Kaip rašoma ataskaitoje, Rusija siekia visas krovinius gabenančias transporto priemones aprūpinti elektroniniais jutikliais ir taip neva eliminuoti kitokio pobūdžio patikrinimų poreikį.

„Jutikliai susideda iš dviejų dalių – rakinamos plombos ir elektroninio prietaiso, kuris seka krovinio judėjimą ir fiksuoja plombos būklę. Labai tikėtina, jog vienas iš pagrindinių sistemos sukūrimo tikslų yra kontroliuoti visus importo, eksporto ir tranzitinių krovinių tarp Rusijos, Kazachstano, Baltarusijos, Kinijos ir ES šalių pervežimus“, – teigiama ataskaitoje.

Joje taip pat rašoma, kad surinktą detalią informaciją Rusija gali panaudoti darydama spaudimą kompanijoms, verslo šakoms ar net valstybėms.

„Tikėtina, kad surinkta informacija būtų remiamasi pritaikant sankcijas, proteguojant vietinio verslo interesus, be to, būtų siekiama, kad rusiškiems tranzitiniams kroviniams kaimyninėse valstybėse nebūtų taikomos patikros procedūros.

Kita vertus, atsižvelgiant į tai, kad elektroninio plombavimo sistemą sukūrė karinės pramonės įmonės, kyla rizika, kad ši sistema sukurta kontroliuoti ne tik pervežimams. Labai tikėtina, kad pasinaudojant ja gali būti renkama informacija Rusijos kariuomenės reikmėms“, – teigiama joje.

Ataskaitoje pažymima, kad viena iš šio projekto iniciatorių yra Rusijos valstybinė korporacija „Rostech“. Navigacinė sistema GLONASS yra vienintelė, kurią leidžiama naudoti Rusijos ginkluotosiose pajėgose, jos valdytoja – Rusijos valstybinė korporacija „Roskosmos“. Kariniams poreikiams sukurtos sistemos GLONASS naudojimo civilinėms reikmėms plėtra yra susijusi su siekiu padengti dalį jos kūrimo, tobulinimo ir eksploatacijos kaštų.

Duomenys apie krovinių judėjimą perduodami Rusijos federalinei muitinės tarnybai ir Federalinei transporto priežiūros tarnybai „Rostransnadzor“, o šios kontrolės sistemos operatorė yra kompanijos „RT-Invest Transport Systems“ (jos valdyme dalyvauja V. Putinui artimo verslininko Arkadijaus Rotenbergo sūnus Igoris Rotenbergas) antrinė įmonė „Skaitmeninių platformų vystymo centras“.

Šaltinis
Temos
Be raštiško ELTA sutikimo šios naujienos tekstą kopijuoti draudžiama.
ELTA
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją (21)