Vyriausybė priėmė sprendimą drausti skrydžius į Lietuvos oro uostus ir į oro uostus, kurie yra susiję su Baltarusijos oro erdve. Mūsų skaičiai rodo, kad šiuo metu tai paveiks 26 skrydžių kryptis per parą (...) Tai yra visi skrydžiai, kurie susiję su pietų kryptimi – Turkija, tie patys Atėna“, – žurnalistams po Vyriausybės posėdžio sakė ministras.

„Tai nereiškia, kad skrydžiai yra uždrausti, tai reiškia, kad oro bendrovėms reikia pasirinkti kitą maršrutą“, – pridūrė jis.

Ministrų kabinetas tokį sprendimą pirmadienį priėmė po to, kai Baltarusija privertė Minske leistis iš Atėnų į Vilnių skridusį keleivinį lėktuvą.

M. Skuodis paaiškino, kad prieš pakylant lėktuvui derinant maršrutą paaiškėja, kad jis yra per Baltarusiją, orlaiviui nebus leidžiama pakilti. Draudimas nebus taikomas, jeigu lėktuvas tik kerta Lietuvos oro erdvę, bet leidžiasi, pavyzdžiui, Rygoje.

„Jeigu skrydžiai yra susiję su kitų šalių jurisdikcija, tai tikimės kitų šalių atitinkamų veiksmų. Tai, ką girdime iš mūsų tarptautinių partnerių, jie yra labai tikėtini“, – sakė ministras.

Pasak jo, Europos Sąjungos aviacijos agentūra sekmadienį avialinijoms patarė įvertinti visas rizikas, susijusias su skrydžiais Baltarusijos oro erdvėje. M. Skuodis priminė, kad dalis oro bendrovių jau priėmė sprendimą aplenkti Baltarusijos oro erdvę.

„Kokie tolesni mūsų žingsniai? Tai, natūralu, kreiptis į visas Europos Sąjungos valstybes nares taikyti analogiškas priemones, kol Europos Sąjungos aviacijos agentūra, Jungtinių Tautų atsakinga tarptautinė organizacija atliks išsamų situacijos vertinimą“, – Vyriausybės posėdyje sakė ministras.

Premjerė Ingrida Šimonytė pabrėžė, kad Lietuvą tiesiogiai palietė Minsko veiksmai, tad šalis turi priimti sprendimą nelaukdama diskusijų pabaigos.

„Be abejo, būtų geriausia, kad tai butų visų šalių sutarimu priimtas sprendimas labiau nei rekomendacija ar vienos šalies sprendimas, bet manau, kad mes, kaip šalis, kurią tiesiogiai palietė ta situacija, tikrai galime nelaukti kol diskusijos baigsis, ir priimti savo sprendimą“, – sakė ministrė pirmininkė.

Skrydžių valdymo bendrovės „Oro navigacija“ atstovė Lina Nuobarienė teigia, kad priėmus sprendimą į Lietuvą drausti atvykti per Baltarusijos oro erdvę skrendantiems lėktuvams, aviatoriams jau išsiųsta informacija – vadinamasis notam'as (angl. notice to airmen).

„Tai reiškia, kad aviatoriai gauna pranešimą ir planuodami savo skrydžio maršrutą jie reaguoja ir pagal pranešimą planuoja“, – BNS sakė L. Nuobarienė.

Anot jos, draudimas galios visiems lėktuvams, kurie planuoja kilti ar leistis Lietuvoje.

Baltarusijos pareigūnai sekmadienį, pasitelkdami naikintuvą ir karinį sraigtasparnį, priverstinai Minske nutupdė iš Atėnų į Vilnių skridusį airių oro bendrovės „Ryanair“ keleivinį lėktuvą.

Šaltinis
Temos
Naujienų agentūros BNS informaciją skelbti, cituoti ar kitaip atgaminti visuomenės informavimo priemonėse bei interneto tinklalapiuose be raštiško UAB "BNS" sutikimo neleidžiama.
BNS
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją (31)