Pastebi itin išaugusias kainas

Delfi skaitytojai pastebėjo, kad pastaruoju metu sostinėje kyla problemų su keleivių vežimo paslaugomis. Trūksta vairuotojų, tenka ilgai laukti automobilių, o kainos net ir ne piko metu – didžiulės.

Socialiniame tinkle „Facebook“ taip pat galima rasti įvairių atsiliepimų apie pavežėjus. Štai vilnietė nustebo sužinojusi, kad apie 10 val. ryte jos kelionė nuo Senamiesčio iki Žirmūnuose esančio „Technopolio“ jai kainavo beveik 10 eurų. Ji taip pat pastebėjo, kad porą mėnesių niekaip nepavyksta išsikviesti pigiausios „Ekonominės“ klasės automobilių net ne piko metu.

Tiek pat kelionė atsiėjo dar vienam keleiviui, dienos metu važiavusiam iš Fabijoniškių į Lazdynus. Jis atkreipė dėmesį, kad anksčiau už tokį patį atstumą jis mokėdavo apie 6 eurus, ir naktį, kai tarifas paprastai būna dvigubai didesnis.

Kitas vilnietis sako, kad jo kelionė iš Šnipiškių į Justiniškes kainavo 13 eurų. Važiuoti su pavežėju užtruko 18 minučių, kai su troleibusu tas pats atstumas įveikiamas per 22 minutes.

„Bolt“
Foto: Organizatorių nuotr.

Rasti laisvų automobilių beveik neįmanoma

Nemažai feisbuko vartotojų skundėsi ne tik dėl kainų, bet ir galimybių išsikviesti vairuotoją. Vyras pasakoja kelerius metus besinaudojantis „Uber“ paslaugomis, bet pastaruoju metu jis pasibaisėjo – tenka laukti 10 minučių, kol programėlė randa automobilį, tačiau iškart nurodo, kad laisvų vairuotojų nėra. Tuomet esą lieka kviestis „Bolt“ už dvigubą kainą.

Viena moteris vos nepavėlavo į lėktuvą, nes sekmadienį apie 5 val. ryte apie pusvalandį bandė išsikviesti „Bolt“ automobilį, taip pat skambino įprastoms taksi bendrovėms, tačiau nesėkmingai.

Kiti skundėsi, kad dėl barų ribojamo laiko vidurnaktį iš Vilniaus centro neįmanoma grįžti namo, mat dauguma nori pasibūti iki galo.

Fiksavo rekordinę gegužę

Visos Delfi kalbintos keleivių vežimo įmonės pastebi išaugusią paklausą. „Bolt“ vadovas Lietuvoje Andrius Pacevičius sako, kad gegužės rodikliai jau grįžo į priešpandeminį lygį.

„Akivaizdu, kad laisvėjant karantinui, gyventojai darosi vis mobilesni, ypač didmiesčiuose. Gegužę fiksavome kone rekordinę pavežėjimo paslaugų paklausą – per „Bolt“ platformą užsakymų skaičius buvo didžiausias nuo praėjusių metų pradžios.

Lyginant su balandžiu, gegužę kelionių buvo 10 proc. daugiau, o lyginant su šių metų sausiu – net 40 proc. daugiau. Gegužė taip pat tapo antru intensyviausiu mėnesiu nuo „Bolt“ veiklos pradžios Lietuvoje“, – pažymi „Bolt“ vadovas.

„Bolt“
Foto: Organizatorių nuotr.

Iššūkių kilo per „Euroviziją“

Kitos pavežėjimo paslaugas teikiančios „eTaksi“ vadovas Andrius Norkaitis skaičiuoja, kad gegužę Vilniuje, palyginus su balandžio mėnesiu, iškvietimų skaičius staiga šoktelėjo daugiau nei 30 proc., pastebimas augimas ir kituose šalies miestuose.

„Iš tiesų jaučiame didesnę paklausą mūsų paslaugoms. Tam įtaką daro laisvėjantis karantinas, žmonės jau gali lankytis kavinėse, renginiuose lauke, eiti į svečius, geri orai taip pat skatina juos daugiau judėti.

Vasarą, jei situacija dėl viruso gerės, tikimės dar didesnio augimo. Panašias tendencijas stebėjome ir praėjusią metų vasarą: po sunkaus pirmo karantino birželio – rugpjūčio mėn. visas keleivių vežimo sektorius pajautė atsigavimą, tačiau rudenį, vėl įvedus karantiną, skaičiai krito žemyn“, – komentuoja A. Norkaitis.

