Anot dienraščio "Lietuvos žinios", tai jau antras kartas po nepriklausomybės atkūrimo, kai mėginama atnaujinti krovininio transporto eismą per Lazdijus. Prieš keletą metų Lenkijos iniciatyva, siekiant kuo mažiau žalos padaryti Vygrių nacionaliniam parkui, krovininio transporto eismas per Lazdijus jau buvo uždraustas.

Kadangi šis pasienio postas buvo tapęs pirmaisiais Lietuvos vartais į Europą, Lazdijų rajono savivaldybės teritorijos pasienio ruože buvo sukurta tam reikalinga infrastruktūra: keliai, degalinių tinklas, paslaugų sektorius.

Uždarius krovininių automobilių srautą, iš karto pasijuto pasekmės - smuko rajono ekonomika, padidėjo nedarbas, transporto įmonės turėjo nuostolių, nes važiuojant per Kalvarijos postą eilėse buvo sugaištama gerokai daugiau laiko.

Tąkart Lietuvos vadovų pastangomis ši problema buvo išspręsta ir nuo 2002-ųjų eismo srautas per Lazdijus vėl atnaujintas.

Kaip teigia Lazdijų politikai, nuo šių metų vasario 15 dienos visiškai uždraudus krovininių automobilių eismą per Lazdijų-Aradnikų postą, vėl grįžtų senos problemos. Be to, savivaldybė pradėjo rengti ilgalaikius projektus dėl infrastruktūros geresnio pritaikymo tranzitui per rajono teritoriją.

Šiuo metu per Lazdijų-Aradnikų punktą, be autobusų ir lengvųjų automobilių, vidutiniškai į abi puses per parą važiuoja apie 500 krovininių automobilių.

Remdamasi Lietuvos automobilių kelių direkcijos duomenimis, kad per pastaruosius dvejus metus sunkiasvorių transporto priemonių srautas Lietuvoje padidėjo 7-10 kartų, savivaldybė tikina, jog Kalvarijos pasienio punktas būtų perkrautas, o Lazdijų - nepanaudojamas pagal galimybes.

Plačiau apie tai skaitykite "Lietuvos žiniose"