Sutarta, kad Užimtumo tarnybos ekspertai padės aktyviau atrinkti vežėjų reikalavimus atitinkančius tarptautinio krovinių vežimo transporto priemonių vairuotojus, teiks reikiamą pagalbą perkvalifikuojant žmones, norinčius tapti tarptautinio krovinių vežimo transporto priemonės vairuotojais. Asociacijai priklausantys vežėjai žada per metus įdarbinti ne mažiau kaip 500 atranką praėjusių ir perkvalifikuotų darbuotojų, kurie atitiks keliamus reikalavimus ir galės dirbti šį darbą.

Asociacijos prezidento Romo Austinsko teigimu, tai labai svarbus žingsnis į priekį, siekiant bendromis jėgomis spręsti opią profesionalių vilkikų vairuotojų trūkumo problemą.

„Mūsų šalies transporto įmonės susiduria su vis didesniais sunkumais, ieškodamos profesionalių vilkikų vairuotojų, kurių Lietuvoje trūksta, norinčių jais tapti nėra, o įdarbinti iš trečiųjų šalių šiuo metu nėra galimybės, nes jau baigėsi šiems metams numatytos kvotos, leidžiančios įdarbinti vairuotojais trečiųjų šalių piliečius“, – sako R. Austinskas.

Asociacijos generalinis sekretorius Zenonas Buivydas tvirtina, kad su tokiais iššūkiais susiduria ne tik Lietuvos vežėjai, bet ir daugelis Europos šalių, negalėdami rasti žmonių, norinčių ir galinčių dirbti vilkikų vairuotojais.

„Neabejojame, kad ši valstybės ir verslo partnerystė padės ruošti ir naują vairuotojų kartą, nes vidutinis vilkikų vairuotojų vidutinis amžius vis didėja, o jaunimo gretose mažai norinčių dirbti tokį darbą. Įmonėse trūkstant šios profesijos darbuotojų, verslas yra priverstas mažinti užsakymų apimtis, jų atsisakyti arba vėluoti vykdant sutartinius įsipareigojimus klientams“, – sako Z. Buivydas.

Augantį vairuotojų poreikį, pasak jo, diktuoja ir Mobilumo paketo reikalavimai, kai kas keturias savaites vairuotojai turi grįžti poilsiui į registracijos šalį arba gyvenamąją vietą. Tad natūralu, kad šios profesijos atstovų reikia daugiau, ypač jų poreikis išauga vasara, kuomet daugelis atostogauja.

Užimtumo tarnybos direktorė Inga Balnanosienė sako, kad jau ne vienerius metus šalies įmonės tarptautinio krovinių vežimo transporto priemonės vairuotojų problemą siekė spręsti įsiveždamos trečiųjų šalių piliečius. Užimtumo tarnybos darbo paklausos stebėsena rodo, kad šios profesijos atstovų poreikis yra nuolatinis. Gegužę darbdaviai įregistravo beveik 10 tūkst. laisvų darbo vietų sunkiasvorių sunkvežimių ir tarptautinio krovinių vežimo transporto priemonės vairuotojams.

„Užimtumo tarnyba kartu su „Linava“ galės greičiau priimti sprendimus vežėjų įmones aprūpinant kvalifikuotais darbuotojais. Pirmiausia tai susiję su galimybėmis apmokyti ir perkvalifikuoti darbo ieškančius asmenis. Esame pasirengę finansuoti bedarbių ir užimtų asmenų profesinį mokymą pagal C ir (ar) CE kategorijų transporto priemonių vairuotojų mokymo programas, tęstinio profesinio mokymo programas, pagal kurias vykdomas motorinių transporto priemonių kroviniams vežti vairuotojų pradinis ir periodinis profesinis mokymas“, – akcentavo I. Balnanosienė.

Be to, ankstesniuose „Linavos“ ir Užimtumo tarnybos vadovų susitikimuose sutarta, kad pasibaigus metiniam kvotų limitui, vairuotojų paieškos procesas eis per Užimtumo tarnybą, kuri sparčiau nei įprastai, t. y. per savaitę, atliks reikiamas procedūras ir padės surasti motyvuotus žmones, norinčius mokytis ir tapti profesionaliais vilkikų vairuotojais.

Tuo tikslu nuo liepos 1 d. Užimtumo tarnybos Šiauliuose klientų aptarnavimo centras skirs daugiau dėmesio užsieniečių įdarbinimo klausimams.

Šaltinis
Temos
Griežtai draudžiama Delfi paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti Delfi kaip šaltinį.
www.DELFI.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją (11)