Penktadienį „Delfi“ jau skelbė pavyzdžius, kad įmonėse prabangūs automobiliai registruojami kaip krovininiai, tokiu būdu bandoma išvengti susimokėti pridėtinės vertės mokestį, o taip pat galimai sumažinami ir kiti mokėtini mokesčiai. Pvz., „Porsche Panamera 4“ už 92.396,7 tūkst. eurų buvo „užrašyta ant įmonės“ kaip krovininis automobilis – vien dėl PVM pirkėjui atpigo 19,4 tūkst. eurų.

„Pastebima, jog įmonės neretai piktnaudžiauja prabangius sportinius automobilius registruodamos kaip lengvuosius krovininius automobilius siekdamos susigrąžinti sumokėtą PVM. Tokią galimybę numato įstatymo išimtis ir ji taikoma krovininėms transporto priemonėms“, – sureagavo M. Majauskas.

Parlamentaras institucijoms teikia sprendimą, kuris tam galėtų užkirsti kelią – išskirtinius numerius krovininiams automobiliams.

„Atsižvelgiant į didelį piktnaudžiavimo atvejų skaičių vengiant sumokėti reikiamus mokesčius ir didelius VMI kontrolinių veiksmų bei įrodinėjimo kaštus, siūlau Vidaus reikalų ministerijai ir „Regitrai“ įvertinti galimybę N1 klasės lengviesiems krovininiams automobiliams numatyti specialiai žymėtus numerius. Tai galėtų būti kelių raidžių kombinacija, kuri leistų visuomenei nesudėtingai atskirti tokias transporto priemones“, – siūlo M. Majauskas.

Anot jo, įmonėms, kurios iš tiesų naudoja transporto priemones pagal paskirtį krovininių pervežimui, tai neturėtų sudaryti nepatogumų.

„Tuo tarpu asmenys oficialiai deklaruojantys prabangius sportinius automobilius kaip krovininius būtų lengvai atpažįstami visuomenėje kaip galimai vengiantys mokėti mokesčius“, – pastebi M. Majauskas.

Krovininiai automobiliai kasmet turi atlikti techninę apžiūrą, todėl, anot parlamentaro, valstybiniai numeriai galėtų būti pakeisti jau pakankamai greitai.

„Jei įmonės vis tik norėtų ir toliau naudotis standartiniais numeriais, jos galėtų tai padaryti pagal jau galiojančią tvarką pasikeisdamos transporto priemonės klasę ir susimokėdamos atitinkamus mokesčius“, – siūlo M. Majauskas.
Mykolas Majauskas

Šiuo metu taisyklės, kurios apibrėžia valstybinio numerio ženklų plokštelių bendruosius reikalavimus, nustatomos vidaus reikalų ministro įsakymu.

Pavyzdžiui, bendrojo naudojimo, elektromobilių, lengvųjų automobilių taksi, istorinių transporto priemonių numerio ženklo plokštelės bei lentelės turi būti padengtos baltos spalvos šviesogrąže plėvele su skiriamuoju ženklu ir atitinkamu juodos spalvos raidžių ir skaitmenų deriniu, vardija M. Majauskas.

Tūkstančiai naujų krovininių automobilių

VĮ „Regitra“ duomenimis, 2021 m. gegužės 1 d. Lietuvoje iš viso buvo įregistruota 69 211 vnt. N1 klasės transporto priemonių. 2020 metais buvo įregistruota daugiau kaip 8000 N1 klasės transporto priemonių, iš kurių daugiau 5000 - naudotų, ir beveik 3000 – naujų, dalijasi M. Majauskas.

„Tuo pačiu verta pažymėti, kad per kelis metus juridiniai asmenys Lietuvoje įsigijo daugiau kaip 140 naujų Audi Q7 ir 16 naujų „Porsche Macan“, kurie buvo taip pat įregistruoti kaip N1 klasės krovininiai automobiliai paprastai siekiant susigrąžinti PVM“, – skaičiuoja M. Majauskas.

Valstybinei mokesčių inspekcijai nustačius piktnaudžiavimo atvejus, pažeidėjams gali būti taikomos skirtingos sankcijos nuo administracinės atsakomybės iki priskaičiuotų mokėtinų sumų, baudų ir delspinigių.

Tačiau M. Majauskas pripažino, kad kontroliniai veiksmai yra imlūs žmogiškiesiems ištekliams ir kiekvieną kartą reikia įrodinėti, kad transporto priemonė nebuvo naudojama krovinių pervežimui.

Valstybinė mokesčių inspekcija paaiškina, kad įmonės vardu įsigyto automobilio naudojimas asmeniniais tikslais nėra neteisėta veikla. Šiuo metu jokie papildomi teisiniai ribojimai netaikomi prabangių automobilių įsigijimui, todėl tik kontrolės veiksmų metu vertinama kokią ekonominę naudą įmonėje sukuria vienas ar kitas įsigytas prabangus pirkinys ir kaip jis naudojamas įmonės reikmėms.

Šaltinis
Temos
Griežtai draudžiama Delfi paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti Delfi kaip šaltinį.
www.DELFI.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją (186)