Jis užsiminė, kad didžiausia kelionių paklausa fiksuota „Eurovizijos“ konkurso metu: „Eurovizijos“ finalo vakaras tapo antraisiais Naujais metais, per kuriuos vyksta intensyviausias keleivių judėjimas ir sulaukiame didžiausios mūsų paslaugų paklausos. Kadangi šiemet dėl pandemijos apribojimų Naujieji buvo ramūs, didžiulis užsakymų antplūdis „Eurovizijos“ konkurso metu mums patiems buvo staigmena ir priminė Naujuosius.“

eTaksi automobiliuose įrengė izoliuotas vietas keleiviams
Foto: Bendrovės nuotr.

Kai kur kainas sumažino

Taksi įmonė „Etransport“, atėjus vasarai ir laisvėjant karantinui, taip pat pajuto didesnį užsakymų kiekį. Esą nuolat auga ne tik užsakymų, bet ir vairuotojų kiekis platformoje – daugiau jų pereina dirbti iš kitų taksi įmonių.

„Automobilio paieškos užtrunka, esant pikui bei kavinių ir barų darbo pabaigoje. Žmonės, išsiilgę šių laiko leidimo vietų, stengiasi kuo daugiau ir iki galo tuo pasinaudoti, ypač tai stipriai atsispindi užsakymų kiekyje“, – komentuoja „Etransport“ atstovai.

Taksi įmonė pažymi, kad kelionių tarifai nekinta, priklausomai nuo užsakymų kiekio, paros laiko ar savaitės dienos. Tuo esą jie ir skiriasi nuo pavežėjų.

„Mūsų įmonė kainų nekėlė metų metus – siūlome mažas kainas. Kai kuriuose miestuose kainos buvo sumažintos, atsižvelgiant į miesto ypatumus ir konkurencines aplinkybes“, – tikina bendrovė.

Ieško būdų, kaip kainas padaryti ne tokias jautrias paklausai

Atkreipus dėmesį, kad dauguma pavežėjų paslaugomis besinaudojančių vilniečių minėjo „Bolt“ taikomą padidintą kainodarą, „Bolt“ vadovas aiškina, kad kelionių kaina yra dinaminė, tad priklauso nuo realiu laiku esančios paklausos ir vairuotojų skaičiaus, o bazinių įkainių platforma esą nekėlė ir nesiruošia kelti.

„Intensyviai ieškome optimalių būdų, kaip klientams kainodarą padaryti ne tokią jautrią išaugusiai paklausai, o pavežėjų keleiviai sulauktų kuo greičiau“, – sako A. Pacevičius.

Foto: Shutterstock

Anot jo, konkretų vairuotojų skaičių šiuo metu sudėtinga įvardyti, nes situacija kinta kasdien, priklausomai nuo pačių pavežėjų sprendimo vykti į miestų gatves – jie vairavimo laiką renkasi patys. Pašnekovas priduria, kad vairuotojų skaičius, sušvelninus karantiną, nuolat didėja, kadangi grįžta tie, kurie veiklą buvo sustabdę dėl rizikos užsikrėsti koronavirusu.

„Matydami toliau augančią paklausą intensyviai kviečiame prisijungti vairuotojus, kuriems tai gali būti puiki proga solidžiai užsidirbti. Būtent gegužę fiksavome rekordines „Bolt“ pavežėjų pajamas – didžiuosiuose šalies miestuose jos vidutiniškai siekė net 14 eurų per valandą“, – pažymi „Bolt“ vadovas.

Dar ne visi spėjo grįžti į darbus

„eTaksi“ vadovas tikina, kad savo kainodaros klientams nekeitė nei pirmojo, nei antrojo karantino metu. Be to, dalį klientų sumokėtų pinigų už kelionę įmonė skyrė COVID-19 savanorių bei senjorų vežimui. A. Norkaičio teigimu, automobilio laukimo laikas priklauso nuo dirbančių vairuotojų ir užsakymų skaičiaus ir gali svyruoti nuo minutės iki kelių ar daugiau.

„Įprastai sunkiausia automobilį išsikviesti gali būti piko metu, kai žmonės vyksta į darbus ar iš jų, ne karantino metu – savaitgalių vakarais“, – sako jis.

Pašnekovas pasakoja, kad dalis vairuotojų, kurie dėl saugumo ar kitų priežasčių nedirbo pandemijos metu, dar nespėjo grįžti dirbti, tad jų laukia sugrįžtančių.

„Nors šalyje turime vieną iš didžiausių vairuotojų tinklų, tačiau atsigaunantis sektorius ir augantis iškvietimų skaičius skatina mus ieškoti naujų vairuotojų. Žinoma, konkurencija dėl vairuotojų keleivių vežimo sektoriuje taip pat yra didelė. Dalis vairuotojų, kurie dėl saugumo ar kitų priežasčių nedirbo pandemijos metu, dar nespėjo grįžti dirbti, todėl tikimės, kad išaugusi paklausa ir gerėjanti situacija juos paskatins vėl sėsti už vairo“, – sako A. Norkaitis.