„Nors vėliau jis už šiuos žodžius atsiprašė, manau, kad pasakė tai, ką galvoja. Ir čia ne metaforos, ne netinkamai parinktų žodžių reikalas, o požiūrio į samdomą darbuotoją reikalas. O požiūris – juk rimtas dalykas, pernakt 180 laipsnių nepasikeičia.

Jis ne vilkikų vairuotojus įžeidė, o visus samdomą darbą dirbančius žmones. Įžeidė ir verslininkus, kurių verslas – socialiai atsakingas, kur į darbuotojus žiūrima kaip į bendradarbius. Noriu R. Austinskui priminti: už lango XXI amžius, o ne devyniolikto amžiaus baudžiava ir ne vergų turgus“, – sako V. Blinkevičiūtė.

Pasak LSDP pirmininkės, dalis vežėjų ligi šiol naudojasi įvairiomis išlygomis dėl darbo užmokesčio mokėjimo ir visa tai vertina kaip konkurencinį pranašumą, tuo metu darbuotojai ir jų socialinės garantijos nukenčia.

V. Blinkevičiūtės teigimu, „Linavos“ atstovo vieši pasisakymai rodo, kad dalis asociacijos narių „ir toliau menkina ir niekina žmones, kurie sukuria jų verslą“.

„Toks požiūris į darbuotojus ir lėmė Europos Sąjungos Mobilumo paketą, kuris savo esme teigia: vairuotojai – ne daiktai, ir Europoje toks požiūris nepraeis. Įkurti verslą ir uždirbti pelną yra du skirtingi, nors ir susiję, dalykai. Bent jau iki šiol taip buvo visame pasaulyje. Pelną uždirba visi, taip pat ir samdomi darbuotojai, o labai dažnai – būtent tik jie – nuo samdomų vadovų, vadybininkų, inžinierių iki darbininkų ir vairuotojų“, – vertina LSDP pirmininkė.

ELTA primena, kad duodamas interviu portalui tv3.lt R. Austinskas, paklaustas, kodėl nesidalija pelnu ir pajamomis su savo darbuotojais, teigė: „O kodėl aš turiu dalytis su šluotos laikytoju? Jūs man atsakykite? Kas yra vairuotojas? Tai yra operatorius, atsisėdęs tarp vairo ir sėdynės. Kokia jo yra investicija į verslo sėkmę? Jis vairuoja mašiną nuo taško „A“ iki taško „B“. Ir viskas. O ką jis sukuria? Kas verslą sukuria, vairuotojas? Ne vairuotojai sukuria verslą, o darbdaviai“.

Vėliau „Linava“ paskelbė pranešimą, kuriame R. Austinskas teigė atsiprašantis visų vilkikų vairuotojų, kuriuos įžeidė jo pasakyti žodžiai.