Susiduria su trikdžiais

„Inchcape Motors“ „Ford“ verslo vadovas Tomas Didžbalis „Žinių radijo“ laidos „Verslo pulsas“ pradžioje bendrai kalbėjo, kad siekiant įsigyti naują automobilį, tai galima padaryti dviem būdais. Pirmas būdas – pirkti tą, kuris yra sandėlyje ir buvo pagamintas anksčiau, antrasis – užsisakyti jo gamybą.

„Konkrečiai kalbant apie mūsų verslą, kol kas, bent jau keliems mėnesiams, mes nematome problemos ir tikrai automobilių turime pakankamai tam, kad patenkintume išaugusią paklausą.

Jeigu kalbant apie automobilius iš gamybos, yra tam tikrų trikdžių, susijusių su kai kurų komponuojamų elementų gamyba, dėl ko tų automobilių laukti reikėtų ilgesnį laiko tarpą negu standartiškai“, – sakė jis.

„Peugeot“ importuotojo atstovas Lietuvoje Vitalijus Eidimtas patvirtino, kad jų įmonėje šiuo metu situacija tokia, kad jiems trūksta automobilių, kuriuos turi pristatyti pirkėjams, kitaip tariant, paklausa viršija pasiūlą.

„Nevyniojant į vatą, susiduriame su šita problema. Norėčiau būti labai didelis optimistas, bet būsiu realistinis optimistas, kad ji tik prasideda.

Vieša paslaptis, kad yra pasaulinė mikroprocesorių trūkumo problema ir dėl to šią pasekmę mes jaučiame ir automobilių pramonėje. Tai yra, kad stringa pristatymai, yra sustabdyta tam tikrų modelių gamyba“, – sakė jis ir pridūrė, kad taip pat yra optimizuotas tam tikrų gamyklų darbo laikas.

T. Didžbalis pridūrė sutinkantis, kad problema dėl komponentų trūkumo tik prasideda.

„Visos pramonės tais komponentais, kurių dabar trūksta, vienu metu nepasotinsi, o kiek laiko tai galėtų užsitęsti, prognozuoti labai sunku“, – kalbėjo atstovas.

Paklausa – didžiulė

V. Eidimtas tikino, kad nors Lietuvoje šiuo metu naujų automobilių paklausa išaugusi, Europoje šis skaičius būtų dešimt kartų didesnis.

„Mes ir tai dar ne taip jaučiame išaugusią paklausą. Vėlgi, ta pati problema, dėl detalių stygiaus“, – sakė jis.

Bendrai, kad situacija šiandien keistųsi, jis teigė matantis du aspektus.

„Lietuvos ekonomistai įžvelgia, kad vyksta rinkos perkaitimas. Tai reiškia, kad tai yra tik dabar atėjusi pandemijos pasekmė, kurią jaučiame. Ir jeigu tai stabilizuosis, kažkas normaliai ir susistabilizuos.

Kitas parametras, automobilių pramonėje situacija stabilizuosis tada, kai nurims pandeminiai reikalai, nes dabar mums tik atrodo, kad praėjo metai ir viskas turėtų grįžti į vėžes, bet, manau, pasekmes jausti mes pradedame tik dabar, reikia laiko“, – teigė „Peugeot“ importuotojo atstovas.

T. Didžbalio teigimu, šiuo metu pirkėjai jau yra grįžę į automobilių rinką. Netrūksta tiek naujų klientų, tiek tų, kurie savo planus įsigyti mašiną buvo atidėję dėl pandemijos. Anot jo, padidėjusi paklausa jaučiama nuo šių metų kovo mėnesio.

„Bet gamyklos dėl savo uždarymo praėjusių metų viduryje negali taip greitai tiek automobilių pateikti į pasiūlą, nes procesai dideli, trūksta tai vienų, tai kitų detalių“, – apibendrino jis ir teigė, kad optimistiniu pagrindu metų pabaigoje situacija bendrai turėtų susinormalizuoti, tačiau pesimistiniu požiūriu – sunkūs gali būti ir 2022-ieji.

Derybinė galia – ne pirkėjų rankose

Paklausti, ar dėl situacijos, kurią matome šiandien, nauji automobiliai brangs, atstovai sakė, kad jų pigimo tikrai nebus matyti.

„Norėčiau pasakyti, kad tai neturės pasekmių kainų kitimui, bet vien logiškai mąstant, kas vyksta pasaulinėje ekonomikoje su infliacija, yra akivaizdu, kad kainos negali likti toje pačioje vietoje.

Atmetus infliaciją, manau, kad tai vis tiek turi tokią automatinę pasekmę, kai turi neturi ką parduoti, tai negi tu išpardavinėsi. Faktas, kad ne. Galbūt automobilių nebus galima nusipirkti daug pigiau, kaip būdavo iki šiol, omeny turiu derybų metodu ir panašiai. Nenoriu sakyti, kad automobiliai brangs, bet nepigs, tai faktas“, – komentavo „Peugeot“ importuotojo atstovas V. Eidimtas.

„Inchcape Motors“ „Ford“ verslo vadovas T. Didžbalis buvo tokios pačios nuomonės.

„Nebūčiau linkęs galvoti, kad automobiliai turėtų labai stipriai brangti. Ilguoju laikotarpiu jie, be abejo, brangsta kasmet ir jau šiais metais pabrango ir praėjusiais, bet visiškai pritarčiau, kad derybinė pirkėjų galia bus sumažėjusi ir tai turbūt bus to brangimo rezultatas“, – sakė jis ir svarstė, kad gali būti, jog per dvejus metus automobiliai brangtų apie 10 proc.