Kaip „Delfi“ informavo Lietuvos automobilių kelių direkcijos tarptautinių ryšių ir komunikacijos skyriaus komunikacijos vadybininkas Saulius Jansonas, penkių dalių pirkimas dėl valstybinės reikšmės magistralinio kelio A1 Vilnius–Kaunas–Klaipėda ruožų nuo 10 iki 95 kilometro rekonstravimo paskelbtas 2019 metais.

Sutartis dėl trečios pirkimo dalies nuo 27,56 iki 56,97 km pasirašyta su įmone „Fegda“ 2019 metų spalį.

„Sprendimas statyti tunelį, kuris yra tik viena ir pagal sutartį numatytų atlikti darbų, buvo priimtas 2017–2018 metais, rengiant techninius projektus ir gavus ne vieną bendruomenės kreipimąsi.

Atkreipiame dėmesį, kad magistralė A1 Strošiūnų gyvenvietę dalina į dvi dalis. Įrengus minėtą požeminį pravažiavimą buvo atstatytas Strošiūnų kaimo vientisumas ir, svarbiausia, užtikrintas tiesioginis bei saugus susisiekimas tarp dviejų gyvenvietės dalių“, – sakė LAKD atstovas.

Nekilnojamojo turto registro duomenimis, Strošiūnuose iš viso yra dešimt gyvenamųjų namų.

Pasak S. Jansono iki tol gyventojams, norint pasiekti kitą A1 kelio pusę, tekdavo vykti gana ilgą atstumą, arba pažeidžiant Kelių eismo taisykles, kirsti labai pavojingai kelią neleistinoje vietoje.

„Šis sprendinys taip pat užtikrina, kad sunkioji žemės ūkio technika neišvažiuotų į A1, taip išvengiant pavojingų eismo situacijų, dėl kurių gali įvykti ypač skaudūs eismo įvykiai. Atkreipiame dėmesį, kad įgyvendinus projektą šiame kelyje bus leidžiamas 130 kilometrų per valandą greitis.

Keliu per tunelį gali naudotis pėstieji ir dviratininkai, kartu užtikrinamas keleivių besinaudojančių viešuoju transportu saugumas, kadangi iš A1 patraukiamos viešojo transporto stotelės.

Tunelio įrengimas yra vienas darbų numatytų pagal sutartį „Valstybinės reikšmės magistralinio kelio A1 Vilnius–Kaunas–Klaipėda ruožo nuo 27,560 iki 56,970 km rekonstravimas“. Paties tunelio sutartinė sąmatinė suma apie 2,1 mln. eurų.

Rangovas tunelinio pravažiavimo ir jungiamųjų kelių įrengimo darbus pilnai planuoja užbaigti iki liepos 1 dienos“, – sakė jis.

Klausimų dėl tunelio šioje magistralės vietoje kilo per vieną Seimo Ekonomikos komiteto posėdį.

„55 kilometre įrengtas tuneliukas neaišku kam, išnaudotos didelės sumos, o ten atrodo vienintelis kartodromas yra. Kokie ten kriterijai lėmė, juolab, kad už 2–3 km yra apvažiavimai“, – stebėjosi Tėvynės sąjungos-Lietuvos krikščionių demokratų frakcijos narys Andrius Kupčinskas.

Savo ruožtu komiteto pirmininkas Kazys Starkevičius juokėsi, kad Strošiūnų gyvenvietė yra „labai didelė“.

„Gyvenvietė – vienoje pusėje dvi sodybos, kitoje trys“, – sakė jis.