Aplinkos ministro Simono Gentvilo teigimu, Vyriausybė įsipareigoja padėti verslui susitvarkyti, užuot jį persekiojus už pažeidimus.

Taršos leidimai nebegali būti tik formalumas – ar tai būtų krovos uoste, ar padangų perdirbimo, ar atliekų rūšiavimo veikla. Gyventojai turi teisę į švarią aplinką, todėl verslas privalo elgtis ūkiškai ir nešiukšlinti gyventojų kiemų ir palangių. Tikiuosi, kad iš esmės sutvarkę ūkio priežiūrą taršos leidimus ateityje simboliškai vadinsime švaros leidimais“, – pranešime sakė ministras.

Birius krovinius „Klasco“ turės nuolat drėkinti arba apdengti, neprikrauti konvejerio juostos iki kraštų, o kraunant griebtuvu – sandariai uždaryti. Jeigu krovinių dulkės pateks už sklypo ribų, įmonė privalės kuo skubiau jas sutvarkyti.

Tai numatyta Aplinkos apsaugos agentūros peržiūrėtose įmonės taršos leidimo sąlygose.

Jose, be kita ko, numatyta, kad įmonė turės įsirengti vėjo greitį sumažinančius pylimus, tvoras, sieneles ar kita. „Klasco“ privalės vieną krovinį perkrauti kuo greičiau, pagal nustatytą grafiką.

Be to, „Klasco“ prašoma suteikti galimybę aplinkosaugininkams prisijungti prie jos teritorijos vaizdo kamerų ir taip stebėti krovos procesus. Agentūra taip pat siūlo „Klasco“ internete supažindinti visuomenę su krovinių įvežimo ir išvežimo grafikais.

Taršos leidimo sąlygoms būtiną planą bendrovė turės parengti per dvi savaites.

Aplinkos apsaugos agentūra taip pat prašo ir kitų birių krovinių krovos įmonių pateikti krovos grafikus.

Atvirai krovinius tvarkančių įmonių veikla bus griežčiau prižiūrima pagal gegužės 1 dieną įsigaliosiančius Minimalius reikalavimus dulkėtumui mažinti laikant, kraunant, vežant palaidas kietąsias medžiagas.

„Achemos grupei“ priklausanti „Klasco“ ne kartą yra sulaukusi visuomenininkų, aplinkosaugininkų ir netoli jos gyvenančių žmonių pretenzijų dėl taršios krovos.