais bus neįmanoma.“

Be kita ko, kaip pažymi, visuomeninis transportas dar yra ir priemonė, kuria naudojasi žmonės, vykdami pas gydytojus. „Jei šioje vietoje užkirsime galimybę, ką mes pasakysime provincijoje gyvenančiam žmogui – kaip jam pasiekti gydytoją, jei tokio prireikė.“

Kautra

Jo teigimu, visuomeninis transportas nėra teatras ar renginys. Tai – kasdienio poreikio ir vartojimo priemonė. Todėl galėtų būti taikoma išlyga, kad visuomeniniu transportu piliečiai galėtų naudotis be GP, nes to esą neįmanoma techniškai realizuoti.

„Teisės aktas bus kvepiantis anarchiniu jo vykdymu“, – svarsto G. Pakusas.

„Todėl aiškiai pasisakome, kad nenorėtume būti tokiais piliečiais ar paslaugų teikėjais, kurie negebėtų užtikrinti to, kas yra patvirtinta teisės aktuose. Todėl dar reikia pasverti, ar tikrai visuomeniniame transporte įmanoma tai padaryti“, – kalba „Kautra“ atstovas.

Anot jo, būdas vežti keleivius, laikantis atstumų, yra daug priimtinesnis arba techniškai realizuojamas, nei patikrinti dokumentą, kuris sukels daug klausimų ir sunkumų.

„Juolab kad visuomeniniame transporte turime didelę dalį žmonių, kuriems sunkiau orientuotis, sunkiau jiems gauti pasą, juo naudotis. Visuomeninis transportas neturėtų būti įtrauktas į sąrašą, nes bus neįmanoma to įgyvendinti ir rezultatas bus toks formalus“, – apibendrino jis.