„Nemanau, kad tai teisingas atsakas, – „Reuters“ sakė Joszefas Varadi, kai pigių skrydžių bendrovė pristatė savo metinius rezultatus. – Nemanau, kad aviacija turėtų būti naudojama kaip politinių sankcijų priemonė.“

Valdžios institucijos, įskaitant Europos Sąjungos aviacijos saugos agentūrą, rekomenduoja nebeskristi virš Baltarusijos po gegužės 23 d. incidento, kai „Ryanair“ skrydis Atėnai–Vilnius buvo nukreiptas į Minską ir suimtas juo keliavęs disidentas žurnalistas.

„Neįvyko nieko, kas būtų pakenkę skrydžių saugumui. Nemanau, kad nors vieną sekundę kam nors iškilo pavojus, – pažymėjo J. Varadi. – Tai politinė priemonė. Tai nėra saugos priemonė.“

Europos oro linijos atšaukė skrydžius į Baltarusiją ir pertvarko oro erdvę, todėl buvo atšaukti kai kurie „Air France“ ir „Austrian Airlines“ skrydžiai į Maskvą, Rusijai uždelsus išduoti alternatyvių maršrutų leidimą.

Skrydžių draudimas mažai paveiks „Wizz Air“, sakė bendrovės generalinis direktorius, nes jos skrydžiai į Rusiją, kurie galėtų nukentėti, šiuo metu vis tiek yra sustabdyti dėl COVID-19 apribojimų.

Tinkamas atsakas į Baltarusijos veiksmus priklauso nuo politikų, sakė jis, „bet nemanau, kad jie turėtų naudotis mūsų pramone“.

Diplomatinių ir saugos sumetimų suplakimas į viena gali pakenkti pasaulinei aviacijos pramonei, kuri ir taip stengiasi išgyventi COVID-19 pandemiją, pridūrė jis.

„Tai tikriausiai didžiausias sukrėtimas po Antrojo pasaulinio karo ir pramonė su juo kovoja, tačiau jis neturėtų tapti politikų žaislu.“

ES diplomatai planuoja įtraukti Baltarusijos nacionalinę aviakompaniją „Belavia“ į juodąjį sąrašą, blokui rengiant platesnio masto naujas ekonomines sankcijas Minskui, antradienį pranešė diplomatai.